Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joita ei kannata opiskella? Perustele!

Vierailija
20.10.2020 |

Kerro ammatti/ammatit, joita ei kannata opiskella. Perustele esim. ei töitä jne.

Kommentit (1895)

Vierailija
221/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkemisti. Alan arvostus on kovasti laskenut viime vuosisadalla.

Vierailija
222/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

i8ja

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäri. Palkka perseestä (alle 2500 eur/kk), työ erittäin vaativaa ja jatkuvasti täysin käsittämätöntä valitusta asiakkailta. Jos kerta tiedätte paremmin mitä tehdä, niin tehkää itse! Eikä edes kirurgia saisi maksaa mitään, kun kerta ihmisetkin hoidetaan ilmaiseksi 😔

alle 2500? tuskin. ei voi pitää paikkansa.

Vai onko peruspalkka noin paska ja siihen tulee päälle sitten toimenpidepalkkiot, reseptipalkkiot yms.

Tuossa on jo kaikki mahdolliset lisäykset. Palkka on paska, kun liitto ei aja etuja, ja kilpailu asiakkaista polkee hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon merkonomi ja tradenomi. Vaikea on ollut nyt syksyllä saada töitä. Erilaisten sihteerien paikkoihin on tullut keskimäärin 30 hakemusta täällä Länsi-Uudellamaalla, enkä ole päässyt haastatteluihin asti. Nyt kouluttaudun uudelleen parturi-kampaajaksi. Toivottavasti sillä alalla on töitä. Opiskelin kevään sairaanhoitajaksi, mutta hyvin äkkiä huomasin alan ongelmat ja pakenin. Todella tyytyväinen siihen päätökseen, niin moni itsekin hoitajana työskentelevä on minulle alaa haukkunut.

30?? Mä hain yhteen sihteerin hommaan samalla alueella, josta tulikin sit ehkä kk:n päästä ilmoitus, että "kiitos ... valitettavasti. ... " ja viestin loppumetreillä teksti "saimme hakemukseen yli 500 hakemusta"....

:o

Ja kaverini haki saman tyyppiseen paikkaan, johon oli melkein 1700 hakijaa.

Vierailija
224/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

i8ja

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäri. Palkka perseestä (alle 2500 eur/kk), työ erittäin vaativaa ja jatkuvasti täysin käsittämätöntä valitusta asiakkailta. Jos kerta tiedätte paremmin mitä tehdä, niin tehkää itse! Eikä edes kirurgia saisi maksaa mitään, kun kerta ihmisetkin hoidetaan ilmaiseksi 😔

Vai onko peruspalkka noin paska ja siihen tulee päälle sitten toimenpidepalkkiot, reseptipalkkiot yms.

Tuossa on jo kaikki mahdolliset lisäykset. Palkka on paska, kun liitto ei aja etuja, ja kilpailu asiakkaista polkee hintoja.

Ne eläinlääkärit joita mä tunnen ajaa kyllä ihan kivoilla mersuilla. Joku siitä ainakin tienaa, koska hinnat on niin älyttömät!

Vierailija
225/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat unohatavat myös sen asian, että heidän palkan maksaa yleensä veronmaksajat.

Insinööri-AMK voi tuottaa yritykselle RAHAA suuria summia, joten saakin itse myös isomman korvauksen.

Toisaalta ymmärrän hoitajien narinan, koska lääkärit saavat niin suuria summia. Sitä voisi tasata vähän. Hoitajille vähän enemmän, lääkäreille vähän vähemmän (toki lääkärin palkka PITÄÄ olla suurempi kuin sairaanhoitajan, mutta ei moninkertainen tarvitse olla) 

Lääkärien palkat ovat Suomessa jo nyt melkein puolet pienempiä kuin esim. muualla Euroopassa tai Amerikassa. Siinä vaiheessa kun päälle 12 vuoden kouluttautumisesta, kaiken oman vapaa-ajan uhraamisesta, henkisestä kuormituksesta ja ihmisten hengen ja/tai elämänlaadun pelastamisesta aletaan maksaa VIELÄKIN vähemmän korvausta, niin minä ainakin pakkaan laukut ja muutan koko perheen kanssa ulkomaille. Sellaiseen paikkaan, missä omalla ahkeruudella ansaitun rahan saa itse pitää, eikä sitä pidetä jonain rikoksena että vaurastuu.

Suomessa LÄÄKÄRI OPISKELEE ILMAISEKSI, VERONMAKSAJIEN RAHOILLA

NIIN KUIN IHAN KAIKKI MUUTKIN AMMATIT! Pitäisikö kaikista ammateista siis maksaa mielestäsi p*ska palkka?

Astuit ansaan!

Ei pidä provosoitua selkeästä provoilusta.

Kai itse tiedät arvosi lääkärinä, niin korkeasti koulutettuna. Ei sitä tarvitse täällä kiukutella ;P

Kyllä se oli tämä toinen joka kiukutteli.

Jos on oikeasti fiksu, niin ei provosoidu vaan jättää omaan arvoonsa.

Jos lääkäri alentuu tuollaiseen provosoitumiseen, niin on varmasti ruumiita tulossa ; monessa potilastilanteessa tuollaista provosoitumista pitää ehdottomasti välttää.

Ja taas tätä lääkärien romantisointia, lääkäri on siis joku yli-ihminen, joka ei netissäkään anonyymisti saisi keskustella kuten muut.

Ja näinhän se ilman muuta on, että jos lääkäri nettikeskustelussa osallistuu alansa palkkoja koskevaan keskusteluun ja vastaa kritiikkiin, niin hän on ilman muuta huono lääkäri joka tulee tappamaan ihmisiä hoitovirheillä. Logiikan taso mittaamaton.

Vierailija
226/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon merkonomi ja tradenomi. Vaikea on ollut nyt syksyllä saada töitä. Erilaisten sihteerien paikkoihin on tullut keskimäärin 30 hakemusta täällä Länsi-Uudellamaalla, enkä ole päässyt haastatteluihin asti. Nyt kouluttaudun uudelleen parturi-kampaajaksi. Toivottavasti sillä alalla on töitä. Opiskelin kevään sairaanhoitajaksi, mutta hyvin äkkiä huomasin alan ongelmat ja pakenin. Todella tyytyväinen siihen päätökseen, niin moni itsekin hoitajana työskentelevä on minulle alaa haukkunut.

30?? Mä hain yhteen sihteerin hommaan samalla alueella, josta tulikin sit ehkä kk:n päästä ilmoitus, että "kiitos ... valitettavasti. ... " ja viestin loppumetreillä teksti "saimme hakemukseen yli 500 hakemusta"....

Ei se varmaan paljolta kuulosta. Olen kuitenkin huomannut, että työllistyminen on nyt vaikeampaa kuin esim. viisi vuotta sitten kun valmistuin. Pääsin suoraan koulun penkiltä töihin.

Sihteereitä on aivan liikaa ja samoin tradenomeja ja merkonomeja. Ei kaikille ole töitä. Olisi pitänyt itse tietää tämä aikoinaan, mutta vaikea näitä asioita on ennustaa. Alat, joihin töitä löytyy nyt, eivät välttämättä työllistä kymmenen vuoden päästä.

Vierailija
227/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka eivät yhtään kiinnosta ja löydy kiinnostusta kehittyä siinä. Turvallisuushaluisen kannattaa seurata millaisia osaamista tulevaisuudessa tarvitaan. Hiipuvat alat ja kapeat alat kannattaa rajata pois.

Oletko amk-opettaja tai humanisti, kun et osaa tähänkään kysymykseen vastata? Pyörittelet itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
228/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kerta. Kertakaikkiaan kerta.

Vierailija
229/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin, että lääkäriä kadehditaan aina ja joka paikassa. Valtavan työn tekevät opintohin päästäkseen, opinnoissa sekä työssään. Nähty on. Omassa perheessä.

Vierailija
230/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle kiitos ei. Palkat jämähtäneet, äärettömän huonoa johtamista jos sitä edes on. Ei minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa työn kuormittavuuteen tai työn sisältöön. Määräykset tulevat avaruudessa olevilta tantoilta joilla ei ole mitään käsitystä hoitotyön sisällöstä. Palaute on pelkästää silkkaa sontaa hoitajan niskaan ja media rummuttaa samaa laulua, koita siinä sitten jaksaa. Haistakoon huilun koko ala. Terveisin alan vaihtaja.

Vierailija
231/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata opiskella mihinkään ammattiin. Työt uuvuttaa ja vie elämänilon. Unohtuu se, mikä on oikeasti tärkeää: elämästä nauttiminen.

Vierailija
232/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yliopistokoulutusta vaativat ammatit joissa ei tienaa paljon mitään ja huono työtilanne esim kirjastonhoitaja. En halua vähätellä mutta mikä tuossa hommassa vaatii niin korkean koulutuksen. En olisi valmis pinnistelemään tutkintoa yliopistossa, jos saan saman rahan melkein minkä tahansa ammattikoulun tutkinnon käymällä.

Kirjastoalan työt ylipäänsä. On tekohengitetty ala nykyään, suurin osa hommista sujuu tekniikan avulla, itsepalveluna, ja kirjastotilat pitäisivät auki vahtimestarit paljon tehokkaammin. Ojentamispalvelua tarvitsevat ikäluokat ovat kohta jo hoitokodeissa.

Nimim. kirjastossa töissä

Vierailija
233/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin.. olen hakenut toimistopaikkoja, joihin on ollut hakemuksia aina vähintään 100, ennätys oli 1000  Että erotu siinä nyt sitten.

Vierailija
234/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Virastomestari, kukaan kurssilta ei työllistynyt, ei ainakaan tälle alalle, lumekoulutus, vain rahan haaskausta.

Vierailija
235/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä ei ole mikään muu hyvää kuin palkka. Olisi yhtäkkiä kaikilla kova hinku vaikka lähihoitajaksi, jos sielläkin olisi sama palkka.

Vierailija
236/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja. Liikaa töitä, melua, homeisia tiloja, venymistä ja vanumista, jatkuvia muutoksia, esimiehet ja ylempi johto ei halua noudattaa lakeja, väsyneet/selkään puukottavat/uhriutuvat kollegat...SURKEA PALKKA johon et koskaan pysty vaikuttamaan.

Vierailija
237/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

i8ja

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi, joko sulla ei ole jossain peräseinäjoella töitä, tai sitten provoat, kunnissakin pelkkä peruspalkka 2000€ ilman potilaita ja jokaisesta hoidettavasta lisät, yli 4000€ jos viitsii tehdä. Ay-Liittoa vielä välistä vetämään, mitähän sekin auttaisi....

Vierailija
238/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhteiskuntatieteilijä. ei töitä ja silloinkin kun on niin kova kilpailu määräaikaisista paikoista ja surkea palkka. tohtorit tekevät harjoittelijan hommia.

Tsemppiä yhteiskuntatieteilijöille. Alana monin tavoin mielekäs, vaikkei työtilanne kovin hyvä olekaan.

Vierailija
239/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat unohatavat myös sen asian, että heidän palkan maksaa yleensä veronmaksajat.

Insinööri-AMK voi tuottaa yritykselle RAHAA suuria summia, joten saakin itse myös isomman korvauksen.

Toisaalta ymmärrän hoitajien narinan, koska lääkärit saavat niin suuria summia. Sitä voisi tasata vähän. Hoitajille vähän enemmän, lääkäreille vähän vähemmän (toki lääkärin palkka PITÄÄ olla suurempi kuin sairaanhoitajan, mutta ei moninkertainen tarvitse olla) 

Lääkärien palkat ovat Suomessa jo nyt melkein puolet pienempiä kuin esim. muualla Euroopassa tai Amerikassa. Siinä vaiheessa kun päälle 12 vuoden kouluttautumisesta, kaiken oman vapaa-ajan uhraamisesta, henkisestä kuormituksesta ja ihmisten hengen ja/tai elämänlaadun pelastamisesta aletaan maksaa VIELÄKIN vähemmän korvausta, niin minä ainakin pakkaan laukut ja muutan koko perheen kanssa ulkomaille. Sellaiseen paikkaan, missä omalla ahkeruudella ansaitun rahan saa itse pitää, eikä sitä pidetä jonain rikoksena että vaurastuu.

Ole hyvä ja muuta ulkomaille, niin me sairaanhoitajatkin tehdään. Mun mielestä Suomessa joko lääkärin palkkoja pitäisi hinata alemmaksi ja sairaanhoitajien nostaa tai sitten etsiä jostain se raha millä sairaanhoitajien palkat saataisiin esim. muiden pohjoismaiden tasolle.

Tässä esimerkkiä lääkärin palkoista (mediaani) Ruotsissa (missä itse olen töissä erikoissairaanhoitajana):

Erikoistuva lääkäri: 46 100 kruunua

Erikoislääkäri: 64 600 kruunua

Oma palkkani anestesiahoitajana nyt kruunuissa 40 500 kruunua (n. 3 900 euroa) ilman lisiä ja kun tein anehoitajan hommia Suomessa oli peruspalkkani 2 400 euroa.

Eli kyllä Suomessa lääkärin palkkoja voitaisiin hinata alemmaksi että saataisiin palkkaero samansuuntaiseksi kuin esim. Ruotsissa.

Vierailija
240/1895 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalle kiitos ei. Palkat jämähtäneet, äärettömän huonoa johtamista jos sitä edes on. Ei minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa työn kuormittavuuteen tai työn sisältöön. Määräykset tulevat avaruudessa olevilta tantoilta joilla ei ole mitään käsitystä hoitotyön sisällöstä. Palaute on pelkästää silkkaa sontaa hoitajan niskaan ja media rummuttaa samaa laulua, koita siinä sitten jaksaa. Haistakoon huilun koko ala. Terveisin alan vaihtaja.

Tekisin mitä vaan, että pääsisin hoitoalalle. Palkka juuri ja juuri 2000 e/kk. Toimistotyötä teen ja tämä on täysin merkityksetöntä. Ja hiki hatussa teen hommia. Saan pelkkää haukkumista työstäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme