raskausarvista..
Tuntuu,et niitä tulee koko ajan lisää rintoihin ja mahaan.. Alkaa olla jo aika epätoivoinen, kun punottavia läiskiä siellä täällä, vaikka kuinka rasvailee.. Mikä teillä parhaiten auttanut niihin? Vai onko ne vaan kestettävä synnytykseen saakka?
rv. 12+0
Kommentit (6)
niiltä oikein välttyä voi..Itse rasvailin ihan alusta (tosin vain perusvoiteella) ja silti tuli arpia, en tiedä oisko tullu enemmän jos en ois rasvaillut. Ja sitten on niitä jotka eivät saa arven arpea vaikka eivät rasvaisi kertaakaan. Noissa vauva lehdissähän on ollut mainoksia joistain voiteista, jotka on siis ihan arpia ehkäisemään kehitelty. Kannattaa kysyyä apteekista/kosmetiikka liikkeistä. Tosin, ei ne arvet loppujen lopuksi mikään maailman isoin juttu ole, kun niitähän on yhellä jos toisellakin...
Ekassa raskaudessa rasvailin Body Shopin kaakaovoilla ja vatsanahka repesi loppuraskaudessa. Nyt olen ostanut apteekista Vichyn (tosin aika kallista) raskausarpiin tarkoitettua voidetta ja tuntuu, ettei uusia arpia ole tullut (nyt rv 38+2). Sen pitäisi myös vaalentaa jo olemassa olevia.
Itselläni toinen raskaus menossa, viikkoja 23. Ekassa arpia tuli ihan muutamia vatsalle ja lantioihin, jotka kyllä haalistuivat lähes näkymättömiin. Itse olen siinä käsityksessä,että perinnöllistä tuleeko vai ei. Rasvauksesta ei varmasti haittaa, tosin epäilen onko mitään hyötyäkään paitsi ehkä mielenterveydelle. Itse en ole rasvannut ollenkaan.
Saa nähdä, miten nyt käy tämän toisen raskauden kanssa. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että ekassa raskaudessa olisi säilynyt raskausarvilta, mutta toisessa niitä olisi tullut paljon?
Luin juuri eilen illalla eräästä raskautta koskevasta kirjasta, että jos raskausarpia ilmestyy täytyy (heti) parantaa ruokavaliota. Ruokavalioon pitää lisätä kirjan tekstin mukaan C- ja E-vitamiinia sekä hivenaineita. En ole ko. asiaa mistään muualta lukenut, mutta tämä osui silmiini. Kertokaahan joku, jos tietää asiasta enemmän. Olisihan se kiva jos niitä raskausarpia pystyisi mahdollisimman paljon ennalta ehkäistä. Olisikohan sittenkin ruokavalioon liittyvä juttu eikä niinkään perinnöllisyyteen?? *pohtii*
Kyllä minun käsitykseni mukaan on aivan perinnöllisyyteen liittyvä juttu nämä raskauarvet. Kyllähän ihoa kehotetaan rasvaamaan, mutta jos ne ovat tullakseen, taitavat tulla, rasvasi ihoaan tai sitten ei.. :( Mulla ei oo raskauarpia mahassa AINUTTAKAAN, mutta pakarat... Hyi olkoon: Täynnä punaisia pieniä matoja, jotka ovat onneksi alle sentin mittaisia, mutta tosiaan niin kuin ihon sisällä ois jotain ällöjä matoja. Takamus ihmeellisesti on säästynyt arvilta, vaikka siis pakaroissa niitä on. Toivottavasti haalenevat aikanaan.
Helmiryyni (38+1)
Jos nyt saisin mennä ajassa taaksepäin, sinne aikaan kun vasta vauvaa suunniteltiin, niin rasvaisin kyllä [b]aivan hulluna[/b]!
Tosin onhan tuo ihan perinnöllistäkin kuulema, että tuleeko arpia vai ei... mutta eipä tuossa rasvailussa mitään menetäkkään.
Itse aloin rasvailemaan vasta sitten kun masu oli jo vähän kasvanut ja ekoja arpia ilmestyi... eli aivan liian myöhään. :/
Tuloksena onkin nyt synnytyksen jälkeen riemunkirjava masu... ja noita arpia on varmasti vähintään SATA!
Eli suomeksi: Ei pahemmin enää bikineissä kuljeta! :/