Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivapaat häät.

Vierailija
23.01.2014 |

Täällä on näemmä paljon vanhempia. Olemme menossa naimisiin ja hääjuhlasta on tulossa iso ja yömyöhään jatkuva. Minä en halua lapsia hääjuhlaamme. Miten sen kutsussa voisi ilmaista kohteliaasti? "Hääjuhla on aikuisille, mutta kirkkoon ovat myös perheen pienimmät tervetulleita". Millaisia lapsettomien häiden hääkutsuja Teille on tullut?

Kommentit (213)

Vierailija
201/213 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

197, kiitos asiallisesta ja perustellusta vastauksestasi. 

Vierailija
202/213 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tulee lisäkustannuksia, tai sitten täytyy jättää osa aiotuista aikuisista pois, lapset vievät vanhempiensa huomion ja vanhemmat eivät ehdi kunnolla seurustella toisten aikuisten kanssa. Aika kuluu omia lapsia viihdyttäessä ja lasten takia lähtevät aikaisin kotiin. Mitä järkeä on kutsua lapsia häihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/213 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on vaikka kaverina Maija, jonka haluaisin kutsua, niin minun on jo kustannettava kohteliaisuussyistä hänen miehensä Pekka. Miksi maksaisin vielä heidän kahdesta lapsestaan. Itse asiassa haluaisin vain sen ystäväni Maijan. Pekka on sentään kutsuttava, mutta kohtuutonta kutsua 3 lisäihmistä yhden siivellä. Se kun MAKSAA jokainen vieras.

Vierailija
204/213 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 06:15"]Miksi täällä niin moni pitää sanoja juhliminen ja ryyppääminen synonyymeina? Suomalaiset häät ovat todella omituiset muihin eurooppalaisiin häihin verrattuna, hiljaista mollotusta, typeriä hääleikkejä ja armotonta ryyppäämistä ja tarjoilutkin saattavat olla luokkaa sulhaspiirakoita, karjalanpaistia, kotikaljaa ja ylimakeaa boolia ja vieläpä noutopöydästä. Omalle tytölleni olen sanonut että vaikka naisi suomalaisen miehen tulevaisuudessa niin häät vietetään isän kotimaassa. 

[/quote]

Kiva, kun lapsesi ja miehensä eivät saa itse päättää, missä häänsä pitävät. Ja jos mielestäsi sinulla on oikeus määrätä, että ne ovat lapsesi isän kotimaassa eikö lapsesi miehen äidillä ole silloin myös oikeus määrätä, että ne ovat suomessa. Toivottavasti tuleva anoppi on rennompi, niin ei joudu pariskunta ikävääv välikäteen päättäämään kumman äitiä miellytetään.

[/quote]

Jos aikoo isänsä synnyinmaan perinteitä pitää yllä niin ei tule mitään ongelmaa, pidetäänhän siellä aina kahdet häät, toiset sulhasen perheen pitäminä ja toiset morsiamen. Olit kuitenkin kanssani samaa mieltä siitä että jäykistely, karjalanpaisti, ryyppääminen ja hääleikit ovat huono juttu...

[/quote]

Joo, ainakaan meidän häihin ei tule jäykistely, leikkejä, armotonta ryyppäämistä eikä karjalanpaistia. Vaikkei karjalanpaistissa kai sinänsä mitään vikaa oo, halutaan vaan omien arvojen mukaisedti tarjota kasvidruokaa.

Vierailija
205/213 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme tunne lapsia, joita haluaisimme kutsua. Siksi häämme ovat lapsettomat.

Vierailija
206/213 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesses 

En olis uskonut lukevani tällaista.
Minusta naimisiin mennään kun ollaan valmiita perustamaan perhe. Lapset kuuluvat minulla ainakin perheeseen. Siksi olisi varsin omituista olla kutsumatta perheitä joissa jo on lapsia.

mies 39

Vierailija
207/213 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pitää just sellaiset häät kuin itse haluavat :)

Vierailija
208/213 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole vieraita, jos heitä ei ole kutsuttu.

Vierailija
209/213 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:45"]

Jokainen pitää just sellaiset häät kuin itse haluavat :)

[/quote]  Ilman muuta. On silti töykeää, varsinkin maaseudulla jos ei muuta kutsuta.

Vierailija
210/213 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:01"]

Minä myös olen onnellinen, että meidän häät kun oli, oli meno vielä rentoa ja lapset ja mammat ja mummat sai olla matkassa ja kaikki ei ollut niin nöpönnuukaa.

Se ei ollut silloin niin näyttämistä, kuin nykyajan hirviömorsiamille nähtävästi pitää olla. 

Sääliksi käy heidän tulevia miehiään, kun näitä lukee.

[/quote]

Miksi puhut hirviömorsiamista? Eikö häitä suunnittele sekä morsian että sulhanen tasapuolisesti? Niin ainakin meillä.

Mikä nykypäivänä estää järjestämästä mainitsemasi kaltaisia rentoja häitä? Jokainen hääpäri tekee hääjuhlastaa omanlaisensa, ei kai se ajankohdasta tai siitä, mitä muut tekee ole kiinni? Pääpointti mielestäni on se, että hääjuhla on hääparin juhla. Se on heille ainutlaatuinen tapahtuma ja he juhlivat sitä omalla tyylillään.

En ymmärrä ihmisiä, jotka loukkaantuvat muiden häätyyleistä tai hääkutsuistaan. Häihin voi mennä tai olla menemättä, mutta turha ottaa hernettä nenään. Sitten kun on omat juhlat (häät, synttärit, tuparit yms.) voi vastaavasti järjestää ne omalla tyylillään. Mielestäni on aina kiva, että joku viitsii juhlia järjestää.

Ei jonkun toisen häät ole tilaisuus kasvattaa minun lapsiani. En voi odottaa, että sukulaiseni järjestää häitänsä ensisijaisesti minun lapseni tarpeista lähtien. Eli te, jotka valitatte muiden lapsivapaista juhlista, voisitte itse järjestää haluaminne juhlia. Se olisi hedelmällisempi tapa vaikuttaa suomalaiseen juhlakulttuuriin kuin muiden juhlien arvostelu.

Vierailija
211/213 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 12v lapsia ei kyllä tarvitsisi tuoda mihinkään häihin. Pienet lapset hälisevät ja pölisevät aina. Se on fakta.

Vierailija
212/213 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko ero jo tullut? Kumminkin pyörit täällä vielä kymmenen (10) vuotta myöhemminkin.

Vierailija
213/213 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli japsivapaat häät. Syyttäkää ras.....ksi, mutta yhtään japanilaista ei häihimme kutsuttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän