Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeisin lukemasi kirja ja mielipiteesi siitä

Vierailija
23.01.2014 |

Minä luin Lars Keplerin uuden kirjan "nukkumatti". Ei ollut läheskään yhtä hyvä kuin aiemmat saman kirjailijapariskunnan kirjoittamat. Oli vieläpä jotenkin huonommin kirjoitettu (tai sitten huonosti käännetty) Keplerin aiemia teoksia voin kuitenkin suositella kaikille psykologisten dekkarien ystäville.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Myrsky ja Esko Linnakangas: Elinkeinotulon verotus. Opintojen takia luin, mutta selkeästi asia esitetty, vaikka aikamoinen tiiliskivi onkin. 

Vierailija
42/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin kovasti Ruth Rendelin Hepokatista, Nokikolarin pojasta ja Kerro, kerro kuvastimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:54"]

Matti Myrsky ja Esko Linnakangas: Elinkeinotulon verotus. Opintojen takia luin, mutta selkeästi asia esitetty, vaikka aikamoinen tiiliskivi onkin. 

[/quote]

haha voin sanoa että täällä mainittujen kirjojen keskuudesta tämä oli ehkä viimeinen jonka kävisin kirjastosta lainaamassa (ellei sitten olisi unilukemiseksi) Peukut sulle kun sait sen kahlattua läpi..

Vierailija
44/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja Snellman: Pääoma. Lempikirjailijani ei taaskaan pettänyt. Hyvä kirja hänen edesmenneestä siskostaan. Liikuttava, koskettava, ihana.

Vierailija
45/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:58"]

Anja Snellman: Pääoma. Lempikirjailijani ei taaskaan pettänyt. Hyvä kirja hänen edesmenneestä siskostaan. Liikuttava, koskettava, ihana.

[/quote]

Mä saan tuon lainaan nyt viikonloppuna! Vanhempani saivat sen joululahjaksi ja nyt on mun vuoro. Äidilläni oli myös kehitysvammainen sisar, joten oli senkin puolesta koskettava tarina. 

Mä oon vähän vieraantunut Snelmannista, nuorempana hän oli mun lempikirjailijani. Pelon maantieteen olen lukenut vähintään 15 kertaa! Kuitenkin palaan vieläkin moniin hänen kirjoihinsa, esim. Safari clubin luen aika säännöllisesti uudelleen. Se on sellainen erikoinen jännäri. Tätä uusinta odotan innolla.

Vierailija
46/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opas ja harjoituskirja PowerPointin käyttöön. Hyvin opettavainen, mutta juoni oli surkea ja tapahtumat ennalta arvattavissa. 

Vierailija
47/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elif Shafak - Rakkauden aikakirja. Nimestä huolimatta ei ole mikään hömppäharlekiini (englannin käännöksen nimi oli vielä huonompi). En tiedä mitä sanoa, tuntui että oli vähän henkevämpi versio Eat Pray Lovesta. Sinänsä kiinnostava aihe mutta jotenkin kirjailija yritti olla liian syvällinen itse ja se tuntui hieman ärsyttävältä. Tai sitten olen vain liian kyyninen. Muutenkin kun kirjoitetaan fiktiota historiallisista henkilöistä ei oikein nappaa. Ja se rakkaustarina tuntui väkisin keksityltä.

Vierailija
48/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:58"]

[/quote]

Mä saan tuon lainaan nyt viikonloppuna! Vanhempani saivat sen joululahjaksi ja nyt on mun vuoro. Äidilläni oli myös kehitysvammainen sisar, joten oli senkin puolesta koskettava tarina. 

Mä oon vähän vieraantunut Snelmannista, nuorempana hän oli mun lempikirjailijani. Pelon maantieteen olen lukenut vähintään 15 kertaa! Kuitenkin palaan vieläkin moniin hänen kirjoihinsa, esim. Safari clubin luen aika säännöllisesti uudelleen. Se on sellainen erikoinen jännäri. Tätä uusinta odotan innolla.

[/quote]

Varmasti pidät Pääomasta! Kiva kuulla muistakin Snellmanin faneista. Mä olen aikanaan hullaantunut jo Sonja O:hon, ja siitä saakka seurannut tarkkaan Anjan uraa. Mulla on kaikki sen kirjat ja luen niitä säännöllisesti uudelleen. Pelon maantiede on paras. Myös Arabian Laurissa on jotain joka viehättää minua aina. Lyhytsiipiset on jotenkin tosi järkyttävä.

Vierailija
49/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexander McCall Smithin Häähuumaa lauantaina (viimeisin suomennettu osa Mma Ramotswe -sarjaa). Ihana hyvän mielen kirja, elämänviisautta ja samalla kurkistus itselleni tuntemattomaan Afrikkaan.

Vierailija
50/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:03"]

Opas ja harjoituskirja PowerPointin käyttöön. Hyvin opettavainen, mutta juoni oli surkea ja tapahtumat ennalta arvattavissa. 

[/quote]

Kieltämättä ei kuulosta sellaiselta opukselta jonka tahtoo oitis ahmia kannesta kanteen. 

Vierailija
51/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi luin Peter Robinsonin kirjan Aftermath. Olen noita DCI Banks -tarinoita lukenut epäjärjestyksessä, napannut kirjastossa aina sen, jonka olen kiinni saanut (muutkin näkyvät niitä lukevan). Noita kirjoja on nyt 23, joista olen lukenut 12. Loputkin tarttis löytää luettavaksi. Ihastuin komisarioon ja hänen tutkimuksiinsa tv:n kautta pari vuotta sitten, kun Yle näytti kirjoista tehtyä sarjaa, ja uudestaan vielä viime vuonna. http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/ulkomainen-draama/ylikomisario-banks TV-sarjassa keskitytään tietysti enemmän toimintaan, mutta kirjoissa on mukana myös psykologinen puoli, niin poliiseilla kuin rikollisillakin. Psykologiset trillerit, esim. Ruth Rendell/Barbara Vine, Minette Walters, Elizabeth George jne, minua eniten kiehtovatkin.

Eilen tuli tekstiviesti, että uusin Ruth Rendell odottaa minua kirjastossa. Kunhan ehdin sen sieltä hakemaan ennen ensi keskiviikkoa, niin saan uutta lukemista...

Vierailija
52/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:02"]

Alaa al-Aswanin Chicagolaiset. Kuvaa 2000-luvun alun terrori-iskujen jälkeistä tilaa Yhdysvalloissa Chicagossa asuvien egyptiläisten kautta, samalla myös Mubarakin Egyptiä ja salaisen poliisin kuristusotetta sen maan kansalaisista. Mielenkiintoinen kirja paitsi aiheensa, myös rakenteensa kannalta. Ja työtoverin kääntämäkin vielä...

[/quote]

Kiitos vinkistä, kuulostaa sellaiselta jonka voisin lukea :)

Vierailija
53/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Sinisalo: Auringon ydin. Pettämätöntä SInisaloa

Vierailija
54/54 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa.

En tykännyt. Yritti olla hauska, ei oikein onnistunut. Yritti olla vakava (vanhusten kohtelu Suomessa), ei oikein iskenyt, koska löi niin paljon yli ja sit se niin sanottu humoristisuus vesitti tämän puolen. Yritti olla dekkarimainen, vaan ei päästy alkuun eikä loppuun: "dramaattiset" tapaukset eivät selvinneet.

Henkilöt olivat epäuskottavia, voi melkein sanoa että KAIKKI.

Ja lisäksi epätarkkuudet ärsyttivät. No tulihan luettua kuitenkin.