Kuuluuko yhdynnät yläasteikään?
Minua oksettaa tämä peruskouluikäisten paneskelu. Lapsia ovat ihan vielä.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:03"]
[/quote]
Jos on aikuinen osaava ja välittävä kumppani, niin miksei? Paneskelee ne kumminkin. Mielummin turvallisen aikuisen kanssa, kuin jonkun samanikäisen kanssa jossakin pusikossa. Siitä ei seuraa kuin tauteja ja raskauksia.
[/quote]
Eikö opettajan kuuluisi olla vähemmän kiinnostunut oppilaistaan eikä viedä töitä kotiin?
Katselinpa tämän ketjun innoittamana tuota THL:n tilastoa seksin aloittamisiästä. Amista käyvistä noin 70 % on itse ilmoittanut panneensa vähintään kerran, lukiolaisista taas noin 40 %. Peruskoululaisista alle 30 % on itse ilmoittanut olleensa sukupuoliyhteydessä. Että eipä se nyt ihan niin mene, että kaikki 15-vuotiaat naivat kuin kaniinit pusikoissa koulupäivän jälkeen.
Minun mielestäni seksi kuuluu aikuisuuteen eli sinne yli 18-vuotiaille, joilla on jo järkeäkin päässä. Teinien abortit ovat muuten lisääntyneet huimasti, samoin sukupuolitautien määrä. Sen takia niitä seksiasioita opetetaan koulussa, että saataisiin asiat kuntoon.
Itse neitsyyden menetin 14 vuotiaana. Silloisen poikaystävän kanssa, joka oli saman ikäinen. Seksiä oli paljon, se oli hauskaa ja minulla oli hyvä ihminen kanssani sitä "treenaamassa" . Saman ikäisenä hommasin e-pillerit, joita syön edelleen. Puhuin asioista avoimesti äitini kanssa, hänen mielestä olin nuori. Niinkui olinkin. Mutta hän oli ylpeä, että uskalsin puhua ja kysellä. Ja hoidin ehkäisyn vastuullisesti. Minusta tässä ei ole mitään ällöttävää.
Olen nyt vasta 18 vuotias, poikaystävä vaihtunut ja välissä oli muutama yhden yön juttu. Olen selvinnyt ilman tauteja, raskauksia tai muita. Olen ollut " vastuullinen" vaikka olen nuoruuden vapaudesta "nauttinut"... Enkä voisi todellakaan kuvitella aloittavani seksielämääni "vasta" nyt. Mikään ei ole jäänyt kaduttamaan.
Jos ihminen kokee itse olevansa valmis ja löytää toisen joka tuntee samalla tavalla, ei seksissä pitäisi olla mitään ällöttävää.
Itse menetin neitsyyteni 15v. (olin kyllä vain paria kk vailla 16v.) ysiluokalla. Jälkeenpäin ajatellen olisi kantsinut odottaa pari vuotta, tai ainakin olisi pitänyt seurustella sen pojan kans vähän pidempään kuin 2vkoa :(. Tuttu tarina, poika kokeneempi ja hienovaraisesti painosti sänkyyn kanssaan :(.
En olisi ollut henkisesti valmis yhdyntään yläasteella. Lukion ekalla oli ensimmäinen poikaystävä, eikä siitä jäänyt traumoja. Varmasti jotkut ovat kypsiä seksiin nuorempanakin, mutta toivon kaikkien nuorten aloittavan puuhat vasta itselle sopivassa iässä. Jää hyvät muistot.
Itse menetin neitsyyden 14-vuotiaana silloisen poikaystävän kanssa. Sama poikaystävä on edelleen, nyt ollaan 20- ja 22-vuotiaita.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:43"]
[/quote]
Jos on aikuinen osaava ja välittävä kumppani, niin miksei? Paneskelee ne kumminkin. Mielummin turvallisen aikuisen kanssa, kuin jonkun samanikäisen kanssa jossakin pusikossa. Siitä ei seuraa kuin tauteja ja raskauksia.
[/quote]
Taasko tämä yksi ja sama palstapedo on mainostamassa asiaansa?
Itse en olisi ollut valmis. Ehkä jotkut sitten ovat
[/quote]