Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi soppien soppa! Kiusaaja vai kiusattu? Ratkaiskaa te.

Vierailija
21.01.2014 |

Tyttärelläni on pitkään ollut ystävä. Heillä on vuosien varrella ollut nyt monenmoista riitaa, johon molemmat ovat osallistuneet. Kun ystävä aloitti koulun, hän jäi ilman ystäviä. Ainoa lapsi, tottunut vanhoihin vanhempiin, jotka antavat kaiken ja palvovat tytärtään kuin silmäteräänsä. Siitä johtuen hän haluaa pomottaa myös koulussa, ei jousta, ei ala jos ei sitä mitä hän haluaa. Ilmoittaa topatasti, että hän syö vain sitä ja sitä, pukeutuu vain niihin ja niihin merkkeihin ja tekee aina selväksi mitkä asiat ovat tyhmiä. Muut sitten häpeävät niitä, kuten esimerkiksi väärässä ravintolassa syömistä. Pitkään lapseni ei suostunut Rossoon pizzalle, koska se on tyhmä paikka. Nyt kun siellä kävimme, tyttäreni sanoi ilahtuneena, että kiva kun ei tarvitse enää pelätä, että jää kiinni siitä.

Tyttäreni tuli siihen tulokseen, että ei halua enää leikkiä tämän tytön kanssa koska tyttö ei osaa olla reilusti. Tytöllä ei ole koulussa muita ystäviä. Tänään soitti rehtori, että minun on huomenna tultava kouluun selvittämään sitä, että tyttäreni kiusaa ja puhuu pahaa tytöstä. Vuosien patoutumat varmaan tuleekin nyt koulussa ulos, en epäile yhtään.

Tiedän perheen ja tiedän, että mitä vähemmän tytöllä on ystäviä, sitä enemmän tyttöä hellitellään ja paapotaan, joka vain pahentaa kierrettä.

Mitä hemmettiä sanon Rehtorille? Tiedän, että siellä on ainakin tytön vanhemmat, minä ja mieheni, sekä erään kolmannen tytön ainakin äiti.

Tyttäreni on ollut hyvin vapautunut, kun pääsi riipasta eroon ja saa nyt olla muidenkin luokkakavereidensa kanssa ja en missään nimessä halua, että joutuu taas tytön kynsiin... Miten sanoa se aikuisella tavalla toisen vanhempien edessä? Voiko niin edes sanoa, että meidän perhe halveksii tyttöä. Miksei mikään kasvatusneuvola voi hoitaa tätä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opet suhtaudu asioihin noin. Trolli!

Vierailija
22/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samalta mitä minun esikoiseni käy läpi, paitsi ettei koulusta tähän ole mitenkään puututtu. Aloin jopa miettimään ettei vaan olisi samasta tytöstä kysymys, minunkin tyttöni 3.luokkalainen ja veeruskan käytös täysin identtinen minun tyttöni pompottelevan kaverin kanssa.

Todella vaikea tilanne, tiedän. En itsekään oikein tiedä miten tåhän tilanteeseen suhtautua. Meilläpäin tämä "veeruska" arvostelee myös meidän muiden koteja, vanhempien vaatteita ja kotiruokia. Sairasta. Lisäksi on patologinen valehtelija ja kerran ajoi vanhempansa meidän ovelta pois kovakouraisesti kun jäi valheesta kiinni.

Itse olen lapsena kärsinyt koulukiusaamisesta ja mun puolesta just tuollaiset pikkupomot saavat ansiosta mukaan kun jäävät yksin. Kyllä elämä opettaa. Itse olin "tossun alla" liian voimakkaiden kavereiden kanssa enkä halua oman lapseni alistuvan samaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne ja tyttöni oli se ainoa, joka puolusti veeruskan kiusaamista. Tilanne repesi yläasteella. Veeruska levitteli valheita tytöstäni ja kun kärähti, itki vanhemmilleenja rehtorille, että tyttöni kiusaa häntä. Menin palaveriin ja ilmoitin että veeruska tarvitsee apua ammattilaiselta ja tyttöni ei ole sitä. Veeruska sai sitten uusia kavereita, kuntyttöni oli mustamaalattu ja hasukuttu. Veeruskalla tuli samat ongelmat uusien kavereiden kassa ja oman tyttöni maine puhdistui. Mutta oli kauhea rääkki omalle tytölleni.

Vierailija
24/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloitus antoi ymmärtää, että äskettäin on tapahtunut kiusaamista ap:n lapsen taholta, ny näyttää siltä, että kiusaamista Veeraa kohtaan on tapahtunut jo kauan."

Kiinnitin samaan huomiota, varsinkin kun ap kirjoitti "Tapaan äidin joka toinen viikko ja isää kerran kuussa. Aina he niin kovin ovat huolissaan, kun Veeraa kiusataan. Nimi muutettu. Ap"

Rehtorin kutsu ei tainnut olla kovin suuri yllätys.

Vierailija
25/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori oli fiksu. Sovimme, että tyttäreni saa elikkiä muiden kanssa ja kaveri yritetään houkutella mukaan. Minulta meni sisu kaulaan ja en saanut sanottua puoliakaan mitä olisin halunnut. Johtuen varmaankin siitä, että että kaverin vanhemmat huusivat, syyttelivät, jänkkäsivät ja olivat muutenkin aika vihaisia. Koulun pitää kuulemma ottaa näihin asioihin enemmän kantaa ja hoitaa asiat niin, että kaikilla on oma ystävä. Sekopäistä meininkiä. Koulu voi auttaa, mutta koululla ei ole velvollisuutta järkätä yhdelle ilkiölle tykinruokaa. Tyttäreni joutuu tietysti pyytämään anteeksi seläntakana puhumisiaan, mutta niin sen pitää mennäkin.

AION TEHDÄ KAIKKENI, ETTÄ KOKO PERHE EI KOSKAAN MISSÄÄN YHTEYDESSÄ OLE LAPSENI KANSSA TEKEMISISSÄ. Vaihdamme harrastusryhmän toiselle päivälle. Miehenikin oli aivan järkyttynyt koko tapaamisesta.

ap

Vierailija
26/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meni jo pahasti trollin puolelle, toivottavasti näin.

Vierailija
27/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meni jo pahasti trollin puolelle, toivottavasti näin.

Vierailija
28/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tälläistähän ei voi tapahtua. Näin tämä ketju on paljastanut useampaan otteeseen. Kukaan ei kiusaa, vanhemmat eivät huuda, curling-lapsia ei ole, äidit eivät pelkää, kukaan ei koskaan vaadi kouluilta mitään. Voi perkele.  ap

Vierailija
29/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli suunnilleen samanlainen tilanne, mutta ilman, että vanhemmat tai koulu puuttui asiaan. Sanoin tyttärelleni, että omia ei saa, olet vapaa sielu ja äänestää saa jaloillaan, jos ei leikit miellytä. Niin kävi ja nyt tytöllä on kivoja ja mukavia uusia ystäviä. Kaverillakin on uudet kaverit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä