Onko Helsinki yhä hyvä paikka asua?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta muualla Suomessa asumisesta aikuisiällä. Helsingissä viihtyvyys riippuu hyvin paljon asuinalueesta. Olen asunut syrjäisillä ja huonomaineisilla alueilla, vaikeiden kulkuyhteyksien päässä jne. Silloin Helsinki on ihan perseestä. Jos taas onnistuu saamaan kohtuuhintaisen asunnon (itse vuokralla) kivalta sijainnilta, niin Helsinki on ihan hyvä paikka asua.
Ihmisten kiireisyys, kovaäänisyys ja töykeys vituttaa, samoin pitkät välimatkat. Kaverin luo voi olla yli tunnin matka saman kaupungin sisällä. Minulla on paljon kavereita, silti vain yksi asuu kävelymatkan päässä tai edes 5km säteellä.
Koko kaupunki tuntuu olevan yksi valtava työmaa. Uusia rakennuksia, katujen massiivisia kunnostuksia, siltoja, tunneleita, raitiovaunukiskoja... Tämä on korkean hintatason jälkeen mielestäni suurin asumisviihtyvyyttä haittaava asia!
Missä asut? Mitkä muut alueet ovat olleet mieleesi? Haluaisin kuulla omakohtaisia kokemuksia, en kaupunkilegendaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin joskus 2005 Helsinki alkoi muuttua ihmeelliseksi tunnelikaupungiksi. Asematunneli ikään kuin levisi läpi koko kaupungin.
Mutta pelkästään asuntojen älyttömien hintojen takia muutin pois. Hinnat ovat suorastaan törkeät.
Samat ketjukauppaliikkeet sekä kantakaupungissa että joka kauppakeskuksessa. Samaa tasapaksua tarjontaa kaikkialla. Lisäksi keskustassa on tiivistetty rakentamista, mikä jatkuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta muualla Suomessa asumisesta aikuisiällä. Helsingissä viihtyvyys riippuu hyvin paljon asuinalueesta. Olen asunut syrjäisillä ja huonomaineisilla alueilla, vaikeiden kulkuyhteyksien päässä jne. Silloin Helsinki on ihan perseestä. Jos taas onnistuu saamaan kohtuuhintaisen asunnon (itse vuokralla) kivalta sijainnilta, niin Helsinki on ihan hyvä paikka asua.
Ihmisten kiireisyys, kovaäänisyys ja töykeys vituttaa, samoin pitkät välimatkat. Kaverin luo voi olla yli tunnin matka saman kaupungin sisällä. Minulla on paljon kavereita, silti vain yksi asuu kävelymatkan päässä tai edes 5km säteellä.
Koko kaupunki tuntuu olevan yksi valtava työmaa. Uusia rakennuksia, katujen massiivisia kunnostuksia, siltoja, tunneleita, raitiovaunukiskoja... Tämä on korkean hintatason jälkeen mielestäni suurin asumisviihtyvyyttä haittaava asia!
Missä asut? Mitkä muut alueet ovat olleet mieleesi? Haluaisin kuulla omakohtaisia kokemuksia, en kaupunkilegendaa.
Olen eri mutta muutin Kalliosta Lahteen. Halusin kuitenkin asua "kaupungin kokoisessa" kaupungissa. Tykkään tosi paljon. Teen etätöitä tosin, eli ei tarvitse päästä esim. Helsinkiin joka päivä tiettyyn kellonaikaan.
Ei todellakaan ole hyvä paikka, missään mielessä.
Helsingissä käytyäni kylästämässä monien vuosikymmenien ajan, olen tullut siihen tulokseen, että en ikinä muuttaisi sinne itse vakituisesti asumaan, huh,huh, ja vielä kerran huh, sitä ihmissekamelskaa ja liikennettä ruuhkiksi asti, joka paikassa pytinkiä seinä seinässä kiinni. Ei tietoakaan luonnon suomasta rauhasta ja puhtautta saa hakemalla hakea. Meri kyllä kiehtoo aina, mutta onneksi nykyisen asuinpaikan naapurista löytyy merta.
Olen palannut jokaikiseltä pääkaupunkireissultani iloisin mielin nykyiseen kotipaikkaani eli Kouvolaan :D, juu tätä kaupunkia parjataan, mutta ylempänikin Suomea asuttuani vuosien ajan, ja ihan hyvässä kaupungissa, mutta maaseutumaisessa kylässä, niin todellakin kyllä tämä Kouvolakin on miellyttävämpi paikkakunta asua kuin Helsinki.
Helvetin esikartano. Rahaa kuluu paljon enemmän kuin maalla.
Yksinäisyys korostuu täällä äärimmäisen inhottavasti.
Ei ole ihmisen paikka.
Ainoa hyvä puoli on raiteet pohjoiseen ja valtatie pohjoiseen.
Vierailija kirjoitti:
HELSINKI ON PERSEESTÄ!
ON.
Liikenne ei toimi...150 000 lähi itäläistä. Aika muuttaa maalle.
Minä viihdyn Helsingissä! Ainakin täällä Laajasalossa on rauhallista ja vehreää, ja meri on ihana. Harrastan melomista, ja siihen täällä on loistavat mahdollisuudet. Samoin tykkään käydä tunnelmallisissa julkisissa saunoissa, joita Helsingissä on useita. En omista autoa, joten ruuhkat eivät haittaa. Asuntojen törkeät hinnat ovat oikeastaan täällä ainoa miinus.
Onneksi on Lapissa kämppä backuppina, jos duunit loppuu.
Helsinki on kallis ja tylsä ja nyt rakennetaan rumaa luonnon kustannuksella. Muutan pois Tammisaareen vapaa-ajan asuntoon kun vaalit oli. Vihreät ennen kaikkea nuo "betoninhalaajat", mutta myös Kokoomus ja Demarit, haluavat lisää betonilähiöitä kaupunkiin. Rannat ja lähimetsät kärsivät ja asukkaat kaipaavat juuri niitä. Nyt on Elielinaukiolle päätetty rakentaa joku iso pytinki.... oksettaa.
Syntynyt täällä mutta vien verorahani mieluusti sinne missä on luontoa ja merta ja väljyyttä.
Mäntsälä, Karkkila... et voi olla tosissasi!! Mukavia, kauniitakin pikkukaupunkeja on yllin kyllin Etelä-Suomessa!