Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treenaatko aamulla? Kerro miten toimit (syöminen yms).

Vierailija
22.01.2014 |

Työpäivän jälkeen on koko ajan vaikeampi lähteä enää salille/jumppaan, joten mietin kokeilisinko aamuteeniä. Ongelma on, etten tiedä miten toimia! Lähinnä siis syöminen on ongelma.

Otetaan kaksi esimerkkiä:

1) Spinning klo 7:30. Salille 10 min automatka. Moneltako heräisit ja mitä söisit ennen tuntia?

2) Kuntosali/kahvakuula/joku muu "lihastreeni" klo 8. Samat kysymykset kuin edellä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä sontaa ihmiset selittää.

Spinningiin voit mennä syömättä, kunhan syöt HETI treenin jälkeen, esim puuro/maitorahka tms. Jos et saa heti ruokaa, kannattaa ottaa protskujuomaa mitä voi helposti juoda autossa/bussissa/kävellen matkalla töihin. Ja sitten töissä syöt kunnon aamupalan.

Jos teet kunnon lihastreenin aamuun, syö noin tuntia ennen pieni annos puuroa ja vaikka kahvia. Käynnistä aineenvaihdunta. Treenin jälkeen sama juttu kuin ylemmässä. Muuten menee lihaskuntoreeni täysin hukkaan!

Tsemppiä treeneihin!:)

Vierailija
2/19 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn salilla aamuisin ennen töitä ja viikonloppunakin. Heti herättyä tyhjällä vatsalla tunnin treeni, sitten pulahdus altaaseen, suihku ja aamiainen. Sopii mulle tosi hyvin, normiaamuina on nälkä herätessä mutta treeneissä unohtuu. Mulla on paha refluksi joten en voi syödä enkä juoda kun tulisi ylös treenatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihan sen mukaan, mikä tuntuu itsestä parhaalta, riippumatta mikä olisi suositus. Ja koska tuntuu hyvältä syödä ennen treeniä, niin syön ennen treeniä. Kahvia ja jotain kevyttä, vaikka ruikkari kasvistäytteillä/kananmunalla tai soijajogurttia hedelmillä, marjoilla, siemenillä. Jotain pitää kuitenkin syödä, koska mun aamu vaan alkaa aamupalalla. =) Syön noin reilun tunnin ennen treeniä, treenin jälkeen juon palkkarin. Ja syön taas jotain pientä noin 2 h reenin jälkeen (hedelmä/leipä tms.). Ihan oman fiiliksen, nälän yms. mukaan. Harvemmin lähden aivan tyhjin vatsoin salille.

Vierailija
4/19 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:09"]

Jos teet kunnon lihastreenin aamuun, syö noin tuntia ennen pieni annos puuroa ja vaikka kahvia. Käynnistä aineenvaihdunta. Treenin jälkeen sama juttu kuin ylemmässä. Muuten menee lihaskuntoreeni täysin hukkaan!

Tsemppiä treeneihin!:)

[/quote]

Kiitos kommenteista! Tätä viestiä lainasin siksi, etten varmasti ala nousta tuntia ennen aamutreeniä! Ainoa mahdollisuus siihen, että kykenen aamulla salille on mennä sinne oikeastaan suoraan sängystä. Täytyy tässä joku aamu kokeilla spinningiä ja mennä eka kerta aika kevyesti ja kuulostella fiilistä. Syön ennen tuntia vaikka sen banaanin tai kokeilen mennä syömättä. Ap.

Vierailija
5/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensäkään syö aamulla. Mutta jos menen lenkille, juon malto-nimisestä jauheesta tehtyä juomaa. Jos lyhyt lenkki, teen tyhjin mahoin.

Jos salille, niin teen liuoksen, missä puolet maltoa ja puolet heraproteiinia.

Vierailija
6/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin kerran aamulla klo 7 spinningiin, söin yhden leivän n.klo 6, ja evääksi söin treenin jälkeen turkkilaista jogurttia myslillä ja kiiwillä :)

Vierailija
7/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn salilla aamuisin ihan lihaskuntoa ja aerobista tekemässä (juoksumatto, crosstrainer ja soutulaite käytössä). Kellonajat vaihtelevat viikonpäivän mukaan, mutta jos menen esim. klo 8, herään joskus klo 7 jälkeen (yleensä 7.15). Sitten siinä syön jotain kevyttä, esim. vähän soijajugurttia ja jonkun hedelmän + juon vähän vettä, puen ja lähden salille. (Salikamat katson valmiiksi ja pakkaan edellisenä iltana). Kävelymatkaa salille on jossain 10-15 minuutin välissä. Harjoituksen jälkeen lähden suoraan kotiin, jossa käyn suihkussa ja sen jälkeen syön aamupalan (puuroa/leipää jollain proteiinilisällä + rasvalla).

Vierailija
8/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin söin ennen treeniä aamupalaksi turkkilaista jugurttia ja marjoja, nykyään useimmiten en mitään. Kumpikin tyyli näyttää sopivan minulle hyvin, kun aamulla minulla ei yleensä ole nälkä.

Jos treenipaikalla pitäisi olla noin 7.15, niin heräisin varmaan kello 6.30 - 6.45, jotta ehtisin juoda kupin kahvia ja herätä kunnolla ennen treeniä.

Aamutreenit on tosi ihania, jos vain saa tsempattua itsensä heräämään aikaisin ja lähtemään liikkeelle. Pimeinä vuodenaikoina en tällaisiin urotekoihin pysty :D

Vierailija
9/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Jos meinaan aamulla on helpompi treenata kuin illalla, vai mikä teidän perhatilanne on ?

Vierailija
10/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen ihan tyhjin vatsoin mitä nyt vettä juon ensin. Sitten treenin jälkeen tukeva proteiinipitoinen aamupala.

Vierailija
11/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Mietin että pystyisin syömään ehkä banaanin tai vähän jugurttia/rahkaa + marjoja ennen aamuliikuntaa. Sen jälkeen sitten suihku, ajo töihin (30min) ja siellä aamupala. Mitenkähän onnistuu jos syömistä saa aikaisintaan 45 min treenin jälkeen? Mutta kokeilemallahan se selviää. Itse ajattelin että jos herään 30 min ennen niin ehdin salille... Tavarat tietenkin illalla valmiiksi.

Ja lapsi on jo lukiolainen, joten hänen elämäänsä äidin treenit eivät vaikuta aamulla eikä illalla :)

Vierailija
12/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähtisin näillä; kahvi ja pieni puuro (noin iso ruokalusikallinen) tai banaania

Vierailija
13/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla olin juuri seiskan spinningissä. Heräsin 6.30 ja ilman syömistä lähdin suoraan salille. Ilman ruokaa pärjää ihan hyvin ja tämä oli PT:nkin suositus.

Vierailija
14/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla olin juuri seiskan spinningissä. Heräsin 6.30 ja ilman syömistä lähdin suoraan salille. Ilman ruokaa pärjää ihan hyvin ja tämä oli PT:nkin suositus.

Vierailija
15/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:53"]

Onko teillä lapsia? Jos meinaan aamulla on helpompi treenata kuin illalla, vai mikä teidän perhatilanne on ?

[/quote]

Treenaan kaksi kertaa viikossa aerobisen, treenaan muuten iltaisin viisi kertaa viikossa 5-jakoisella. Kaksi kertaa viikossa siis tuplatreenit.

Vierailija
17/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:42"]

[/quote]

Kuka pärjää, kuka ei. Itse en pärjää, minun on pakko syödä jotain pientä ennen treeniä ettei sokerit mene liian alas. Jos en syö, sokerit menee liian alas, on heikko ja voimaton olo ja ennen kaikkea treeni tuntuu tosi raskaalta. (Eikä minulla ole edes mitään diabetesta tms).

Vierailija
18/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty syömään aamulla, oli treeni tai ei. Juon vettä ja maitokahvia. Joskus jos on extra-vetämätön olo, syön 5 min automatkani aikana salille pari glukoositablettia (siripiri) että saan verensokerin vähän ylös.

ota hedelmiä mukaan treeni jälkeen syötäväksi, kyllä sillä pärjää lounaaseen.

elixiassa on ainakin tarjolla puuroa, muroja ja kahvia veloituksetta halukkaille.

Vierailija
19/19 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä syön yleensä omenan ja muutaman mantelin ennen treeniä. Treenin jälkeen puuro marjoilla ja raejuustoa. Jos on kiire, syön nämä toisin päin eli ennen puuron ja jälkeen omenan.