Synnytyksestä 2 v vielä kohdunlaskeumaa
Synnytyksestä toipuminen on ollut kaikkea muuta kun helppoa ja tuntuu, että elämä on ohi. Multa on leikattu etu- ja takaseinämän laskeumat, mutta kohdunlaskeumalle ei tehty leikkauksessa mitään, kun oli kuulemma lievä, vaikka se kyllä mua vaivasi jo silloin. Käsittääkseni kaikki laskeumat pitäisi korjata kerralla. Leikkauksesta on aikaa yli puoli vuotta. Emättimessä tuntuu kohdunnapukka ja emätin on lyhentynyt, en pysty käyttämään luneten kuukuppia ollenkaan vaikka oon leikannut antennin pois, ennen synnytystä käyttö onnistui hyvin. Ja jos harrastan liikuntaa niin tunnen kipua alapäässä ja sen jälkeen emättimessä tuntuu kohdunreunankin ja tuntuu kipua, eli kohtu painuu alaspäin. Haluaisin kuulla kokemuksia, että voiko enään tässä vaiheessa, kun on jo 2 vuotta synnytyksestä kohdunlaskeuma parantua vai onko tämän hetkinen tilanne lopullinen.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:02"]
Ei ollut se tarkemmin puhetta gyne sanoi vaan "täytyy sille varmaan puukkoa näyttää jossain vaihessa mut sähän saatat saada vaikka lapsia vielä niin katsotaan sen jälkeen" :). Olen siis 33.
Kyllä saan lihaksilla nostettua mutten montaa senttiä. Ja tosiaan selällään kun on niin paikat tuntuu suht normaalilta.
[/quote]
Ottiko gyne asian puheeksi itse? Mä kun käyn gynellä niin vaikka mainitsen asiasta, niin sanotaan vaan hyvä se on. Onneksi etu- ja takaseinämä korjattiin, niin että paikat tuntuu timmiltä, sitä ennen oli tosi väljä. Ja ei tehnyt mieli harrastaa seksiä, nyt se puoli on kunnossa. Mutta normaalin liikunnan harrastaminen tuottaa tuskaa :(
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:09"]
Menet yksityiselle gynelle joka on erikoistunut naistentauteihin.
[/quote]
Olen käynyt, mut leikattiin yksityisellä puolella. Ja olen siis käynyt leikkauksen jälkeen jo useammankin kerran gynellä.
Että en tiedä mitä tässä tekisi, ilmeisesti paras vaan lihoa ja olla harrastamatta liikuntaa.
-ap
Menet yksityiselle gynelle joka on erikoistunut naistentauteihin.