Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivijalkakauppojen katoaminen harmittaa

Vierailija
19.10.2020 |

Näin nelikymppisenä olen jotenkin kyllästynyt verkko-ostoksiin etenkin vaatteiden osalta ja haluaisin todellakin sovittaa niitä ennen ostamista. Vartalo ei ole enää kuin parikymppisenä, jolloin vaate kuin vaate istui hyvin, enkä enää haluaisi enkä ehtisi sählätä palautusten kanssa nettiostojen jälkeen. Voi kumpa tulisi oikeat vaatekaupat takasin. Etenkään täältä Oulusta ei enää saa oikein mitään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupat pitäisi ovet auki esim. aamulla klo 8, niin moni ihminen pääsisi ostoksille.

Sama koskee kauppakeskusten myymälöitä.

Minä ja moni muukin käy ruokaostoksilla varhain aamulla, eikä todellakaan jää odottamaan kymmeneen tai yhteentoista, vaan ostaa sieltä Prismasta ne vaatteensakin.

Vierailija
2/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pienet kivijalkakaupat vielä joskus palaavat katukuvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, olisi kiva käydä kaupassa sovittamassa ja sitten tilata vastaava tuote halvimmasta verkkokaupasta.

Vierailija
4/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Oulusta ei oikein saa mitään? 😅

Täällä naapurissa meillä on Halpahalli ja Tokmanni.

Vierailija
5/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu kyllä on oikeasti periferiaa. Vaikka on yliopistoksupunki, kantakaupungissakin on n. 100 000 asukasta, kuntaliitosten myötä 200 000 ja talousalue vielä laajempi.....

Oikein mitään ei saa mistään, harrastus- ja yhdistystoiminta kuollutta.

Paska kaupunki monessa mielessä.

Vierailija
6/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. En mitenkään pysty tilaamaan verkosta vaatteita, korkeintaan jotkut tietyn merkkiset farkut tms, joka on ennestään tuttu tuote. Olen 155cm pitkä ja vaatteet esitellään 180cm mallien päällä. Yleensä myös kuvissa ei näy kunnolla kangas ja väritkin ovat livenä erilaisia.

Vierailija
7/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

Totta, olisi kiva käydä kaupassa sovittamassa ja sitten tilata vastaava tuote halvimmasta verkkokaupasta.

Minä ainakin haluan tuotteen heti mukaani, ja käyttöön, kun ostan tarpeeseen. Suosin pieniä kivijalkakauppoja, ja paikallista ostariakin. Täysin samaa mieltä kuin ap.

Kropan lösähtämisen lisäksi haluan tutkia läheltä materiaalit, vaatteen kaavoituksen ja työnjäljen. En tämän ikäisenä (ikää yli 50v) viitsi ostaa enää mitään huonolaatuista lumppua kaappeihini.

Joskus erehdyn vielä nettikauppoihinkin. Vietin juuri tunnin Mangon sivuilla, ja kun olin maksamassa, Mango ilmoittikin, ettei valitsemaani tuotetta saakaan enää, vaikka olin sen jo ostoskoriini kertaalleen laittanut. Kivijalkakaupasta olisi saanut, kun olisi vaan pitänyt tiukasti kiinni löydöstään. Siellä ei kukaan pölli sun ostoskorista mitään.

Vierailija
8/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi oululainen. Korona on viimeinen niitti tälle kaupungille. Ei tänne tule enää yhtään uutta kivijalkamyymälää ja ravintolaa, vaikka Pekuria mukamas ahkerasti rakennellaan. Samaa kehityssuuntaa on nähtävillä jo pääkaupunkiseudulla. 

Vierailija
9/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli kiva käydä näyteikkunaostoksilla. Siitä sai ideoita, sitten kauppaan sovittamaan ja sen jälkeen raha ja vaate vaihtoivat omistajaa. Eikä vaatetta heitetty roskiin kuukauden kuluttua!

10/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärettömän kateellinen ihmisille, jotka muistelevat sitä miten teinivuosinaan saivat kulkea kaupungilla putiikista toiseen. Minun aikanani on ollut vain ostoskeskuksia, joista niistäkin suurin osa on melko huonossa hapessa, tai nykyään jo toimintansa lopettanut. Mielenkiintoni verkko-ostamista kohtaan on nolla.

Vierailija
11/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tykkää asioida kivijalkaliikkeessä, koska siellä tulee aina myyjät häiritsemään. Joo, se on niiden työtä, tiedän. Ja ei ole terveellä tasolla tämä mun ihmisinho, tiedän senkin. Mutta ärsyttää silti. Kysyn kyllä itse, jos tarvitsen apua. Varsinkin pienissä kaupoissa on painostavaa, koska koko ajan on tarkkailun alla. Selän takana kuikuillaan mitä vaatteita katson ja huudellaan esim. "sitä paitaa olisi tämänkin värisenä" tai "kiva materiaali se pellava". Nettikaupassa ei kukaan huohota niskaan.

Vierailija
12/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä kehua, että mulla on 3 kivijalkakauppaa, joista ostan säännöllisesti vaatteita. Eivätkä ole kaikki ihan lähellä, valitettavasti.

Vierailija
13/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

Yksi ymmärsi sarkastisen heiton kivijalkakauppojen häviämisen syystä?

Vierailija
14/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tykkää asioida kivijalkaliikkeessä, koska siellä tulee aina myyjät häiritsemään. Joo, se on niiden työtä, tiedän. Ja ei ole terveellä tasolla tämä mun ihmisinho, tiedän senkin. Mutta ärsyttää silti. Kysyn kyllä itse, jos tarvitsen apua. Varsinkin pienissä kaupoissa on painostavaa, koska koko ajan on tarkkailun alla. Selän takana kuikuillaan mitä vaatteita katson ja huudellaan esim. "sitä paitaa olisi tämänkin värisenä" tai "kiva materiaali se pellava". Nettikaupassa ei kukaan huohota niskaan.

Liikaa luppoaikaa. Olen ruokakaupassa töissä, eikä meillä ole aikaa tyrkyttää kenellekään mitään. Silloin toki autetaan, kun asiakas tulee kysymään jotain.

En osta tyrkyttäviltä myyjiltä mitään, vaan siirryn sukkelasti toiseen kauppaan. Tuputus ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Varsinkin kun tyrkytetään tuotteita, jotka eivät sovi minulle yhtään.

Vierailija
15/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemia vie monelta pienyrittäjältä asiakkaat. Tukekaa heitä terveinä

Vierailija
16/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

Tässähän on yksi syy kivijalkakauppojen katoamiseen. Ihmiset käy sovittamassa, hiplaamassa ja vartailemassa tuotteita liikkeissä, mutta ostavat kiinalaiselta verkkosivustolta "kun halvalla saa". Sitten kun saatu tuote on viallinen tai väärä, vaaditaan kivijalkakaupasta palveluja tai/ja rahaa. Kun liike ei tietenkään korjaa tai vaihda uuteen muualta ostettua tuotetta omaan laskuunsa, spämmätään sometili täyteen vihaviestejä ja uhriudutaan iltapäivälehtien sivuilla.

Vierailija
17/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakangasmi kirjoitti:

Yksi ymmärsi sarkastisen heiton kivijalkakauppojen häviämisen syystä?

Kyllä sarkastinen kommentti ymmärrettiin vaikkei sitä erikseen ole alleviivattu vastauksissa. Mutta faktahan tuo on, valitettavasti. Sitten kiukutellaan ja haukutaan kauppias joka ei ota vastatakseen epämääräsestä verkkokaupasta tilatun tuotteen korjaamisezta yms.

Vierailija
18/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se hienoa nuorena käydä vaikka levykaupassa ja löytää joku levy, jota oli etsinyt vuositolkulla. Laittaa levy soimaan ja lukea sanat kansivihkosesta samalla kun kuuntelee.

Nyt kaiken löytää parilla klikkauksella Spotifystä/netistä eikä se tunnu miltään.

Vierailija
19/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupat pitäisi ovet auki esim. aamulla klo 8, niin moni ihminen pääsisi ostoksille.

Sama koskee kauppakeskusten myymälöitä.

Minä ja moni muukin käy ruokaostoksilla varhain aamulla, eikä todellakaan jää odottamaan kymmeneen tai yhteentoista, vaan ostaa sieltä Prismasta ne vaatteensakin.

Itse en ainakaan osta vaatteita niin liukuhihnalla etten vois pari kertaa vuodessa käydä viikonloppuna hankkimassa, uuden takin, kengät ja housut. Kenkiä en ostaisi koskaan netistä, vaan aina sovitettuna. Nykyään farkuissakin on niin ihme leikkaukset että ei kannata kokeilematta ostaa. Takki on sellainen että jos siinä ei pysty liikkumaan kunnolla kyykkyyn ylös ja ojentelemaan käsiä, niin se ei silloin sovi vartalolle joten kokeilun kautta, ei netistä. Alusvaatteet voi ostaa sitten ex-tempore netistä, prismasta, tai jos käy viikonloppuna kauppakeskuksessa, niin on enemmän paikkoja mistä valita. Ja ottaa sen xl:n jos l on liian pieni kuten apeella. 

Vierailija
20/28 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelen kaikenlaista.

Keskustelimme keskustelupalstalla eräästä projektista, johon olisin tarvinnut 15x20cm palan ohutta polyeteenilevyä.

Pääkaupunkiseudulla Etran myymälästä sellaisen voi ostaa. Vaikka jämäpalan.

Oulussa myös on Etran myymälä, mutta tavaraa liikkuu paljon vähemmän.

Siispä en voi ostaa jämäpalaa, vaan pitäisi tilata kokonaine 220 x 120cm levy.

Sama asia monen muun jutun kanssa. Tavaraa saa, jos sitä hankkii teollisessa mittakaavassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan