Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaste: poista sata tarpeetonta vaatetta!

Vierailija
21.01.2014 |

Rikkinäiset roskiin, käyttämättä  aina vaan jäävät ja pienet kierrätykseen. Kaksi paripuolta sukkaa lasketaan yhdeksi vaatteeksi.

En siis itsekään tiedä löytyykö meiltä noin paljon tarpeettomia vaatteita, mutta koska siltä tuntuu, ajattelin yrittää.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan kun ensin omistan noin paljon vaatteita, kenkiä ja asusteita.

Vierailija
2/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Jos en mene lasten pieneksi jääneisiin. Sellaisiin, jotka eivät pienimmällekään käy. Itse en edes omistane kuin ehkä sen sata vaatetta, ja siihen voi laskea juhlavaatteetkin. Mistä heittää sata pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:49"]

[/quote]

Lastenvaatteista täällä kyse noin yhdeksänkymmentäprosenttisesti.

Muuten meillä ei ole liikaa tavaraa, mutta vaatetta tuntuu olevan. No, taatusti ainakin kaappitilaan nähden.

Vierailija
4/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

... en siis arvannut, että täällä tarvitsis erikseen mainita pieneksi jääneet lastenvaatteet :)

ap

Vierailija
5/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin täysin alaston tällaisen haasteen jälkeen, velkaakin jäisin :O Paljonko teillä niitä vaatteita oikein on? :O

Vierailija
6/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna parissa blogissa kiersi sadan tavaran haaste, se voisi osua jo omallekin kohdalle ;) Ja tuo 100 tavaraa toteutettiin vuoden aikana. 

Vierailija
7/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

just vein kassillisen vaatteita kaverille mitä oma lapseni ei enää käyttänyt, muutamia heitin roskiin ja useammat laitoin myös säilöön tulevalle vauvalle

Vierailija
8/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poista, koska ei ole "tarpeettomia". On joo väärän kokoisia, koska olen ostanut n. 3 vuoden päähän lapselle vaatteita edullisesti alesta/käytettynä, mutta täysin tarpeettomia ei nyt ole.

Itselläni on kolme paria kenkiä, kolmet housut, viisi yläosaa, kaksi mekkoa, kaksi hametta, kahdet rintaliivit ja viidet alushousut + sukat sekä kahdet sukkahousut(varalla yhdet). Lisäksi talvitakki ja välikausitakki, yksi pipo ja yksi lippis, yhdet käsineet.

En hanki mitään turhaa ja liian pienet annan/myyn pois nopeasti.

Vierailija
9/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä on pieniä lastenvaatteitakaan. On tietysti vauvanvaatteet, jotka olen säilönyt lasten "muistojen laatikkoon", mutta enhän nyt niitä pois heitä.  Itsellä ei edes ole kaapissa sataa vaatekappaletta.  Mitä ap tarkoitat? Onko sinulla?

Vierailija
10/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, jos saan laskea mukaan viime viikolla pois heitetyt alusvaatteet ja sukat.

t: 20kg keventänyt

Vierailija
11/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryhdyn tuohon, jäljelle jää ehkä yksi vaatekappale. Minulla ei kuitenkaan ole yhtään sellaista vaatekappaletta, jolla pärjäisi kesät ja talvet ja arjen ja juhlat, joten tähän en oikein voi osallistua.

Sen sijaan voisin heittää pois sata tarpeetonta tavaraa ihan kevyesti. Keittiön kaapeissa pyörii ongelmaksi asti kippoa ja kuppia ja ties mitä vekotinta, jota kukaan ei käytä ja anoppi tyrkyttää jatkuvalla syötöllä vanhoja verhojaan ja pöytäliinojaan meidän käyttöön, joten luovutettavaa rojua kyllä löytyisi.

Vierailija
12/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi laihduttanut kaverini heitti kaikki liian suuret vaatteensa pois. Sitten neljässä vuodessa lihoi takaisin. Takuulla kaduttaa valtavasti. Meni kalliit juhlavaatteetkin yms.

Takaisin lihominen on tavallista.

Vierailija
13/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole sataa vaatetta. Miksi ihmeessä olisi? Käytän n. kymmentä vaatetta vakituisesti ja uusin kun joku hajoaa tai kulahtaa liikaa. Farkut paikkaan joten niidenkään käyttö ei lopu ensimmäiseen reikään. Sata kirjaa voisi laittaa kiertoon kyllä.

Vierailija
14/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:55"]

Olisin täysin alaston tällaisen haasteen jälkeen, velkaakin jäisin :O Paljonko teillä niitä vaatteita oikein on? :O

[/quote]

Kuten sanottu, en tiedä. Varmaan siinä mielessä tavallinen tilanne, että useammilta kavereilta saatu kerralla paljon lastenvaatteita. Jos yritän tiristää siihen sataan, tulee taatusti kollattua risat farkut veks. Mulla oli vuosia itselläni tosi kompakti vaatekaappi. Nykyään ollut vähissä aika säännölliseen poistoon ja kierrätykseen.

Lupaan, etten tuu kadulla vastaan säädyttömän vähissä vaatteissa tän takia.

Vierailija
15/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo noin paljoa.

t. 19-vuotias

Vierailija
16/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sata vaatetta vain nukeilla.

Vierailija
17/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:49"]

[/quote]

Meinasin sanoa aivan samaa. Vaikka laskisin joka ainoan sukan mukaan, tuskin saan kasaan edes kuuttakymmentä vaatekappaletta.

Vierailija
18/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden tähän. Aloitan huomenna vaatehuoneen järjestämisen. Meillä on kaksi vaatehuonetta, toisessa en ole uskaltanut käydä aikoihin... Taidan lähteä siihen 100:n tavarankin haasteeseen, mutta toteuttaa sen huoneittain. No, ei ehkä ihan joka huoneesta löydy sataa ylimääräistä tavaraa...

Vierailija
19/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käytännössä muuta olekaan kuin rikkinäisiä ja epäsopivia, tai tietyille vaatteille ei sopivia tilanteita.

Ja ne epäsopivat jätän kyllä vielä odottelemaan, ei niitä kukaan huolisi edes ilmaiseksi kun ovat 4e aletangosta ja kulahtaneita jo. Ehkä jollekin kankaalle keksii kierrätystä vielä itse.

Vierailija
20/79 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan haasteen vastaan! Vaatetta on kertynyt aivan käsittämätön määrä, vaikka rikkinäiset heitänkin aina heti pois jos en osaa itse korjata. Olen ollut 15 vuotta samankokoinen, maku muuttunut sinä aikana pikkuhiljaa jonkin verran. Lisäksi on vanhoja kulahtaneita "luottovaatteita" joita ei kuitenkaan voi enää pitää vaikka niillä jotain tunnearvon kaltaista olisikin ja päälle menisivät. Lasken tähän myös kengät ja käsilaukut, koska niistäkin olisi erittäin tarpeellista karsia. Enkä ehkä kuitenkaan heitä kaikkea roskiin koska mielestäni se ei ole järkevää, mutta annan hyväkuntoiset jollekin tai vien uffille.