Harrastatko liikuntaa mieluummin yksin vai ryhmässä?
Moni tuntuu olevan sitä mieltä, että jos salille tai ryhmäjumppaan ei "pääse" näin korona-aikana, niin liikuntaa ei tule harrastettua yksin kotona. Itse kuulun siihen vähemmistöön, joka mieluummin jumppaa kotona kuin käy ohjatuilla jumppatunneilla tai salilla (en ole koskaan edes käynyt) ja tekee kävelylenkit mieluiten yksin kuin kaverin kanssa. Mutta miten te muut?
Kommentit (21)
Yksin, todellakin. Muutama vuosi sitten kävin kaverin kanssa salilla ja lenkillä ja aina se oli sellaista ihme säätämistä aikataulujen kanssa. Lenkillä mentiin omaan vauhtiini ihan liian hitaasti.
Olen myös kerran käynyt ryhmäliikuntatunnilla ja totesin heti ettei ole minun juttuni.
Yksin saan paljon enemmän treeneistä irti. Motivaation kanssa ei ongelmaa ole.
Ehdottomasti yksin. Ei ole sellaista liikuntamuotoa, jossa haluaisin välttämättä toisten hikiä alkaa haistelee. Vihaan ryhmäliikuntamestoja extroverttiydestä huolimatta.
Yksin ettei kukaan vertaile, hihittele salaa tai ala kilpailemaan miten hyvin menee.
Aiemmin kävin ohjatuilla tunneilla ja kuntosalilla, mutta liikkumisesta ei koskaan tullut sellaista rutiinia ja aina välillä olin pitkiä aikoja käymättä, koska oli aina jotain tekosyitä ettei voinut mennä.
Nyt oon jo useamman vuoden harrastanut ihan kotioloissa ja liikkuminen on tosi mukavaa! Jätän väliin ainoastaan jos oon kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Yksin ettei kukaan vertaile, hihittele salaa tai ala kilpailemaan miten hyvin menee.
Ohhoh, taidat olla melko vainoharhainen
Ehdottomasti yksin. En viihdy isoissa ryhmissä. Tulee mieleen huonoja muistoja koululiikunnasta. Nautin pitkistä kävely- ja pyörälenkeistä yksin, kun saa olla omissa ajatuksissaan. Kotona yritän myös pyörittää hulavannetta ja nostella käsipainoja.
En missään tapauksessa harrastaisi ryhmäliikuntaa. Yksin ja ulkona tai ei ollenkaan.
Yksin, ryhmäliikunnassa. :DD Tykkän ryhmäliikunnasta kuntosaleilla. Koska niissä on niin kivoja ohjelmia, erilaisia lajeja joita voi vaihdellen harrastaa, voi kehittyä oman maun ja tason mukaan yms. Laaja valikoima. Tilaa jumpata, toisin ku esim mun kotona. Inhoon säätää tekniikkaa yms ei onnistu multa kotona, siis laitteet jne. Ryhmäliikunnassa mun täytyy vaan mennä tunnille ja kaikki muu menee itsestään.
Eii oo ketään pitämässä kädestä kiinnis samaan aikaan ku vemputan. Eli soolourheilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, taidat olla melko vainoharhainen
Minä teen näitä huomioita ja vertailuja muista ihmisistä, joten olisi aika ihmeellistä, jos kukaan muu ei tekisi samaa.
Mua ei kiinnosta yhtää mitä joku mun ulkonäöstä tms aattelee. Jos joku mut haukkuis suoraan, niin kehottaisin kattomaan peiliin yms... :D Ei kellään oo varaa toisia arvostella ja pitäisin sellasta lapsentasoisena hlönä.:)
En myöskään ylpeesti oo siellä ryhmäliikunnassa itteäni esittelemässä, ei, edes mun innokkuus tietyissä lajeissa EI tarkota sitä että olisin innoissani esittelemässä itseäni, vaan itseäni varten treenaan ja hyvän fiiliksen. Jos joku siitä suuttuis tai ottais itteensä että jtn osaisin, niin ihan se ja sama. oma ongelmansa sitten.
Kun on tarpeeks kauan käyny tuolla, todella eri näköisenä ja kuntoisena, nii evvk joidenkin omat henkkoht jutut yms.
jokainen on alottelija joskus. lapsellista ja tietämätöntä väittää muuta.
Yksin mielummin. Käyn kyllä salilla (en nyt korona-aikaan) koska siellä on monipuolisemmat mahdollisuudet lihaskunnon parantamiseen ja voi käydä silloin kun itse haluaa. Siellä ei tarvitse seurustella kenenkään kanssa vaan tehdä omat juttunsa. Muuten käyn pitkillä kävelyillä, ajan pyörällä ym. En tykkää mistään ryhmäjumpasta.
Mielummin ryhmässä!
Harrastan joukkueliikuntaa isossa naisporukassa ja hitsi vie kun se on kivaa! Jotenkin yhdessä tehdessä haastaa itsensä ihan uusille tasoille ja kiva tsempata myös muita ja vaihtaa kuulumisia.
Yksin (ei joukkueena, kilpailuasetelmassa tai tiiminä) mutta niin että samassa tilassa on muita.
Eli sali/crossfit sali toimii. Yksin kotona ei kiinnosta mutta en haluaisi varsinaisesti porukassakaan harrastaa.
Käytännössä kaikki älyä ja/tai tekniikkaa vaativat lajit ovat ohjattuja ja ryhmässä.
En minäkään käy jumppakerhoissa ymv. Moni tuttavani luulee, etten harrasta liikuntaa ollenkaan, koska en tee siitä isoa numeroa. Minusta on itsestäänselvää., että ihminen liikkuu, jos ei ole liikuntaa estäviä fyysisiä rajoitteita.