Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapureiden moikkaamattomuus. En saa aiheesta tarpeekseni. En voi ymmärtää,

Vierailija
19.10.2020 |

miten moikkaavaisessa talossa jotkut mököttävät menemään tai luikkivat pitkin autokatoksia, jotta eivät joutuisi tervehtimään. Ei ihmisiä tarvitse tuntea, mutta moikata täytyy. Aina.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en moikkaa. Sillä vietin etten halua alkaa seurustelemaan  aina kun menen ohi. Josku ollut riesana tunkeilijat.

Usko pois, kukaan ei aio jutella sinulle, vaikka katsoisi päin ja nyökkäisi kohteliaasti. Niillä ihmisillä on vain hyvä kotikasvatus, eivät he sinun seuraasi ole tuppaamassa.

Voit toki jatkaa tyylitöntä väistelyä, mutta itsesi vain siinä nolaat. Annat itsestäsi epävarman ja tökerön kuvan.

Vierailija
42/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläistä kulttuurivaikutusta. Lännessä tervehditään naapuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on moikkaavainen talo? Mistä sen tunnistaa? Onko asia järjestysäännössä?

Tämä olisi hyvä tunnistaa ennenkuin menee mitään ostamaan. Minä haluan olla rauhassa eikä naapurit kiinnosta.

Vierailija
44/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

takapajuiset tavat kirjoitti:

Naapureita ilman muuta moikataan. Siitä tulee hyvä fiilis monella tavoin. Tuntea ei tarvitse kuten joku kirjoitti. Muualla päin maailmaa ihan tuntemattomillekin esimerkiksi toivotetaan hyvät huomenet vaikkapa hotellissa asiakkaiden kesken. Suomalaisilla osalla on todella juntit ja takapajuiset tavat yhä tänä päivänä.

Jos nyt oletetaan, että asuu kerrostalossa niin mistä ihmeestä te tiedätte, ketkä asuu jo talossa ja ketkä on randomeja vieraita? Minä en kyylää muita ihmisiä.

Tässäkin voi ihan järkeä käyttää. Moikkaa vaikka niitä, joita näet aina silloin tällöin. Se luo hyvää ilmapiiriä ja turvallisuutta ympärilleen. Kyylätä ei tarvitse.

Vierailija
45/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Tervehtiminen ei tarkoita sitä, että pitäisi ihmisestä tai osoittaisi hyväksyntää. Vaan tervehtimistä.

Vierailija
46/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

takapajuiset tavat kirjoitti:

Naapureita ilman muuta moikataan. Siitä tulee hyvä fiilis monella tavoin. Tuntea ei tarvitse kuten joku kirjoitti. Muualla päin maailmaa ihan tuntemattomillekin esimerkiksi toivotetaan hyvät huomenet vaikkapa hotellissa asiakkaiden kesken. Suomalaisilla osalla on todella juntit ja takapajuiset tavat yhä tänä päivänä.

Jos nyt oletetaan, että asuu kerrostalossa niin mistä ihmeestä te tiedätte, ketkä asuu jo talossa ja ketkä on randomeja vieraita? Minä en kyylää muita ihmisiä.

Tässäkin voi ihan järkeä käyttää. Moikkaa vaikka niitä, joita näet aina silloin tällöin. Se luo hyvää ilmapiiriä ja turvallisuutta ympärilleen. Kyylätä ei tarvitse.

En minä kiinnitä huomiota muihin ihmisiin niin paljoa, että tunnistaisin niistä ne joita näkee silloin tällöin. Evvk

Vierailija
47/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan tunne kaikkia täällä pyöriviä ihmisiä. Niitä tervehdin jotka tunnen, muita en.

Outoa että ap ottaa noin raskaasti tällaisen pikkuasian. Jotkut haluavat olla omissa oloissaan eivätkä saa mitään kiksejä ventovieraiden moikkailusta - yritä ymmärtää että kaikki eivät ole kuten sinä.

Vierailija
48/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitä vaikka tussilla vetäistä otsaan "Tervehdys", jottei kellekään tule paha mieli, jos vaikka epähuomiossa ei moikkaa, tai ei tunnista naapuria? Kaikesta ihmiset jaksaa mielensä pahoittaa.

Vierailija
49/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen kehittää moikkaamisesta, jopa moikkaamatta jättämisestä tän tason pakkomielteisen ongelman itselleen, että sitä täytyy jankkaamalla jankata .. ? ..

Minä en luiki seinänvierustoja pitkin. En myöskään möllötä. Menen menojani, mietin syntyjä syviä, enkä ole pätkääkään kiinnostunut moikkailemaan yhtään ketään. Minä en ole täällä viihdyttämässä ketään, enkä tunne tarvetta mielistelyyn.

En ole vastuussa sinun, tai kenenkään muunkaan hyvästä mielestä, en edes päiväsi sujumisesta, enkä ole tippaakaan kiinnostunut, mitä sinä, tai joku muu minusta ajattelee.

Vierailija
50/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ku ei sitä aina voi niin varmasti tietää mikä mielenvikanen vastaan tulleepi

🙄😮

Vierailija
51/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtii tai ei tervehdi - mitä väliä? Ite moikkailen mutta ymmärrän jo joku ei osaa. Ei tarttee tehdä kärpäsestä härkästä, kukin taplaa tyylillään :D

Vierailija
52/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän hihhulipaikka tällainen moikkavainen talo on?

Vierailija
53/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moikkaisin, jos en voi hyötyä hänestä mitenkään?

Vierailija
54/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sitä vaikka tussilla vetäistä otsaan "Tervehdys", jottei kellekään tule paha mieli, jos vaikka epähuomiossa ei moikkaa, tai ei tunnista naapuria? Kaikesta ihmiset jaksaa mielensä pahoittaa.

Tuskin kukaan pahoittaa mieltään jos et moikkaa. Paljastat vain saaneesi huonon kotikasvatuksen.

Vierailija
55/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun moikkaa liian monta kertaa, tulee jossain vaiheessa väistämättä eteen tilanne, että joku haluaa pysähtyä juttusille. Ennakoin tämän ja asetan rajat jo ennen kuin lähestytään tätä small talk-tasoa.

Ei kiinnosta, jos joku pitää minua ujona, vajaana tai epäkohteliaana niin kauan kun saan olla rauhassa. Minusta tungettelu, häiritseminen ja uteliaisuus on enemmän epäkohteliasta. Minusta on kohteliasta antaa ihmisten olla. Minä en melua, maksan vuokrani, en riko mitään, en sotke, en kutsu mölyäviä vieraita. Mielestäni olen hyvä naapuri. Mielipidejuttuja.

En aio jatkossakaan moikata ihmisiä, joita en tunne ja joita en halua tuntea, sorry not sorry.

Vierailija
56/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ala teeskentelemään. Jos en tykkää jostakin, en myöskään tervehdi.

... ja kenestäkäänhän en tykkää ettekä voi pakottaa...

oivoi.

Vierailija
57/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen ei ole mielistelyä. 😂 Olette kyllä vähän hupsuja mietteinenne. Veikkaan tervehtimisen historian liittyvän ihan muihin asioihin, luultavasti oman selustaan turvaamiseen. Joku viisaampi voisi kertoa, en jaksa googlata.

Vierailija
58/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan jos saan katsekontaktin. Joskus olen ollut ajatuksissani ja jäänyt huomaamatta naapuri, mutta tahallani en jätä tervehtimättä.

Vierailija
59/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikkaako AP kadullakin jokaista vastaantulijaa ja kaupassa jokaista muuta asiakasta? Mikäli et niin miksi? " Ei ihmisiä tarvitse tuntea, mutta moikata täytyy. Aina." Vai miten se menikään? Ja ei, ei eroa käytännössä yhtään mitenkään siitä tuleeko se tuntematon ihminen vastaan kaupassa, rappukäytävässä, pihalla tai kadulla. Ihan yhtä tuntemattomia ne ihmiset kuitenkin on.

Seukkasin joskus 90-luvulla afrikkalaisen kanssa ja se tervehti jopa pysäkillä olevia ihmisiä. Näkeehän noita tummaihoisia, jotka moikkavat toisiaan tyyliin "jou man", mutta kalpeanaamat jää kyllä tuon ulkopuolelle.

Noin tehdään vaan kaikkialla muualla maailmassa, paitsi Ruotsissa. On ihan normaaleja käytöstapoja tervehtiä muita.

Vierailija
60/63 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

autistinen lumihiutaletyttö kirjoitti:

Miksi moikkaisin, jos en voi hyötyä hänestä mitenkään?

Vaihda autismin tilalle narsismi. Muista hyötyminen on narsistille tärkeintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme