Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joita ei kannata opiskella? Perustele!

Vierailija
20.10.2020 |

Kerro ammatti/ammatit, joita ei kannata opiskella. Perustele esim. ei töitä jne.

Kommentit (1895)

Vierailija
741/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkeakans kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sairaanhoitaja,  tylsää porukkaa lähes kaikki,eikä siitä viisaimmasta päästä. Etenemismahdollisuudet aika lähellä nollaa, ellei halua OH:ksi.

Samaa pskoota eläkeikään asti,jos siis pysyy siellä. Ainoa mahdollisuus on vaihtaa alaa kunnolla.

T. nykyään DI, ja todellakin on töitä minulle  (suunnittelen tieverkostoa)

Hoitsuna olin töissä melkein vuoden valmistumisen jälkeen, ei mitään uutta tullu vastaan,samat vaivat,eri henkilö. Jokainen päivä oli samanlainen.

Et ole oppinut mitään vuodessa hoitajana. Sinulla on selkeä asenneongelma. Luultavasti olet vit...mainen työkaveri. Hyvä, että lähdit pois, eikä sinun kanssasi tarvitse työskennellä. Toivottavasti muutat seuraavaksi pois Suomesta.

Minä olin töissä 39 v valmistumisen jälkeen ja opin joka päivä jotain uutta.  En ole koskaan tavannut hoitajaa joka ei oppinut työssään mitään uutta, sinä olisit kyllä ollut ensimmäinen. Onneksi kohdalleni ei osunut sinunlaistasi työkaveria ilmapiiriä pilaamaan. Osastoilla joilla olen työskennellyt on ollut hyvät työkaverit ja kannustava ja auttavainen ilmapiiri. Olen myös kokenut potilaitten ja omaisten arvostavan työtämme. Viimeisin työpaikka 29 v syöpäosastolla.  Raskaaksi käy työtovereillasi jos et vieläkään opi mitään.

Ja taas hoitajille tyypillisesti syyllistetään työkaveria eikä työtä. Kriittiset ovat "ilman pilaajia" eikä mitään yhteishenkeä ole, puolustellaan työpaikkaa ihan kuin se olisi oma isoäiti. Ei ihme, että mitään edistystä ei tapahdu työoloissa.

Tottakai missä vaan työssä oppii uutta, kun tarpeeksi kauan tahkoaa. Sairaanhoitajilla vaan ei ole a) tarpeeksi aikaa selvittää epäselvää asiaa ja b) työaika on niin täyteen ahdettu, että kouluttamista ja oppimista sitä kautta ei tapahdu kuin pintapuolisesti vartin koulutuksissa jotka on vielä tungettu johonkin ruokatunnille. Itse olen sen tyyppinen, että kun törmään uuteen asiaan haluan tietää mihin kokonaisuuteen se liittyy, tehdä muutaman kerran koko prosessin rauhassa läpi ja tietää taustan, mitä tehdään ja miksi. Ei, hoitajana olet koulun surkean teoriatiedon ja vanhemmilta kollegoilta tippuneen tiedon varassa ja ei ole edes aikaa istahtaa muutamaksi minuutiksi selvittämään. Toinen ongelma voi tietenkin olla se, että joissakin paikoissa on paljon rutiinia ja samoja vaivoja, mutta syvempää tietoutta ja kokonaiskuvaa ei muodostu kun ei ole ehtinyt muodostua tietotaitoa niitä muita keissejä varten, ei ole edes foorumia tälle. Moni nuori turhautuu ja ahdistuu.

Itse olen työskennellyt sekä perusterveydenhoidossa että tietyllä erikoisalalla erikoissairaanhoidossa. Kiire oli melkoinen, mihinkään ei ehtinyt perehtyä, teet vaan ja suoritat ja kuukausienkin jälkeen ihmettelet miksi tätäkään ei ole käyty rauhassa läpi, mikähän tämäkin juttu on jne. Aika raskas tapa oppia.

Tämä on ongelma monilla muillakin aloilla. Työpaikoilla ei saa koulutusta eikä perehdytystä. Sähelletään päivästä toiseen kunnes uuvutaan.

Vierailija
742/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimittajan ammatti on turha, koska nykyään ihmiset ja organisaatiot voivat omilla sosiaalisen median sivuillaan julkaista asioita.

Eli sinunko mielestäsi toisiinsa verrattavissa ovat:

a. Vaikka johonkin erityisalaan kuten politiikkaan, talouselämään ym. erikoistunut tutkiva journalisti joka tuntee ja selvittää asioiden taustat ammattitaitonsa avulla

ja

b. Marja-Leena, joka pitää blogia johon linkkailee musta-tuntuu-fiiliksellä "uutisia" joita on löytänyt jostain vaihtoehtoblogeista ja valeuutissivuistolta.

???

Itse arvostan kyllä juurikin asiantuntevaa toimittajaa. Myöskin organisaation tiedottaminen on eri asia tosiaankin kuin toimittaminen.

Vapaa journalismi on demoratian kulmikiviä ja sillä on erittäin tärkeä tehtävä yhteiskunnassa.

Viittaatko tällä kohtaan a? Kohta b ei nimittäin ole journalismia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paree vaan maata kotona ja vältellä paskaduuneja ja ootella jos vaikka eläkkelle pääsis.

Huono palkka on suoraan verrannollinen siihen että miten arvostetaan joten jokainen joka arvostaa itseään ei huonopalkkaiseen työhön ainakaan jää, jos ei muu auta niin kannattaa jäädä kotiin ikityöttömäksi.

500 000 työtöntä Suomessa ei ole väärässä!

Vierailija
744/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja. Työpaikoilla ilmapiiri on yleensä todella huono ja asiakkaat ovat usein hankalia. 

Itse asiassa asiakkaat ovat usein suorastaan sairaita!

Vierailija
745/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalervo Nieminen kirjoitti:

Mä en ymmärrä työn paljoutta lähihoitajilla! Miten ovat päässeet pyöristyyn ja paksuuntuun sillain kovassa työssään?

Henkinen kapasiteetti korreloi koulutuksen kanssa-ei osata huolehtia ravintopuolesta varsinkaan kun ikää tulee ja energia alkaa varastoitua. Sitten tietysti rankka työ vaatii rankat huvit sidukkalaatikon kera.

Vierailija
746/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali- ja terveysla. Huonot palkat ja hukkuu töihin.

Höpö höpö! Pääasia että on töitä mitä tehdä ja saa palkkaa. Terveysalalla on myös hyvät yö-, vkloppu- ja ylityökorvaukset. Näitä lisiä ei esim. asiantuntijatehtävissä maksella

Vierailija
747/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ammattikorkeakoulun nomi-loppuiset. Restonomi, tradenomi, medianomi..

Eli sosionomiksi ei kannata opiskella, mutta yhteisöpedagogiksi kannattaa?

Olen eri mieltä, minusta tradenomin tutkinto (löytyy itseltä) on erittäin hyödyllinen ja sillä saa töitä hyvin esim. vakuutus- ja rahoitusalalta, on hyvä koulutus myös yrittäjälle. Kauppatieteiden maisteri taas on ihan turha, kauhea työ opinnoissa mutta ei siitä hyödy mitään. Tradenomit palkataan mieluummin samoihin hommiin mihin niillä maisterin papereilla yrittää päästä. Tradenomit menee ohi oikealta ja vasemmalta. Itse lähdin tradenomin tutkinnon jatkoksi lukemaan kauppatieteitä ja se tuntuu ihan turhalta ja uskon, että en koskaan hyödy siitä mitenkään, akateeminen koulutus on täysin turhaa. Harkitsen näiden jatko-opintojeni lopettamista ja keskittymistä uran luomiseen ihan niillä amk-papereilla.

Vierailija
748/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun aineenopettajaksi (varsinkin ruotsin opeksi) ei kannata juurikaan valmistua.... Jos haluat kuulla halventavia kommentteja kielestä ja p a k k o ruotsin opiskelusta ym. ja yleensäkin jatkuvaa haistattelua säännöistä, persoonastasi, ulkonäöstäsi, opetustaidostasi, saada kivoja puheluja vanhemmilta, tehdä työtä vuorotta, pitää etäkoulua netin välityksellä, selvittää lv:nä poissaoloja, olla yhteyksissä kuraattoriin, psykologeihin, sosiaalitoimeen, poliisiin oppilaiden asioiden takia, täytellä jatkuvasti W i l m a a ja tehdä kaikkea muuta työtä kuin opettaa opiskelemaasi kieltä, niin tervetuloa!

Opetatko jossain persläpiän yläasteella vai miten tuo on tuollaista? Itse opetan toista ainetta ja tämä on ihan paras duuni. Ainoa ongelma on työpaikkojen vähäisyys ja humanistirehtorit.

Ei, tämä tilitykseni oli koonti erilaisista yhtenäis- ja yläkouluista ympäri ja jossain päin Suomea, osa kaupungeissa ja osa maaseudulla. Sen verran paljastan, että ei yhdessäkän suurimmista kaupungeista... Erilainen kokemuksesi riippunee siitä, mitä ainetta opetat, oletko vakinainen, kumpaa sukupuolta ja minkä ikäinen olet?

Vierailija
749/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ammattikorkeakoulun nomi-loppuiset. Restonomi, tradenomi, medianomi..

Eli sosionomiksi ei kannata opiskella, mutta yhteisöpedagogiksi kannattaa?

Olen eri mieltä, minusta tradenomin tutkinto (löytyy itseltä) on erittäin hyödyllinen ja sillä saa töitä hyvin esim. vakuutus- ja rahoitusalalta, on hyvä koulutus myös yrittäjälle. Kauppatieteiden maisteri taas on ihan turha, kauhea työ opinnoissa mutta ei siitä hyödy mitään. Tradenomit palkataan mieluummin samoihin hommiin mihin niillä maisterin papereilla yrittää päästä. Tradenomit menee ohi oikealta ja vasemmalta. Itse lähdin tradenomin tutkinnon jatkoksi lukemaan kauppatieteitä ja se tuntuu ihan turhalta ja uskon, että en koskaan hyödy siitä mitenkään, akateeminen koulutus on täysin turhaa. Harkitsen näiden jatko-opintojeni lopettamista ja keskittymistä uran luomiseen ihan niillä amk-papereilla.

Mulla on paljon työkavereita tradenomeina ja se on ihan pätevä tutkinto. Mutta oletko ihan varma että olet oikeasti lukenut kauppatietieteitä (jossakin yliopistossa) valmistumisesi jälkeen?

Yleensä tradenomit tekee YAMK -tutkinnot, sitten jotenkin kääntää sen englanniksi että se muka olisi MBA ja sitten vielä kääntävät MBA suomeksi KTM (mitä se myöskään ei ole). Tämä jotenkin hämää

Vierailija
750/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata opiskella juuri mitään tämän ketjun mukaan...

Vierailija
751/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan täysin tämän kokemuksen opettajuudesta. Olen opiskellut aikoinaan englantia, mutta hankin myös ruotsinopettajan pätevyyden, koska kahdella opetettavalla kielellä saa paremmin töitä.

Ruotsin opettaminen on aivan kamalaa. Kutoselta alkava pakkoruotsi kiinnostaa ehkä hädin tuskin 20-30 prosenttia oppilaista. Muut ovat tunneilla pakosta ja kotona on myös asenne, että ruotsin opiskelu on turhaa. Tunnit ovat yhtä kurinpitoa, maanittelua, puhelinten käytön kyttäämistä, opettamista (jota harva kuuntelee). Pahimpia ovat iltapäivän viimeiset tunnit. Tuntikehyksen uudistaminen on tehnyt sen, että yläkoulussa on ruotsia niin vähän, ettei sitä opi kunnolla kuin aniharva. Lukioon mennään aivan olemattomalla kielitaidolla.

Englannin opettaminen on mukavaa. Se kiinnostaa jossain määrin lähes kaikkia ja sitä myös kuulee päivittäin niin paljon, että sitä oppii myös siitä. Englannin opettajaa usein jopa vähän ihaillaan.

Itse vaihdoin alaa kun en jaksanut enää sitä vääntämistä teinien kanssa, plus hankalia vanhempia, joita nykyaikana riittää.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun aineenopettajaksi (varsinkin ruotsin opeksi) ei kannata juurikaan valmistua.... Jos haluat kuulla halventavia kommentteja kielestä ja p a k k o ruotsin opiskelusta ym. ja yleensäkin jatkuvaa haistattelua säännöistä, persoonastasi, ulkonäöstäsi, opetustaidostasi, saada kivoja puheluja vanhemmilta, tehdä työtä vuorotta, pitää etäkoulua netin välityksellä, selvittää lv:nä poissaoloja, olla yhteyksissä kuraattoriin, psykologeihin, sosiaalitoimeen, poliisiin oppilaiden asioiden takia, täytellä jatkuvasti W i l m a a ja tehdä kaikkea muuta työtä kuin opettaa opiskelemaasi kieltä, niin tervetuloa!

Opetatko jossain persläpiän yläasteella vai miten tuo on tuollaista? Itse opetan toista ainetta ja tämä on ihan paras duuni. Ainoa ongelma on työpaikkojen vähäisyys ja humanistirehtorit.

Ei, tämä tilitykseni oli koonti erilaisista yhtenäis- ja yläkouluista ympäri ja jossain päin Suomea, osa kaupungeissa ja osa maaseudulla. Sen verran paljastan, että ei yhdessäkän suurimmista kaupungeista... Erilainen kokemuksesi riippunee siitä, mitä ainetta opetat, oletko vakinainen, kumpaa sukupuolta ja minkä ikäinen olet?

Vierailija
752/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi tai lastenhoitoalalle. Hukut töihin, et saa juuri kiitosta, kauhea kiire ja sijaisia ei saada. Oot kipeä usein ja taudit jyllää. Joudut sietämään kovaa melua, hälinää ja aggressivisia asiakkaita. Moni muu saa palkkaa paljon vähemmällä raatamisella. Lisäksi ihmisten kanssa työskentely etenkin introverttina on kuluttavaa.

Vierailija
753/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali- ja terveysla. Huonot palkat ja hukkuu töihin.

Höpö höpö! Pääasia että on töitä mitä tehdä ja saa palkkaa. Terveysalalla on myös hyvät yö-, vkloppu- ja ylityökorvaukset. Näitä lisiä ei esim. asiantuntijatehtävissä maksella

Tähän on kyllä ihan pakko kommentoida, että myös terveysalalla on asiantuntijatehtäviä. Terveysalalla on sairaanhoitajat, jotka ovat hoitotyön asiantuntijoita, hoitotieteen maisterit, jotka ovat hoitotieteen asiantuntijoita ja erityisasiantuntijoita, sekä lääkärit, jotka ovat lääketieteen asiantuntijoita ja erityisasiantuntijoita. Totta, että harva heistä mitään ylityökorvauksia koskaan saa. Eikä heistä kaikki tietysti tee vuorotöitä, mutta kyllä asiantuntijoillekin maksetaan vuorolisät, jos tekevät vuorotyötä. 

Mutta juu, terveysalalla myös lähihoitajat pääsevät kolmen tonnin kk-palkoille, jos tekevät vuorotöitä. Onhan se ammattikoulutasoisesta työstä aika paljon. Voisi kuitenkin kysyä, onko yleensä olemassa jokin ala, jossa ei pääse hyville ansioille, jos tekee ylitöitä ja on töissä myös viikonloppuisin, öisin ja juhlapyhinä?

Vierailija
754/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuriksi ei kannata opiskella, työ on useinmiten fyysisesti raskasta ja  likaista sekä kausiluonteista. 

Vierailija
755/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli- ja ravintola-ala. Alan suuri muutos, digitalisaatio jne.

Vierailija
756/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-ala on kyllä todella hankala ala. Itse kouluttauduin IT-Tradenomiksi 2008-2013 (opinnäytetyö pitkitti) ja koskaan en saanut mitään oman alan kesätöitä. Tein siis pakotetusti ihan jotain muita töitä kesällä ja viikonloppuisin. Sitten jotkut epämotivoituneet mätisäkit omassa koulussa saivat alan töitä suhteilla. IT-alalle kannattaa kouluttautua lähinnä jos on jo valmiiksi taustaa koodaamisessa, koska Suomessa luupäät miettivät, että koodaus on ainut oikea IT-alan työ (ja koulussa sitä opetetaan huonosti, mutta paperit pitää olla saadakseen uskottavuutta työmarkkinoilla). Ja pitäisi olla syntymästä lähtien lahjakas matematiikassa. No itse päädyin sitten lopulta Service Desk -työhön ja sitä olen tehnyt jo vuosikausia. Onneksi olen säästänyt ja sijoittanut rahojani ja bitcoinejakin löytyy ja niistä olen monet kerrat hyötynyt ja arvo tulee tulevaisuudessa vielä kasvamaan, eikä volatiilius pelota. Eiköhän ne rikkaat ja lellityt koodarit ole suurimmaksi osaksi tuhlaajia ja sijoittamisen avulla pääsen pitkällä aikavälillä heitä rikkaammaksi. ;)

Oothan sä katkera. Mä kouluttauduin it-tekniikan insinööriksi enkä ole päivääkään tehnyt töitä. Katkeruudesta ole mitään haittaa. Iso-osa pilipali insseistä ja tradeista jää työttömiksi tai jotkut "mätisäkit" kuten sanoit vie työt. Nyt opiskelen yliopistossa.

Kuulostat aika katkeralta. Sijoita ennen kaikkea hyvinvointiisi ja yritä päästä eroon tuosta tarpeettomasta alemmuuden tunteesta koodareita kohtaan. Pitkällä aikavälillä se tekee sinut onnellisemmaksi kuin yksikään euro, bitcoin tai roponen.

Katkeraksi haukkuminen (nimenomaan haukkuminen) on yksi argumentointivirheiden muodosta, joka kuuluu joko ad hominemiin tai sitten on ad hominemin "sukulainen". Samalla käytät myös "hätäistä päätelmää" ja muitakin, en nyt osaa kaikkea nimittää. Et tunne minua etkä tiedä kokemuksiani tai minkälaisessa tilassa kirjoitan, joten et voi todeta minua katkeraksi. Et voi myöskään väittää minun tuntevan alemmuuden tunnetta jotain X ryhmää kohtaan, varsinkin kun samalla yrität pakottamalla pakottaa mikä tekisi minut onnellisemmaksi kuin mainittu omaisuus. Ylimielisyys on paheesi kaltaisillasi ihmisillä ja sen todistit omilla sanoillasi. Ja se, että kuinka paljon sijoitan hyvinvointiini, sitäpä sinä et tiedä. Jos satut olemaan koodari ja kirjoitat noin ylimielisesti, niin väitteeni on selkeästi tosi. :)

Vierailija
757/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-ala on kyllä todella hankala ala. Itse kouluttauduin IT-Tradenomiksi 2008-2013 (opinnäytetyö pitkitti) ja koskaan en saanut mitään oman alan kesätöitä. Tein siis pakotetusti ihan jotain muita töitä kesällä ja viikonloppuisin. Sitten jotkut epämotivoituneet mätisäkit omassa koulussa saivat alan töitä suhteilla. IT-alalle kannattaa kouluttautua lähinnä jos on jo valmiiksi taustaa koodaamisessa, koska Suomessa luupäät miettivät, että koodaus on ainut oikea IT-alan työ (ja koulussa sitä opetetaan huonosti, mutta paperit pitää olla saadakseen uskottavuutta työmarkkinoilla). Ja pitäisi olla syntymästä lähtien lahjakas matematiikassa. No itse päädyin sitten lopulta Service Desk -työhön ja sitä olen tehnyt jo vuosikausia. Onneksi olen säästänyt ja sijoittanut rahojani ja bitcoinejakin löytyy ja niistä olen monet kerrat hyötynyt ja arvo tulee tulevaisuudessa vielä kasvamaan, eikä volatiilius pelota. Eiköhän ne rikkaat ja lellityt koodarit ole suurimmaksi osaksi tuhlaajia ja sijoittamisen avulla pääsen pitkällä aikavälillä heitä rikkaammaksi. ;)

Oothan sä katkera. Mä kouluttauduin it-tekniikan insinööriksi enkä ole päivääkään tehnyt töitä. Katkeruudesta ole mitään haittaa. Iso-osa pilipali insseistä ja tradeista jää työttömiksi tai jotkut "m ätisäkit" kuten sanoit vie työt. Nyt opiskelen yliopistossa.

Kuulostat aika katkeralta. Sijoita ennen kaikkea hyvinvointiisi ja yritä päästä eroon tuosta tarpeettomasta alemmuuden tunteesta koodareita kohtaan. Pitkällä aikavälillä se tekee sinut onnellisemmaksi kuin yksikään euro, bitcoin tai roponen.

Katkeraksi haukkuminen (nimenomaan haukkuminen) on yksi argumentointivirheiden muodosta, joka kuuluu joko ad hominemiin tai sitten on ad hominemin "sukulainen". Samalla käytät myös "hätäistä päätelmää" ja muitakin, en nyt osaa kaikkea nimittää. Et tunne minua etkä tiedä kokemuksiani tai minkälaisessa tilassa kirjoitan, joten et voi todeta minua katkeraksi. Et voi myöskään väittää minun tuntevan alemmuuden tunnetta jotain X ryhmää kohtaan, varsinkin kun samalla yrität pakottamalla pakottaa mikä tekisi minut onnellisemmaksi kuin mainittu omaisuus. Ylimielisyys on paheesi kaltaisillasi ihmisillä ja sen todistit omilla sanoillasi. Ja se, että kuinka paljon sijoitan hyvinvointiini, sitäpä sinä et tiedä. Jos satut olemaan koodari ja kirjoitat noin ylimielisesti, niin väitteeni on selkeästi tosi. :)

Vierailija
758/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä on kaikki kakkaa. Mietit firman asioita 24/7 ja rahat on tiukilla. Lomia ei ikinä. Jos jäät työttömäksi, et saa edes työttömyyskorvausta.

Hetkinen. SYT:n mukaan yrittäjät ovat saaneet työttömyyskorvausta 4/2020 lähtien koronan vuoksi https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/yrittaja-voi-saada-tyottomyysturvaa…

Vierailija
759/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainos, media, merkonomi, tradenomi, osa humanistisista aineista...

Ei vaan ole koulutusta ja sen tasoa vastaavaa työtä kuin harvoille..

Vierailija
760/1895 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa töitä, niin monilla teknisillä aloilla sitä on. Sitten tietysti hoitoala, mutta se on rankkaa ja huono palkka, kannattaa olla kutsumus. Jos päätä riittää, niin lakipuolella riittänee aina töitä, lääkis myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä