Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autatteko vähävaraisia jouluna?

Vierailija
19.10.2020 |

Moni vähävarainen tarvitsee apua.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisena en joululahjaksi rahaa toivo. Seuraksi jonkun vain haluaisin, joulu on paska viettää yksin. Aivan sama kuinka paljon rahaa olisi.

Vierailija
22/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka shamppanja on juotu ja fileet syöty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen tunne henkilökohtaisesti, en auta.

Vierailija
24/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kenkälaatikkopaketin Patmokselle, menee Euroopan köyhimmille lapsille. 🧦🧣🧤👕

Vierailija
25/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen. Tienaan kuussa 2500e.

Joka joulu heitän joulupataan 500e puhtaana käteen.

Autan aina ihmisiä. Viimeksi kesällä autoin romanikerjäläistä ja lätkäisin käteen puhtaan satasen. Koska olen hyvätuloinen ja rahaa löytyy. Voin vaikka olla satasen edestä juomatta alkoholia tai syömättä herkkuja.

Käytän monipuolista ajattelua että luopuminen on hyve. Jeesuskin kehoitti luopumaan, myös vääränkaltaisista ajatuksista kuten ahneudesta ja itsekkyydestä. Ei sellaisia kannata pitää itsellään, jos ei koe että itsekkyys ja ahneus olisi tavoiteltavia luonteenpiirteitä.

Jeesus kehoitti luopumaan omaisuuksistaan ja synneistään.

Enkä ole ahne ja pihi.

Vierailija
26/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kanava on jo vuosia ollut Jouluapua ja sitä kautta sama perhe. Lahjoitan myös Hopelle. Olen yksinhuoltaja mutta taloudellinen tilanteeni on hyvä.

Vierailija
27/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä henkilökohtaisesti avautui kolmassilmä, kun kerran vippasin pari euroa romanikerjäläiselle.

Hän katsahti silmiini ja totesi tiukkaan sävyyn:

-Why juu giv so little maniii??

Olisin ihan hyvin voinut luopua kahdestasadasta eurosta myös.

Jostain syystä pidin pari sataa itselläni ja annoin vain kolikot.

Olen saituri.

Tämä muutti minut ja siitä lähtien aloin jakaa seteleitä.

Siis että ihminen saa syötyä päivän aikana.

Toisaalta mainostan aina että meillä on Suomessa sosial service. Eli sosiaalipuolen tuki.

Ei tartte kerjätä.

Vierailija
28/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan ilmaista Joulupukki palvelua vähävaraisille lapsiperheille. Viisi perhettä per joulu.

Vierailija
29/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta. Ne vähävaraiset jotka oikeasti tarvitsisivat apua eivät ole näkyvillä kerjäämässä sitä.

Juuri näin, miehen lähipiirissä on näitä kerjääjiä jossa haetaan lahjat vaikka ja mistä keräyksestä ja sitten ne näkyykin jo myynnissä (tori/facebook) että vanhemmat saa uuden puhelimen,älykellon yms. Lapset saavat sitten jouluna jotain alennus joulukarkkeja :(

30/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tienaan vähemmän kuin pienituloisiksi itseään tituleeraavat hoitajat ja opettajat.

Ei opettajat ole vähätuloisia!

Vähätuloiseksi voi kutsua itseään monen lapsen yh, joka saa tulonsiirtona tuhansia euroja kuussa.

Moni työssäkäyvä ei edes työllä tienaa niin paljon, ja näille pitäisi vielä joululahjoja ostella?

Haistakoot paskat.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
31/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vein hope-yhdistykselle hyviä vaatteita lahjoituksena. Näin miten sieltä haki tavaraa ihmiset, joilla oli kalliimmat vaatteet ja kännykät kuin mulla. Itse kuljin julkisilla, mutta nämä tavaran hakijat huristeli autolla eikä ihan halvalla. Siihen loppui mun auttamishalu. No, luontoa voisin auttaa, jos jotenkin kykenisin. 

32/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, jota voisin auttaa on joku köyhä eläkeläinen. Eikä hekään kaipaa rahaa eikä tavaraa, vaan sitä, että joku kutsuisi syömään ja pitäisi seuraa!

Äitini on joka vuosi kutsunut pyhinä meille naapurustossa asuvia vanhoja rouvia, joita tuntee. Mun mielestä ihana idea.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
33/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa auttaa ketään.

Vierailija
34/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ainoa, jota voisin auttaa on joku köyhä eläkeläinen. Eikä hekään kaipaa rahaa eikä tavaraa, vaan sitä, että joku kutsuisi syömään ja pitäisi seuraa!

Äitini on joka vuosi kutsunut pyhinä meille naapurustossa asuvia vanhoja rouvia, joita tuntee. Mun mielestä ihana idea.

Minä. Minimieläkkeellä työkyvyttömänä. En halua rahaa enkä teille kenellekään edes syömään, mutta olisi kiva lahja vaikka lupaus vaihdella kerran viikossa viestejä vuoden ajan, liikkumaan en pysty.

Vierailija
35/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Moni (kaikki?) apua saava kulkee paremmissa kamppeissa kuin minä, opintotuen varassa elävä perheenäiti.

Vierailija
36/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vain 10€ hyväntekeväisyyteen. Tulee hyvä mieli itsellekin.

Vierailija
37/53 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi auttaa luontoa? Luonto tarvitsee enemmän apua kuin ihminen.

Vierailija
38/53 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan sijasta varmaan järkevää olisi siistiä omaa (koti)katua/tienvarsia roskista.

Näkee työn jäljen ja saa hyvän mielen & liikuntaa.

Vierailija
39/53 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Tienaan vähemmän kuin pienituloisiksi itseään tituleeraavat hoitajat ja opettajat.

Ei opettajat ole vähätuloisia!

Vähätuloiseksi voi kutsua itseään monen lapsen yh, joka saa tulonsiirtona tuhansia euroja kuussa.

Moni työssäkäyvä ei edes työllä tienaa niin paljon, ja näille pitäisi vielä joululahjoja ostella?

Haistakoot paskat.

Sehän tuossa taisi olla pointti, että opettajat ja (sairaan)hoitajat eivät ole pienituloisia, vaikka palkoistaan nurisevat.

Minäkin tienaan vähemmän, vaikka korkeakoulututkinto ja komeahko titteli.

(ja tulen toimeen ilman köyhäinapuja, pelastusarmeijan joulupatakeräykseen laitan muutaman satasen vuosittain)

Vierailija
40/53 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan elämällä niin, ettei aiheuta luonnolle tuhoa. Outoa, että tuollaista pitää edes kysyä.

On myös rahakeräyksiä, wwf ja muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän