Yksinäisyys tappaa tuhansia suomalaisia joka vuosi....
Ei ihmisen tarkoitus ole olla yksin, sillä olemme laumaeläimiä ja tarvitsemme toisen ihmisen seuraa.
Kommentit (28)
Itse voisin olla aina yksin, erakkoelämä sopisi, ihmisten tapaaminen ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksin eläminen on parasta. Sielu lepää.
Yksinäisyyden TUNNE on eri asia kuin yksin oleminen. Siinä olet oikeassa, että yksinäisyys (tunne) on kolme kertaa suurempi riski kuin lihavuus lihavuuteen liittyvien sairauksien suhteen ja suurempi kuin tupakan aiheuttamat riskit. Lähde: THL / Sotkanet https://sotkanet.fi/sotkanet/fi/metadata/indicators/4286
Naiset haluaa jättää miehet yksin. Minkäs teet.
Mikä siinä yksinäisyydessä on niin kauheata.
Olen ollut yksin koko elämäni. En ole vielä kuollut ja olen 50 v. T: kiltti mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Emme olisi tässä, jos meidän esi-isät olisivat alkaneet soloilemaan. Ihminen tarvitsee toisen ihmisen seuraa! -ap
Jos yksinäisyys on ongelma, niin sille pitää tehdä jotain. Ei se niin mene, että sitten istua kökitään kotona koneen ääressä ja mietitään, että kun on niin yksinäistä. Tässä maailmassa moni ongelma on sellainen, että se riippuu älyttömän paljon yksilöstä itsestään. Yksinäisyys on yksi niistä. Ei muuta kuin harrastukseen ilmoittautumaan, hopi hopi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä yksinäisyydessä on niin kauheata.
Yksinäisyys voi romahduttaa kokonaisen yhteiskunnan. Japani ja Etelä-Korea ovat tästä hyvä esimerkki. Noin 50-vuoden päästä nämä valtiot tulevat romahtamaan.
Yksinäisyys on kokemus, joka ei riipu elämäntilanteesta. Esim. joku sinkku voi olla hyvin tyytyväinen yksinoloon eikä hän koe yksinäisyyttä, kun taas sitten joku parisuhteessa oleva voi kokea suhteessa yksinäisyyden tunnetta.
Joka toinen päivä yksi vanhus riistää oman henkensä.
koronarokotteet ovat tappaneet paljon enemmän
ja huonoa kumppania ei ainakaan kannata koskaan ottaa
Yksinolo pelastaa ne jotka ahdistuvat ihmisjoukoissa.
Mut tappaa todennäköisemmin se etten kestä kaikkia saatanan idiootteja joita on kaikkialla!
Vierailija kirjoitti:
Jos yksinäisyys on ongelma, niin sille pitää tehdä jotain. Ei se niin mene, että sitten istua kökitään kotona koneen ääressä ja mietitään, että kun on niin yksinäistä. Tässä maailmassa moni ongelma on sellainen, että se riippuu älyttömän paljon yksilöstä itsestään. Yksinäisyys on yksi niistä. Ei muuta kuin harrastukseen ilmoittautumaan, hopi hopi.
Juuri näin. On hullua, että vaikka ihmisiä on enemmän kuin ikinä, asuu tiheämmin kuin ikinä, voi pitää yhteyttä minne vain milloin vain, yksinäisyys (tunne) lisääntyy. Tietotekniikka todennäköisesti erkaannuttaa ihmisiä tunnetasolla, tai sitten on jokin evoluutio meneillään, jossa Homo sapiens muuttuu Homo aloneksi ja lisääntyminen hoidetaan laboratoriossa. Huom! Ihminen jolla on 100 kaveria voi silti kokea olevansa yksinäinen.
Kukaan toinen ihminen ei ole vastuussa sinun yksinäisyydestäsi vaan sinä itse. Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Eikä kukaan myöskään jaksa alati yksinäisyyttään ruikuttavaa ressukkaa vetää perässään riippakivenä.
Yksinäisyys on varmasti ongelma ja kurja kohtalo, sympatisoin.
Minä kuitenkin viihdyn yksin, enkä koe itseäni yksinäiseksi. Nykyään kun olen ensimmäistä kertaa elämässäni avoliitossa, se tuppaa olemaan hieman liikaa vaikka meillä on omat makuuhuoneemme ja molemmat ovat todella omaa aikaansa arvostavia, mies ehkä minua hellyydenkipeämpi ja avoimempi.
Kestän tämän kuitenkin kun kumppani on niin hyvä ja koska asumme keskellä korpea, eikä ole näköyhteyttä naapuriin tai tielle :)
Ja minulla etätyöt/töitä kotoa käsin niin ei sosiaalinen mittari poksahda.
Sitä en tiedä mikä yksinäisyyteen auttaisi... Minulla on aika kurjat taustat niin kun aikuisena on saanut valita seuransa olen useimmiten halunnut olla yksin.
Pysypä siellä etäällä äläkä tule tänne sotkemaan mun yksinäisyyttä.