Minulla ei ole rahaa erota paskasta suhteesta..
Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Parisuhde ei anna minulle enää mitään, meillä ei ole seksiä, ei ole ollut mitään yli puoleen vuoteen, mies juo ihan liikaa, pari kertaa viikossa arkisin 3-8 olutta ja pe la 15-20 olutta, molempina iltoina sekä sunnuntain tasoittavat.
On kännissä raivostuttava mulkku, haastaa riitaa ja vittuilee minulle ja lapsille. On mm. raivonnut minulle että lapseni vittuilee hänelle, kun kyseessä oli 4v uhmis joka ei halunnut maistaa uutta ruokaa. Ei ole ollut väkivaltainen mutta tavaroita on kyllä rikkonut ja paiskonut suuttuessaan. Selvinpäin on hiljaa ja pelaa omalla koneellaan.
Siis tämä on täyttä paskaa ja kärsimystä. Mutta, me ei olla naimisissa ja talo on minun. Minulla ei mitenkään ole varaa tähän yksin, enkä millään haluaisi lähteä, rakastan tätä taloa ja pihaa. Lapsilla on täällä kaksi ponia ja kanoja ja pupuja jne. Oikein ihana maalaisidylli, mutta miten hitossa kestän katsoa tuota idioottia.
Mitä ihmettä tekisin? Etsin uuden ja otan sen tähän samantien asumaan vai myyn kaiken, lasten lemmikit jne ja lähden johonkin kerrostaloon istumaan. Ihan kamalaa edes ajatella sitä.
Ja olen yrittänyt puhua ja keskustella, mutta se menee aina vaan tappeluun ja raivoamiseen miten minä en tiedä mistään mitään ja koitan vaan kontrolloida kaikkea, hän saa juoda ja tehdä mitä haluaa ei se kuulemma kuulu minulle paskan vertaa. :/
Kommentit (41)
Monella eukolle on ne kulissit tärkeämmät kuin rauha ja turvallinen ilmapiiri. Katsos, keitä ne sitten haukkuisi WT:ksi, jos itse joutuvat muuttamaan kerrostaloasuntoihin.
Kannattaa tulla tänne vielä aukomaan päätä ja jakamaan "ystävällisiä" neuvojanne, kun ap tänään just ilmoitti homman olevan selvä. Luetteko te koskaan muiden viestejä?
Sekä sinun että lapsiesi elämä kuulostaa oikein viehättävältä tuollaisen törkimyksen kanssa. Älä toki poista sitä elämästäsi, kyllähän kivan talon takia kannattaa kärsiä.
Lähtisin ja myisin kaiken (jos olisin käynyt läpi kaikki vaihtoehdot taloudelliselta kantilta) ja aloittaisin nollasta. Asunto on vain materiaalia ja rakkaudella laitat uuden, toivota tollanen paska mies halvettiin ja äkkiä.
Ymmärsinkö oikein, että mies ei ole lapsesi isä?
Minusta sinun ja lastesi hyvinvointi ja turvallisuus on tärkeämpää kuin asumismuoto. Ymmärrän, että talo ja paikka on ihana, mutta parempi stressitön ja turvallinen elämä ilman jatkuvaa surua ja murhetta kerrostalossa kuin perhehelvetti okt:ssa.
Kumpi tuo lapsille onnellisen lapsuuden
A) maalaisidyllissä eläimien keskelle, mutta jossa isä ryyppää ja haastaa riitaa puolet viikosta ja toisen puolen mököttää ja pelaa ja äidillä on paha olla
B) Kerrostaloasunnossa, vaikka pienessäkin, turvallisessa ilmapiirissä jossa kukaan ei ole kännissä, elämä on rauhallista ja äidilläkään ei ole enää niin paha olla
Taidat itsekin tietää vastauksen?
Lapsillasi on koko elämä edessä, mutta vain yksi lapsuus joka vaikuttaa siihen tulevaan elämään. Ponit, pelko ja kulissi? Ilman eläimiä, turva ja onni? Kas siinä pulma.
Oletko varma ettet pärjäisi? Omistusasuntoonkin voi saada asumistukea ja elatustukea toki saisit.
Mieheksi ON väkivaltainen. Väkivalta tarkoittaa muutakin kuin lyömistä.
Luuletko tosiaa ap että "maalaisidylli" on tärkeämpää lapsillesi kuin turvallinen päihteetön koti? Sä olet surkea itsekäs luuseri, jos talon takia pilaat lapsiltasi sekä lapsuuden että tulevaisuuden. Kenenkään, eikä varsinkaan lapsen, pidä ikinä joutua kuuntelemaan känniläisen raivoamista ja riehumista. Teet lapsillesi todella paljon pahaa antamalla niiden kärsiä juopottelusta.
Jos et voi pitää taloa, muuta muualle. Onni ei ole asunnosta kiinni. Ota kuitenkin selvää mitä tukia voit saada ja missä voit säästää, ja laske siitä onko talon pitäminen mahdollista.
Ajattele nyt oikeasti muita kuin itseäsi. Sä olet äiti, ota vastuu lastesi hyvinvoinnista. Onko kanat ja puput oikeasti tärkeämpiä kuin perusturvallisuus?
No voi helvetti sun kanssa! Ukko pihalle ja talo myyntiin niinkuin olis jo. Siitä se sitten lähtee.
Se ei kuulukaan oikeastaan sinulle mitä hän tekee. Parisuhteessa yhteisistä pelisäännöistä pitää sopia yhdessä. Hän kun ei siihen kykene ja voit muuttaa vain omaa käytöstäsi sanoisin, että juo ja tee mitä tykkäät mutta tämä on minun taloni ja täällä ei enää ryypätä, menet muualle juomaan.
Itse kun erosin ajattelin etten millään pärjää mut huomasin et itseasiassa rahaa onkin enemmän käytössä. Ota selvää kaikista tuista mihin yh:na oliSit oikeutettu.
Mies ei ole lasteni isä.
EI kyse ole pelkästään talosta, tämä talo on unelma. Elämäntapa, maatila, eläimet, hiljaisuus rauha ja kaikki on täydellistä ilman tuota ukkoa.
Lapset rakastavat tätä myös ja eläimiään jotka on perheenjäseniä, joudun luopumaan unelmastani ja lapset ystävistään jos lähedemme tästä.
Voiko omistusasuntoon saada jotain tukia oikeasti, eikö kela ja sossu vaan käske muuttaa pienempään?
ap
Selvittele asiaa esim. pankissa että miten talon kanssa käy, jos eroatte. Jos ette ole naimisissa niin et joudu maksamaan puolet talon hinnasta miehelle, mutta varmaan jotain mieskin on talosta maksanut vai onko? Vai tarkoititko että talon käyttökustannukset ovat liikaa kuukaudessa sinun palkallasi maksettuna?
Itse joudut nyt päätöksen tekemään, että mikä sinulle on tärkeää. Kuulostaa kyllä kauhealta tuollainen suhde. Eikö sieltä maalaisidyllistä sitten mitään halvempaa asumismuotoa löytyisi?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:56"]
Oletko varma ettet pärjäisi? Omistusasuntoonkin voi saada asumistukea ja elatustukea toki saisit.
[/quote]
Totta. SInun kannattaa ehdottomasti ottaa tästä asiasta selvää. Selvitä miehesi selän takana, olisiko elämä sittenkin ilman häntä mahdollinen. Saatat sitä paitsi nopeastikin löytää uuden miehen, joten olisi todella kurjaa, jos suin päin pistäisit talon myyntiin kun sitä ei sitten olisi tarvinnutkaan tehdä. Onko sinulla hyvät välit vanhempiisi tai sisaruksiisi? Jos tulee jokin hätätilanne rahan kanssa, saisitko heiltä lainaan vähän tai lapset vähäksi aikaa hoitoon jne. Kun ihmisellä on tunne siitä, että hänellä on turvaverkkoja, hän uskaltaa tehdä asioita, joita ei muuten uskaltaisi. Turverkkoihinhan ei tarvitse välttämättä koskaan turvautua mutta jos tietää että niitä on, niin on paljon varmempi olo itsestään.
Miehesi vaikuttaa kieltämättä mulkulta. Voit vain toivoa, että hän saa ennen aikojaan aivohalvauksen tai jotain muuta alkoilun sivuoiretta, joka herättää hänet hillitsemään juomistaan. Se kuulostaa aivan liialta.
Älä kuitenkaan luovu talostasi noin vain.Ja ala ajoissa etsiä itsellesi parempaa seuraa. Missään tapauksessa älä ainakaan luota siihen, että miehesi tuosta muuttuu. ne muuttuvat vasta kun on pakko, ts. löytävät uuden naisen tai joutuvat kohtaamaan jonkin henkilökohtaisen menetyksen esim. sairauden. Aina eivät silloinkaan.
Paljonko sinulla on velkaa talosta? Aika pitkään voi elellä maksamalla vain korkoja lyhentämättä lainaa.
Sinänsä sulla on hyvin pullat uunissa, että talo on sun, ei miehen omistuksessa.
Potkaise se äijä pihalle, vai minkä kultakasan päällä hän istuu, kun aiemmin, et ole häntä lähettänyt matkoihinsa, ole onnellinen, että talo on jo sun nimissä, voithan sopia pankin kanssa hetkellisesti lainanmaksuun helpotusta tmv. Mulla harmillisesti talo miehen kanssa puoliksi, joten häntä ei niin vaan potkaistakaan pihalle, tosin tilanne ei ole noin paha kuin teillä.
Voin vastata vain, että omat lapseni eivät ikinä asuisi saman katon alla juopon, väkivaltaisen miehen kanssa.
Lapsillasi on vain yksi lapsuus. Mieti, millaisen siitä haluat.
Kyllä voi asumistukea saada. Eikä ne kelassa sellaista sano se vaan lasketaan niin et esim. 3 hlö riittää 80m2 niin tukea laskiessa otetaan huomioon vain tuo 80m2 ylimeneviltä osilta ei lasketa. Laske kelan sivuilla laskurilla arvio. Sossusta en osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:16"]
Kyllä voi asumistukea saada. Eikä ne kelassa sellaista sano se vaan lasketaan niin et esim. 3 hlö riittää 80m2 niin tukea laskiessa otetaan huomioon vain tuo 80m2 ylimeneviltä osilta ei lasketa. Laske kelan sivuilla laskurilla arvio. Sossusta en osaa sanoa.
[/quote]
tämä on todella hyvä uutinen sinulle! Saatat kuule vielä huomata, että saat sekä unelmakodin että elämän ilman paskaa miestä. Onneksi ette ole naimisissa, niin ero tulee niin paljon helpommaksi kuin naimissa ollessa. Ole varovainen ja hanki vaikka miessukulaisista turvaa. Ukko kuulostaa siltä, että voi käydä väkivaltaiseksi kun lemppaat hänet.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:22"]
No niin, me veronmaksajat maksamme nyt sitten sinun unelmaelämääsi kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.
Olit tainnut ottaa edellisen ukkosi lähinnä talonmaksajaksi, jos kerran oli hänen rahoistaan kiinni, pystyitkö siinä asumaan. Ei ihmekään, että sitä otti päähän.
[/quote]
Pakko olla kurja, mutta peesaan, toivottavasti ap löytää heti sen uuden elättäjän, joka olis vähän kivempi edes...
Mutta se on hyvä, että ero näin nopsaan tapahtuikin, miten mies suostui lähtemään???
[/quote]
Ai että miten mies suostui lähtemään asunnosta, joka ei ole hänen, vaan naisen, jonka kanssa hän ei ole naimisissa, ja jonka kanssa hänellä ei ole lapsia. No ei kai sillä nyt helvetti mitään vaihtoehtoja ole. Vittuun sieltä tai poliisi hakee.