Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** EX-HAAHUT - VIIKKO 30 ***

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelle tietty myös ;) 10v aviossa on jo hienosti.

Itse nukuin levottomasti ja heräsin hurjan aikasin vrt.omaan rytmiini.No kerkiämpä ottaa kunnolla sokeriarvot ennen polille(9.15) menoo.Pikkarainen säikyttelee taas äitiä,eikä oo herännyt viel vaikka aamukahviakin jo join :S himskatti että sitä osaa huolestuu tautisen pienestä.Mulla on nykyään muutenkin koko ajan kaamee huoli että mä omalla tekemisilläni satutan sitä tai että viimeistään yöllä mä kierin sen liiskaksi tmv. :( et yölläkin jherään,on mun pakko olla hereillä niin kauan et varmistan että P myös elää.

oon tosiaan huomannut nyt sellasen piirteen tässä raskaudessa,että alussa sitä pelkäs sitä km:oa,sitte odotti liikkeitä ja kun niitä tuntui jo hyvin,niin kyttäs niitä.Nyt mulla on ollu jo jonkun viikon sellanen pelko että P kuolee mahaan sitä suuremmalla todennäköisyydellä mitä pidempään on mahassa.Mitähän ne tuumais jos alkais vaatii käynnistystä tai jotain tälläsen pelon takia aikasemmin...hmph :S kun synnytyspelon takia voidaan jopa leikata niin entäs tällänen vauva kuolee-pelko....voihan plaah en muuta sa!

Huomenterveisin femmis+ Pikkarainen 33+2,ja lisää kahvia naamaan et vauvakin herää :)

Vierailija
42/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vain kommentoin paria juttua:

NERONJA: Niin toivon mukaan se lyhyt reisimitta ei tarkota mitään, mutta kyllähän sitä saa huolta aikaseksi kun lukee jotain juttuja esim. googlettamalla

Omista huolenaiheistani voin sen verran että haahuisa yks kyseli monirakkulamunasarjoista ja mullahan ne on. Aloin sitten uudestaan tutkia asiaa, luin yhden jutun lehdestä jonka äiti antoi mulle viime vuonna sillon kun PCOS todettiin. Ja nyt oon tietysti täysin vakuuttunut siitä että mulle tulee raskausajan diabetes, lihon kymmenkertaseksi, saan kohtusyövän ja kuolen kolmekymppisenä sydän- ja verisuonitautiin ;o) Että joskus ois parempi olla lukematta noita juttuja... ;o)

TITI: Miten huijaus meni? Mulla vähän sama homma että luulen että moni kaveri tykkää tosi kovasti huonoa siitä kun sitten joskus kerron tai tajuavat että olen raskaana enkä oo aiemmin kertonu. Jotkut on niin hemmetin uteliaitakin että kyselee koko ajan joko on tärpänny (se on tosi törkeetä! ja sillon aina päätän että jaaha, tolle ei sitten ainakaan kerrota ihan heti...) Viimeksikään en kertonu KELLEKKÄÄN kuin vasta JÄLKIKÄTEEN eli keskenmenon jälkeen. Muuten eivät tietäis etes yrityksestä. Joten en jaksa ymmärtää miksi ne kuvittelee että nyt kertoisin heti! Ja sitten monet on vielä että " kerro sitten heti kun tuut raskaaksi, mää haluan tietää heti, niin pääsee elään mukana hengessä" Just joo, mitä siihen nyt vois sanoa, joo joo, mutta tosiaankaan en ole kertonut! Mutta oon aatellut että heiän kyllä kuuluis ymmärtää että tämmöset asiat on henk.kohtasia eikä niitä välttämättä halua kertoa heti, ainakaan jos takana on huonoja kokemuksia. Luotan siihen että lopulta ymmärtävät vaikka aluksi varmasti huonoa tykkäävätkin!

Mukavaa torstaita! Huomenna jään lomalle joten palstailen varmaan harvemmin - mutta huomiseen asti täällä siis!

HANNELE + vilpertti rv 10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut neronjalle ja miehelle 10-vuotishääpäivän kunniaksi! Olettepa tekin jo yhtä sun toista ehtineet yhdessä kokea. Mukavaa iltaa!

femmis: äläs nyt kuule tuollaisia yön kääntyilyjä mieti! Et sinä pysty pikkaraista unissasi pyöriessä vahingoittamaan. Johan sitä automaattisesti vaihtaa asentoa, kun tuntuu vähänkään pahalta. Hus, pois tuollaiset pelot. Koitahan nyt vaan nauttia loppuraskaudesta.

hannele: mullakin on pcos eikä mikään noista " kauhukuvista" ole toteutunut kummassakaan raskaudessa. Tutkimuksia on toki paljon ja pco:hon liittyy paljon ikäviä rasitteita, mutta se ei tarkoita onneksi sitä, että kaikki toteutuisivat. Pcon takia oli vaan vaikeuksia raskautua, mutta raskaudet ovat sitten kuitenkin sujuneet vallan mallikkaasti. Painoa toki on tullut, mutta ihan kohtuudella - esikoisesta noin 15 kg ja tähän mennessä tässä raskaudessa vähän päälle 10 kg. Sokerirasituksessa olen molemmissa raskauksissa käynyt, mutta eipä ole raskausdiabetestä tullut. Ei myöskään hepatoosia tms. vakavampaa. Koitahan olla murehtimatta liikoja ja älä turhaan lue liikaa pco:hin liittyviä juttuja, sillä tosi harvoin tilanne kuitenkaan on niin paha, että kaikki ne ikävät rasitukset laukeaisivat yhdelle ja samalle henkilölle. Tsemppiä!

ON: masussa ollaan oltu taas varsin aktiivisia. Eilenkin kun ajelin autolla vanhempieni luota kotiin, vauva möyri koko matkan :-). Vauva on ilmeisesti vielä tosi ylhäällä, sillä pienikin kaksin kerroin olo tekee tosi pahaa :/. Muuten olo ihan hyvä. Liitoskivut tosin ovat vähän lisääntyneet, mutta ovat vielä ihan siedettävissä rajoissa.

En oikein tiedä, että pitäisiköhän mun pyytää lääkäriltä lähete kokoarvioon?!?!?! Ultran mukaanhan mulle on povattu 4,5 kg vauvaa ja esikoinenkin oli 4,3 kg, mutta silti sf-mitta on keskikäyrän ja yläkäyrän välissä. Hmmm... Täytynee kysellä lekurin mielipidettä asiaan kolmen viikon kuluttua.

Nyt pitää mennä laittamaan makaronilaatikko uunia vaille valmiiksi, jotta saadaan lounasta...

Voikaa hyvin!

masunasu rv33+6

PS. Palaan taas paremmalla ajalla.

Vierailija
44/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoisia vadelmankeruureissuja.

minä en tällä hetkellä osaa kirjoittaa muuta asiaa kun omaa napaa kaivelevia juttuja ja taidan siirtyä tuonne kuumepuolelle uudestaan.

eilen kävin sairaalassa ultrassa ja lääkäri totesi, että raskautta ei ainakaan ole kohdussa, joku mötti on jossain mutta niin pieni ettei osaa sanoa mikä se vielä on ja missä. munasarjat kuitenkin olivat puhtaat joten extra ei pitäisi olla. ehkä raskaus alkoi mutta olikin kemiallinen ja meni jo aikaisin kesken ja nyt vasta vuotaa eli kohtu ei ehtinyt kummemmin reagoida raskauteen. mistäpä noita tietää. tänään olen kuitenkin saikulla ettei töissä tarvitse vuotaa kuin seula.

raskaushormonin määrää kuitenkin seurataan vielä huomenna, että mikä on sen määrä ja onko laskussa vai nousussa.

ensi viikolla sitten seuranta ultra. gynelääkäri sanoi, ettei husissa vielä minun laisiani tapauksia tutkita kun keskenmenot eivät ole perättäisiä. eli vielä yksi uusi raskaus pitäisi tulla ja ihmetellä että onnistuuko vai meneekö kesken. kyllä vähän jurppii. elokuun lopulle sain kuitenkin neuvolalääkärin ajan jotta voisi ehkä jotain verikokeita tai jotain ottaa, että selviäisi mitä arvot ovat ja saisiko sitä kautta selville mitään. voisiko aloittaa mitään " kuuria" mikä auttaisi raskauden edistymiseen tai edes siihen alkamiseenkin ettei taas kulu yksi vuosi yrittäessä.

no hyvää loppukesää teille odottajille ja minä poistun kuumeilijoihin.

Vierailija
45/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Maalikselle tosi suuret pahoittelut km:n takia :-(!!! Niin toivoisi, että ne jotka tälle puolelle pääsevät tulemaan, niin saisivat täällä myös olla kunnes vauva onnellisesti syntyy. Jaksamista sinulle ja toivottavasti seuraava raskaus alkaa helposti ja toisi teille sen kaivatun nyytin!!!

Kiitos hääpäiväonnitteluista! Ei tämä päivä juuri eroa muista päivistä. Mies on töissä ja kun kaupunkiin lähdetään, niin käydään samalla arkisilla asioilla. Äitini on tänään tulossa meille, joten helposti onneksi päästään lähtemään.

Tänään on riesana lonkkakipu. Nyt istuessakin jomottaa ja kun lähden kävelemään, niin tuntuu, ettei kärsi kunnolla kävellä :-/. Miten lie tuollaiseksi yltynyt.

Femmiksen iloisia polikuulumisia odotellessa

neronja rv 34+4

Vierailija
46/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Olen ollut sellainen taustaseurailija suurimman osan aikaa, enkä siis ole kirjoitellut paljonkaan. Mutta toki olen seuraillut teidän muiden kuulumisia. Se on ollut mielenkiintoista ja antoisaa. Tältä palstalta saa paljon, vaikka ei osallistukkaan aktiivisesti keskusteluun.

Mutta nyt minullakin on uutisia :) Neljän keskenmenon ja lapsettomuushoitojen jälkeen olemme saaneet kolmannen pojan 17.7.2006. Kaikki meni tosi hyvin, vaikka pienokaisen tulo olikin täydellinen yllätys. Yllätys siinä mielessä, että viikkoja oli tasan 38 ja muut pojat ovat syntyneet lasketun ajan jälkeen. Ja toinen yllätys oli se, että me olimme oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tällä tarkoitan sitä, että olimme sairaalassa kontrollikäynnillä hieman aiottua aikaisemmin (käynti varattu torstaille ja me menimme maanantaina). Limatulppa lähti ma aamuna ja ihan varmuudeksi lähdimme kohti sairaalaa tarkoituksenamme vain varmistaa, missä mennään. Kontrollikäynti torstaille oli varattu sen tähden, että aikaisemmat synnytykseni ovat olleet nopeita ja oli tarkoitus tehdä suunnitelma hallitusta synnytyksestä. Hallittu siitä ei totisesti tullut, sillä sairaalassa tehdyn sisätutkimuksen tuloksena huomattiin, että kohdunsuu oli jo 5 cm auki (ei tuntemuksia, että olisi auennut) ja sisätutkimuksen seurauksena synnytys alkoi ja lapsi oli maailmassa 20 minuutissa. Synnytys yllätti sekä lääkärin, että kätilöt täydellisesti, puhumattakaan minusta ja miehestäni. Siinä ei paljon puudutuksia kyselty saati suunniteltu hallittua synnytystä. Vauva syntyi 6 supistuksen avulla eli 2 ensimmäistä meni avautumiseen ja 4 seuraavaa ponnistukseen. Paljon muuta en kerinnyt kätilölle/lääkärille sanoa, kuin että repikää nuo housut jalastani, nyt se tulee. Kätilö sanoi, että vaikka hän on kokenut (oli about 50v) hänen urallaan ei kertaakaan ole tapahtunut näin. Onnekseni tikin tikkiä ei tullut.

Seuraava vuorokausi meni uuden elämän ihmettelyyn ja mielessä kummitteli sanat " mitä jos..." . Mitä jos ei oltaisi menty vaan odotettu kotona supistuksia? Mitä jos...? Mitä jos...? Mitä jos...? Myös sairaalassa olivat huolissaan, mitä tuumin, kun en kerinnyt synntykseen mukaan. Enkä kerinnyt, kaikki tapahtui näin jälkikäteen ajatellen kuin unessa. Mutta henkisesti ja fyysisesti jaksan hyvin ja vauva on kiltti ja ainakin toistaiseksi hyvin helppo ja nukkuu yöt hyvin. Poika on ihana ja isoveljet ylpeitä.

Mutta kiitos teille kaikille mielenkiintoisesta keskustelusta ja kaikkea hyvää teille ja pienokaisille. Minä varmaankin piipahtelen täällä vielä " salaa" lukemassa teidän kuulumisia....

Aurinkoa kaikille (ei hellettä, mutta aurinkoa :) )

Vierailija
47/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa inhottavaa, että taas kävi niin huonosti ja sitten " pitää" vielä yksi kerta yrittää ja pohtia että onnistuuko ennen kuin pääsette tutkimuksiin- ikävää!

peebee 31+6

Vierailija
48/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheelle onnittelut pienestä pojasta!! Aika hurjan kuuloinen synnytystarina!!!

Laittelinkin jo tuonne yahoolle neuvolakuulumisia, totean vain että kaikki ok, valkuaista hieman pissassa (+) mutta kuulemma tavallista nyt jo.. Pt todennäköisesti vieläkin :-/ No vielähän tuo baby ennättää heittämään monta kuperkeikkaa...

Nyt ei kun pullansyöntiin, kun viimeinkin viitsin niitä leipoa- mansikka/raparperi- ja omenahillolla nam.

Oikein hyvää viikon loppua- voikaa paksusti!!

peebee31+6

Vierailija
49/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalikselle pahoittelut :( Toivottavasti pääsisitte tutkimuksiin,ettei tarttis ihan arpapeliä pelata aina kun/jos raskaus alkaa.

Hopelle onnittelut =) olipahan todellakin nopeaa toimintaa :-O Mikä onni,että olitte kuitenkin jo sairaalassa valmiina!Heh,alkaa noi mun muka nopeina pidetyt kolmen tunnin synnytykset tuntua pitkiltä tollasen pikasynnytyksen rinnalla :)

Oma napa on kipeä :( Tai lähinnä tuolta navan alapuolelta...Sen verran suppaili illalla,että taas on alapää jotenkin hellänä ja " levoton" ,jos niin voi sanoa ;) Kohta pitäis lähteä hakemaan uutta sokerimittaria,kun vanhaan ei kuulemma oikein saa enää liuskoja.Pakko ottaa pikkupojat mukaan,kun isäntä on vielä töissä.Saapa nähä mitä toi kävely sit taas tekee :-/ Eilen nimittäin sen samaisen matkan kävelyn jälkeen tein sen limalöydön...Kääk.

Sari ja Poikanen 35+0 (joka muuten on ollut eilen ja tänään aika vaisu :( )

Vierailija
50/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä meidän vauhdikkaan pojan mitat eli 3390g, 50,5cm ja pää 34 :)

Ja maalikselle todella suuret pahoittelut keskenmenon johdosta :( Vaikka raskaus olisi mennyt kesken kuinka varhaisessa vaiheessa tahansa, se sattuu. Mutta silloin on itkettävä, kun itku tulee. Muuten olo ei helpota. Minä olen itkenyt neljä kertaa pienten enkelilasteni takia ja aina välillä tähtisinä iltoina taivaalle katsellessani muistan heidätkin. He ovat aina osa minua ja minun elämääni. Voimia sinulle ja kaikille muille samassa tilanteessa oleville!

Vierailija
51/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tänää polilla puhuin noista omista peloista.kätilökin sanoi,että kyllä se jäljet jättää vaikka olis kuin aikasin km,ja sit varsinkin jos kohtukuolema tms.Niin että maalis-koita ny jaksaa.Toivotaan että saatte jotain tietoo,syytä,miksi....

Hopella oli todella hurja synnytys,varmaan olit " hieman" pöllähtänyt kun vauva tulikin...mutta hienoo että kaik men hyvin ja isikin oli mukana:)

Oma polireissu oli lyhyt ja ytimekäs.Kaik oli kunnossa paitsi sokrut vähän kiikun kaakun.Ultraava lekuri oli vähäsanainen,jopa tyly,eikä tehny sisätutkimusta,mutta en ees viittiny kysyy miksi.Pimun painoarvio 2kiloo,nyt mennään 25 persentiilin? käppyrällä.Ja 2 vk päästä uudelleen.

Nyt on niin sairas väsymys alkanu painaa,tää on ihan kuin se alkuviikkojen koomaväsy :( ei kivaa.Mitään ei jaksa,öllöttää vaan ja rähjää kaikille kun ei itse jaksa mitään.paah.

Nytkin oisin voinu nukkuu mutta käyn niin kierroksilla etten voi....byääh

Femmis ja Pimu 33+2

Vierailija
52/68 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot lohtu halit maalikselle. Ja hopelle suuret onnittelu halit, kylläpäs sulla oli nopea synnytys, koskaan ei näköjään tiedä mitä tulee tapahtumaan.

Täällä joku/jotkut puhui tilanahtaudesta, siis kaappien vähyydestä yms. kyllä itelläkin välilä tuntuu et kaappeja vaikka ois kuinka paljon ni silti ne ois täynnä. Tässä nykysessä asunnossa on aivan liian vähän säilytys tilaa, mutta seuraavassa on sitten enemmänkin ja jos ei oo niin sinne viittii ostaakkin jonkun lisä kaapin.

Niin siis näyttää että olisi muutto tuossa eteen, ku taidetaan ostaa ihan oma talo, ettei enää vuokralla tartte asustella.

tuli taas mustikassa kävästyy tällä kertaa sai jopa jotain ja hyvän kokosiikin. Hyttysiä oli aivan älyttömästi, mutta meninkin sen verran myöhään et ne oli liikkeellä, pitäisi kai mennä keskellä päivää seuraavalla kerralla. Hyttysmyrkkyä kun ei viiti laittaa.

Miten muuten on kyypakkauksen kans voiko käyttää/ottaa? tuli vaan kerran marjassa mieleen et jos sattuu kyy puraseen niin saakohan sitä raskaana ollessa ottaa, kaipa siin pakkausselosteessa kerrotaan mutta ei oo tullu sitä luettuu ja nyt ku tuli mieleen ni se ei oo lähistöllä. Se on nimittäin autossa.

Vattuja ois ihana saaha myös kun vaan löytäs paikan. Niissä vaan on monesti niitä matoja ja ne ällöttää kyllä.

Oma tila ei oo sen kummempi. Välillä tuntuu jotain tuolla masussa ja en tiiä onko ne vaan ilmakuplia vai kenties tuo pikku veijari.

Raudan ottoa oon vähentäny, reilun kaks viikkoa otin 2 päivässä ja nyt otan yleensä sen yhden silloin tällöin kaks. Lääkäri neuvola on ens kuun alussa, olikohan 8pvä.

nippula rv15+6

Vierailija
53/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä (tai siis eilinen) meni pääasiassa vattuja poimiessa, mutta saalis nyt ei ollut mikään suuren suuri, n. 4 litraa. Mutta tyytyväinen täytyy tuohonkin olla, kun ei oo mikään vattukesä nyt meneillään. Nippula kirjoitti madoista. Niitä on nyt vatuissa todella vähän. Hyvä jos yhtä litraa kohti on yksi mato, monesti ei ole sitäkään. Eli siivoaminen ja pakastaminen on tosi nopeaa. Mies yllytti nyt illasta menemään tuonne samalle aukulle kuin mistä minua eilen yritettiin häätää. Niinpä sitten lähdin eikä siellä näkynyt ristinsielua, vaikka vähän koko ajan olin varautunut siihen, että joku kohta vieressä seisoo vihainen ilme naamallaan. Ajattelin, että sanon, että tuo mulle ensin mustaa valkoisella, josta näen, miksi minulla ei ole oikeutta olla täällä, niin lähden pois. Mutta ei nyt sit vielä tarvinnut tuota tehdä ;-). Tosi " kivoja" tuollaiset naapurit.

Hääpäivän kunniaksi käytiin tosiaan syömässä pihvit. Hyvää oli. Ja jälkkäriksi otettiin kahvit ja ihanat suklaakakkupalat, nam. Ei vaan tee kyllä hyvää minun linjoille...

Hopelle lämpimät onnittelut vauvelin johdosta! Olipas todellakin yllättävä synnytys. Harvoin noin yhtäkkiä vauvat syntyy ;-).

Ja hienoa, että Femmiskin sai ihan hyviä uutisia polikäynniltä. Tosin sokruissa taisi olla vähän hämminkiä. Hassua muuten nuo persentiili-jutut. Mä en oo koskaan aikaisemmin edes kuullut koko persentiilistä paitsi olisko toissa päivänä ollut, kun tällä palstalla tuon sanan ekaa kertaa näin. Esitteleekö lääkärit teille sitten jotain käyrästöjä ja näyttävät, että tässä ja tässä persentiilissä ollaan (tai siis vauva on) vai miten?

Juu, mut nyt ois varmaan aika käydä koisimaan. Saas nähdä, onko aamulla lonkka taas kipeä. Ihmeesti se tänään (siis eilen) kuitenkin vertyi eikä siihen enää koskenutkaan. Ja WBM on sitten tainnut lähteä tositoimiin, kun ei ole kuulunut mitään!!!!!

neronja rv 34+5

Vierailija
54/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on nyt vaihteeksi selkä aika kipeä :-/. Lonkissa ei tunnu mitään, mutta tuo selkä. Pitäis ehkä lähteä johonkin puskaan vähän kyykkimään, niin ehkä se siitä vertyisi. Meinasin tuosta autotallin nurkalta käydä lapsille keräämässä vähän vattuja syötäväksi. Siinä jostain syystä vasta nyt ovat kypsiä.

Eipä tässä vissiin ihmeempiä. Aurinko paistaa taas pilvettömältä taivaalta. Meillä on nurmikko palanut jo ihan ruskeaksi. Olis kyllä vähän enemmän saanut tänä kesänä vettä sataa :-/.

Wbm:n kuulumisia kai tässä saa jännityksellä odotella. Kyllä taitaa vaavi olla jo kainalossa. Huh, kun jännää :-).

neronja rv 34+5

Vierailija
55/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt viimein tulla onnittelemaan toista ex-puolukkaa! Teillähän se eka plussa tuli silloin tosi nopeasti ja mulla tais tulla aika pian sen jälkeen. Ja sit tuli ne km:t kummallakin. Ja nyt taas melkein samoihin aikoihin on plussattu - tällä kertaa toivottavasti paremmalla onnella :)

Ihanaa odotusta teille! Ja hyvää lomaa myös (täälläkin tänään vika työpäivä ennen parin viikon lomapätkää)!

t. Essi, rv 13+3

Vierailija
56/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut maalikselle. on se kurjaa ja surullista... =(

onnittelut lizielle.. tervetuloa mukaan

(.) väsyttää, en ole varmaan kolmeen paivään edes käynyt koneella.

väsyttää oikeasti niin helkatisti, että ei jaksaisi enää koulun jälkeen tehdä mitään, tietty, esikkoa pitää paimentaa kotiin tulon jälkeen se 3h, ennen kuin mies kotiutuu, ja laitan siinä samalla ruokaa yms, mutta just muuhun ei energiaa ole.

tää sintti pitää mut tosi jännityksessä edelleen.

toissapäivänä oli sitä tiputtelua taas.. vähän, kuten ennenkin, mutta oli kuitenkin.

(se alkoi aikanaan 6pv PAS jälkeen , jatkui rv6 asti, ja loppui)

kävin sitten eilen aamulla neuvolassa ylimääräisessä ultrassa, ja siellä se sintti oli ihan muina miehinä. =) liikkuikin jopa jo, tai lähinnä hytkähteli, mutta kuitenkin, ja syke ok.

no, tiputus loppui eilen, ja eipä siinä sitten sen kummempaa kai ollut.

mutta että osaa ottaa hermoon jokainen punaisen häivä pöksyissä..

mä olen ihan tolkuttoman hajamieli nykyään. mulla oli tiistaina neuvola.. joo aika oli oikein, päivä oli oikein, viikko oli väärä.. se on ens tiistaina.

istuskelin neuvolan penkillä ja vähän ihmettelin, että ompa ajat myöhässä, kunnes aloin epäillä itseäni.. kysyin terkkarilta kun se seuraavan kerran ilmaantui huoneestaan, että onko mulla tänään aika, niin kyllä sitä nauratti, että ei.. ensviikolla on. noloa. miehenikin meinasi tikahtua, kun kyseli neuvolakuulumisia, ja kerroin.

läksin hakemaan poikaa hoidosta, niin ajoin vahingossa hoitopaikan risteyksen ohi. no, sattuuhan näitä, käännyin seuraavassa mahdollisessa kohdassa ympäri, ja jostain syystä aloin ajella kotia kohti, kunnes puolimatkassa tajusin, että tosiaan, se lapsi piti hakea mukaan... tätä en kehdannut edes miehelleni kertoa.

tosta ruokahalusta mitä titi kertoili.. mulla on niin, että mitään ei oikeasti tee mieli, mutta väkisin on 2h välein syötävä, kun muuten tulee huono olo... no sen syömisen sitten vastentahtoisesti aloittaa.. loppua siitä ei sitten tulekaan.. =) ehkä yksi voikkari vielä..

lihapasteijat, kananuggetit, kalapuikot , ruispala+metu+juusto+levite ja saarioisten kanahampurilainen jostain syystä tuntuisi maistuvan.

karkkia ei tee mieli oikeastaan, eikä ainakaan suklaata. hyvä niin..

mutta.. housut on alkaneet jo kiristää.. luulisin, että syyllinen siihen on enemmänkin ruoka kuin sintti..

olen siis siirtynyt seuraavaan kokoon housuissa kun maha on pinkeä kuin ennen menkkoja, eli pallo, ja vähän pulleampi, kuin yleensä ennen mensuja..

silläviisiin..

unohdin varmaan jotain, mutta palaan asiaan..

-ennis- rv9+1

Vierailija
57/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsin wbm kun ei oo ilmoittanu mitään :) No toivotaan nyt vaan että kaikki on hyvin ja vaavi saatu maailmaan onnellisesti.

Mulla olis viel hommaa ennen huomista ISIN KOTIINTULOA laittaa nuot vauvan vaatteet paikoilleen,ja muutenkin siistiä tätä taloo.Tänään on onneks ollut jo parempi jaksukin-sokerit siis ollu aloillaan aamusta alkaen ja älysin jopa ennen leikkarille lähtöö ottaa välipalaa-viimekshän meinas käyä hassusti siel kun sokerit romahti ja aloin mennä hypolle.

Mä oon ihan pihalla uusista tulokkaista,liekö oon ees tervehtiny eli RYHMÄ MOROTUS kaikille vaa-tarkoitus ei oo olla epäkohtelias.

Vaan tää mamma lähtee nyt TOSITOIMIIN tän huushollin kaa,morjens =D

Femmis ja Pimuli

Vierailija
58/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla tässä oikein mitään asiaa, kunhan jotain raapustan taas vaihteeks. Selkä on tosiaan ollut koko päivän kipeä, mutta nyt alkaa tuntua vähän paremmalta. Onneksi mulla ei oo ketään pikkuista tässä nosteltavana, muuten menis selkä varmaan ihan jumiin.

Tänään sain verenpainemittarin. Mikäs se aamupäivän tulos olikaan, jotain 100/66. Onko kellään kokemusta noista kotimittareista? Näyttääköhän ne tavallista alempia lukemia? Vähän tuntuu siltä.

Vaavilla on ollut tänään hiljaisempi päivä, mutta nyt sille näköjään tuli hikka.

Ennis, toivottavasti kaikki vuodot pysyy nyt poissa! Ihanaa, että ultrassa pikkuinen siellä liikuskeli. Toivottavasti kaikki sujuu nyt onnellisissa merkeissä!

Mamista ei olekaan kuulunut vissiin tällä viikolla. Käy kertomassa kuulumisia. Toivottavasti kaikki hyvin, kuten kaikilla muillakin alkuraskauden menijöillä!!!! bd bd bd

neronja rv 34+5

Vierailija
59/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalis25: Voi.. Isot pahoitteluni ja isot voimahalit! Hiljainen olo tulee, kun tuollaisia juttuja taas kuulee.

titi75: Mulla on aika niukat oireet, toivon vain hiljaa mielessäni, ettei se mitään pahaa kerro tapahtuvaksi. Nännejä aristaa, jos niihin koskee. Jano ja nälkä on, muutaman tunnin välein syötävä. Pissattaa, yöllä käyn kerran vessassa. Pää on vähän kuin sumussa tai raskas ja eilisiltana sitä jopa särki. Päänsärkyä mulla oli keskenmenneessä raskaudessa myös, mut toivon, et tuokaan ei mitään tarkoita. Sit välillä huimaa tai heikottaa. Masua mulla kovasti nipistelee. Vähän ummettaakin ja silloin tuntuu, et nyt ne menkat varmaan justiinsa alkaa. Et onhan noita oireita sittenkin. Mutta se paha olo puuttuu, joka aiemmissa raskauksissa on alkanut joskus viikolla 6. Nyt on vain joskus ihan ajoittain pientä etovaa oloa, muttei sitä jatkuvaa kuvotusta..

Et saa nähdä, miten tää tästä jatkuu. Mä oon ajatellut meneväni ultraan vasta sitten viikolla 12-13, kun sen kaupunki tarjoaa. Kuitenkin mun edellinen keskenmeno oli vasta viikolla 11+6, joten ei se alkuraskauden ultra varmaan paljon mieltä rauhoittais. Viis viikkoa on siis vielä rajapyykkiin. Tänään piti soitella ja varata aika neuvolaan, mut unohdin. Ma sitten. Onko sulla jo neuvola-aika? Toivotaan, et pääset ultraan pian, ymmärrän, et haluat sinne. Jännittäviä aikoja eletään, mutta yhdessä mennään!! Ja vahvasti toivottavasti!!

Hannele: Kivaa, et sullakin viikkoja alkaa jo olla kasassa kivasti! Kaikkea hyvää vaan edelleen!

Enni-Maija: Kiitos onnitteluista! Toivotaan, et pieni pysyy matkassa. Ikävää, et sul on ollut vuotoja. Toivottavasti ne loppuisivat ja pysyisivät poissa sitten.

Nippula: Sullakin on viikkoja jo ihanasti kasassa. Josko kohta puoleen potkut tuntuisivat ja pystyisivät rauhoittamaan mieltä.

ON: Kaikenlaisia muita oireita on, mutta se pahoinvointi puuttuu. Aiemmissa kahdessa raskaudessani pahoinvointi on alkanut joskus viikolla 6, ja nyt on vaan välillä ihan pientä etovaa oloa. Ehkä mä syön säännöllisemmin nyt, kun talossa on 1-vuotias, joka syö säännöllisesti mun kanssa. En tiedä.. Päivä kerrallaan varovaisesti mennään..

Sori, etten pysty teille muille kommentoimaan juuri mitään, kestää aikansa opetella nikit ja tutustua teihin. Mutta hyvää loppuraskautta! Koettakaahan jaksaa ison masun kanssa, vaikka lämmintä onkin!

Aurinkoista päivää kaikille, Lizie rv7+0

Vierailija
60/68 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni-Maija: Toivottavasti se tiputtelu johtui nyt vaan siitä ultrasta, koska sitä ei tuon enempää tullut. Ihanaa varmasti oli nähdä pikkuisen sielä jo sätkyttelevän. *huokailee haltioissaan*

Väsymystä on täälläkin kovasti. Ei jaksaisi oikein yhtään mitään tehdä. Nytkin on niin väsynyt, että ei kauheesti kirjoitella jaksa vaan taidan painua kohta levolle. Taitaa sullekkin tuo väsymys siinä samassa tehdä _hieman_ hajamielisyyttä. Onneksi kuitenkin lopulta pojan muistit hakea hoidosta. =D Ja vielä tuosta syömisestä¿niin mullakin on vaan sellainen olo, että jotain pitäisi syödä, mutta kun ei oikein tee mitään mieli. Ja sama homma, sitten kun alan syömään, niin huomaan että sitähän menis enemmänkin. Mies lämmitti juuri tummaa leipää grillissä ja siinä päällä oli valkosipulimurskaa ja juustoa sulaneena. Namskis. =)

wbm: Kääksistä¿kuulumisia odotellaan kuumeisesti. =)

Neronja: Ei ole kyllä ihan tarkkaa tietoa, että näyttääkö nuo koti verenpainemittarit vähän alakanttiin. Isälläni on vastaava kotona käytössä ja en nyt ihan satavarma ole, mutta muistaakseni on sanonut sitä samaa, että vähän alakanttiin lukemat aina olisivat normaalista. Tää on vaan muistikuva.

Lizie: Tuossa haahupuolella kyselinkin noita juttuja, että koska meni kesken jne. mutta näköjään sain vastaukset täältä puolelta, joten ei tarvitse niitä välttämättä enää tuonne haahuihin toistamiseen kirjoitella. Itse asiassa en ole vielä neuvolaa aikaa tilannut. Ajattelin, että soitan sinne vasta tän ultran jälkeen jos vielä on aihetta. Kahdella ekalla kerralla kun soitin ihan alkuraskaudesta, niin halusivat että menen sinne heti täyttelemään niitä lappuja ja en tiedä mitä se hoitaja sielä tumpuleerasi, mutta per kerta meni aina se pari tuntia ja kun kesken työpäivän piti vielä mennä, niin en halunnut nyt sinne varata aikaa kun vasta sitten kun on parempaa näyttöä että tästä jotain voisi kehkeytyä. Toivottavasti ei sen kolmannen ¿ensimmäisen neuvolakäynnin¿ jälkeen TAAS tarvisi sitä seuraavaa aikaa perua. Ne ottaa aina niin koville perua kaikki ajat km:n jälkeen kun viimeksikin oli miehen töiden takia jouduttu etukäteen sopimaan aikas pitkälle ajat valmiiksi, että mies tiesi omissa töissään varautua niihin tärkeisiin käynteihin. Joten ehkä sinne neuvolaan voisin soitella _ehkä_ sitten ens vkolla. Koska muuten viimeitään on neuvolaan ilmoittauduttava, että saa ne korvaukset ja äitiyspaketit jne. Oliko se sen 12vkon aikana?

Omaa nassua: On niin väsynyt, että ei jaksa kauheesti kommentoida. Tessuttelin tänään kaverin kanssa kaupungilla vaateostoksilla ja käytiin syömässä kanasalaattia ja leivoskaffeilla¿massua alkoi vähän nipistellä. Kun pääsin kotiin ja vähän lepäsin, niin sitten meni ohi. Ei se mitään kovaa kipua ollut, vaan pientä nipistelyä. Luulisin kuuluvan asiaan. Nyt on niin puhki, että ei kyllä jaksa juuri ¿pinoutua¿ muuta kun punkan pohjalle. =) Ja aamulla kun herää, niin toivottavasti on taas yksi päivä plakkarissa lisää. =) Hitaasti hyvä tulee¿kai ? Kauniita unia siskoset.

titi75 (rv 7+0)