Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autatteko vähävaraisia jouluna?

Vierailija
19.10.2020 |

Moni vähävarainen tarvitsee apua.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi viettää joulua.

Vierailija
2/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostelen tarvitseeko joku lähipiiristä jotai apua esim. Jouluruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
4/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska olen itsekin, en vietä joulua.

Vierailija
5/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut jo pitkään vähävarainen. Jokainen lantti pitää venyttää muutenkin, ei niistä liikene muille vaikka haluaisikin ilahduttaa. :(

Vierailija
6/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun vähävaraisiin itsekin.

Vierailija
7/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat näitä jouluapua-ker(j)äyksiä, niin en!

Vierailija
8/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahaa joulukeräyksiin. Olisi kyllä mielekkäämpää auttaa suoraan jotain tietämäänsä/tuntemaansa, vähävaraisia perhettä.

Vierailija
9/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Ne vähävaraiset jotka oikeasti tarvitsisivat apua eivät ole näkyvillä kerjäämässä sitä.

Vierailija
10/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin mielelläni esim. lapsiperheitä. Mutta toistaiseksi en ole löytänyt kanavaa, jossa voisi varmistua siitä ettei varattomuuden syynä ole alkoholi tai muut päihteet, tupakka, kulutusluotot rakennekynsiin tms... "Kunnollista" mutta vähävaraista perhettä tukisin tosiaankin ilomielin!

Vierailija
11/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiriä auta aina, satunnaisemmin vieraita. En kylve itsekään rahassa.

Vierailija
12/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin vanhempien ullakon ja vein tänään paikalliseen päihdetukikeskukseen 10 takkia, kassillisen villasukkia ja kun ostin itselleni hanskat, niin ostin samalla 10 paria extraa, jotka vein sinne myös (olivat euron pari!).

Luulen, että alkavat tarvitsemaan niitä nyt enemmän, kun kahden kuukauden päästä.

Teen säännöllisesti ruoka- ja kissanhiekkalahjoituksia eläinsuojeluyhdistyksille. 

Vierailija
13/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kerran elämässäni ollut tilanteessa, jolloin olisin tarvinnut yhteiskunnan tai kenen tahansa apua, en saanut. Joten ei heru täältäkään, nyt kun on ajat sitten jaloille päästy.

Vierailija
14/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta, olen itse pienituloinen opiskelija enkä vietä joulua ollenkaan.

15/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustan Suomen köyhiä usean tonnin mätkyillä jotka maksettava vuoden loppuun mennessä.

Hajotkaa pakkaseen.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
16/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tienaan vähemmän kuin pienituloisiksi itseään tituleeraavat hoitajat ja opettajat.

Vierailija
17/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kuukausittain rahaa eläinsuojeluun ja vain harvoin ihmisiä auttaville järjestöille. Tietoinen valinta. Yritän itsekin viettää niukan joulun, joka keskittyy kuluttamisen sijaan rauhoittumiseen. 

Vierailija
18/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni auttaisin. Viime joulun kokemuksen perusteella epäröin kuitenkin. Silloin lupauduin auttamaan yksinhuoltajaäitiä ja lasta. Ei tuttuja, löysin heidät hyväntekeväisyyssivuston kautta.

Koko prosessista jäi monestakin syystä hyväksikäytetty olo. En viitsi kertoa koko tapahtumaketjua mutta huipentuma oli, kun kyseinen henkilö tuli sattumalta minua kadulla vastaan päällään kalliimpi takki ja kuulokkeet kuin minulla. Aina tavatessamme oli ollut surkea takinreuhka päällä.

Toivon tänä vuonna löytäväni perheen, joka tarvitsee oikeasti apua.

Vierailija
19/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta. Ne vähävaraiset jotka oikeasti tarvitsisivat apua eivät ole näkyvillä kerjäämässä sitä.

Viime jouluna koditon nainen ojensi kätensä oman lähikauppani edustalla. Olen itsekin vähävarainen. Käänsin katseeni pois, sanoin ettei minulla ole, ja jatkoin matkaa. No ehdin kävellä jonkun kymmenen metriä, kunnes käännyin takaisin. Annoin kaikki kolikkoni mitä löysin, pyysin anteeksi ja toivotin hyvää joulua. Naisen kädet olivat aivan kovettuneet ja koppuraiset. Sellaisia käsiä ei saa itselleen hyvissä oloissa. Nainen ei näyttänyt juopolta, mutta ajattelin että vaikka hän niillä rahoilla olisikin ostanut pari kaljaa, niin mikä minä olen arvostelemaan. Aika karut oltavat taitaa olla kadulla. Tällainen joulutarina viime vuodelta. Ehkä voisi jotakin isompaa tehdä tänä vuonna.

Vierailija
20/53 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan joka vuosi Pelastusarmeijan keräykseen. Ostan myös muutaman Joulupuu-keräyksen paketin lasten toiveiden mukaan. Viime vuonna hankin kahdelle lapselle hyvälaatuista paperia ja taiteilijatarvikkeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi