Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MISSÄ viipyy minun lapseni koti?

Vierailija
23.01.2014 |

Missä on vastaavan lainen koti MUN lapselleni kuin näillä etelän hetelmillä?

Tällä hetkellä on asunnoton 21v......

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla mamu.

Vierailija
2/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun täysikasvuinen kakaras ole jo saanut osansa tämän yhteiskunnan tukia lapsilisän, koulutuksen ja kaikenlaisten muidenkin tukien muodossa. Menköön töihin ja hankkikoon kodin itse niin kuin muutkin ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko säästänyt asuntoon? Minä ostin ekan oman 22-vuotiaana.

Vierailija
4/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos odottamisen sijaan vaikka hommaatte sen asunnon? Näin mä aikanaan tein ja niin teki muutkin tutut. Asunnon sai kaikki, toisilla meni vähemmän ja toisilla enemmän aikaa sen hankkimiseen, mutta kyllä se kaikille löytyi. Mä luulen, että jos olis jäänyt odottamaan niin sitä odottais vieläkin.

Vierailija
5/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa ihan oma äiti tarjoaisi lapselleen rakkautta ja huolenpitoa kodin muodossa. Ei minun sydän olisi noin kylmä tuossa tilanteessa. Ja miksi aina pitää huutaa yhteiskuntaa apuun?

Vierailija
6/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä minä opiskelin kolmatta vuotta yliopistossa ja asuin edullisessa ja hinta- ja laatusuhteeltaan kivassa opiskelijakämpässä. Nyt olemme avomieheni kanssa jo valmistuneet, mutta asumme edelleen edullisesti samassa kivassa kaksiossa, koska tohtorikoulutettavilla on siihen oikeus.

Sinunkin lapsesi kannattaa tehdä jotain elämällään. Niin siinä pääsee eteenpäin, ja jonkinlainen asuntokin saattaa löytyä. Turhaan sinä maahanmuuttajia syytät.

Vierailija
7/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi on asunnoton, miksei hän hanki vuokra-asuntoa? 

Vierailija
8/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme minun lapsistani hankki ihan itse opiskelukämpän 18-19-vuotiaana ja ovat siitä sitten muuttaneet muihin asuntoihin. Yksikään ei ole saanut/halunnut kaupungilta asuntoa koska ne on tarkoitettu niille, joilla ei ole välttämättä resursseja muuhun.

Vierailija
9/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin koditon? Eikö hän asu luonasi tai isänsä luona?

Vierailija
10/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit ap sanoa lapsellesi, että muuttaa rahattomana, kielitaidottomana ja yksinäisenä johonkin Irakiin, ja hakee sieltä pakolaisstatusta ja apua. Yhtä hauskaa varmaan on kuin pakolaisilla Suomessa. Paitsi että niillä on vielä henkikultakin ollut katkolla, sitä ei sun lapsesi varmaan ole joutunut kokemaan.

Vierailija
11/11 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se asunto möllöttämällä luokse tule. Kyllä itsekin pitää olla aktiivinen. Vuokra-asunnon saa yksityiseltä, kun katselee ilmoituksia ja käy näytöissä. Esim. Satolta ja VVO:lta saa asunnon helposti, laittaa hakemuksen ja soittaa perään. Sinne ei tarvitse maksaa takuuvuokraakaan, jos tekee vuoden sitovan vuokrasopimuksen.

Jos lapsellasi on esim. mt-ongelmia, jotka estävät normaalin toiminnan, kannattaa ottaa yhteys sosiaalityöntekijään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme