Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla ei ole rahaa erota paskasta suhteesta..

Vierailija
21.01.2014 |

Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Parisuhde ei anna minulle enää mitään, meillä ei ole seksiä, ei ole ollut mitään yli puoleen vuoteen, mies juo ihan liikaa, pari kertaa viikossa arkisin 3-8 olutta ja pe la 15-20 olutta, molempina iltoina sekä sunnuntain tasoittavat.
On kännissä raivostuttava mulkku, haastaa riitaa ja vittuilee minulle ja lapsille. On mm. raivonnut minulle että lapseni vittuilee hänelle, kun kyseessä oli 4v uhmis joka ei halunnut maistaa uutta ruokaa. Ei ole ollut väkivaltainen mutta tavaroita on kyllä rikkonut ja paiskonut suuttuessaan. Selvinpäin on hiljaa ja pelaa omalla koneellaan.
Siis tämä on täyttä paskaa ja kärsimystä. Mutta, me ei olla naimisissa ja talo on minun. Minulla ei mitenkään ole varaa tähän yksin, enkä millään haluaisi lähteä, rakastan tätä taloa ja pihaa. Lapsilla on täällä kaksi ponia ja kanoja ja pupuja jne. Oikein ihana maalaisidylli, mutta miten hitossa kestän katsoa tuota idioottia.

Mitä ihmettä tekisin? Etsin uuden ja otan sen tähän samantien asumaan vai myyn kaiken, lasten lemmikit jne ja lähden johonkin kerrostaloon istumaan. Ihan kamalaa edes ajatella sitä.
Ja olen yrittänyt puhua ja keskustella, mutta se menee aina vaan tappeluun ja raivoamiseen miten minä en tiedä mistään mitään ja koitan vaan kontrolloida kaikkea, hän saa juoda ja tehdä mitä haluaa ei se kuulemma kuulu minulle paskan vertaa. :/

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me av-mammat ollaan sun tukena!

Vierailija
22/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh kelan laskurin mukaan voisin saada asumistukea 300e/kk.
Täytyy mennä käymään siellä.
Kyllä tuo ukko tästä lähtee ja pakko yritättää selvitä. Ehkä saan tähän vaikka jonkun alivuokralaisen jos en millään meinaa selvitä...
Kiitos av!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä mies pihalle! Hän käyttää sinua hyväkseen.

Hieman ideoita:

Soita kelaan ja kysy mahdollisuutesi tukiin.

Voitko ottaa toisen työn esim. osa-aikaisena?

Voitteko myydä kotitilan tuotteita?

Voitko ottaa esim. viikonlopuiksi/kesällä lomavieraita ja sitä kautta rahoittaa maatilan toimintaa? 

Voitko myydä irtaimistoa?

Auttaisivatko sukulaiset ylimenovaiheessa?

Nyt riuhtaiset itsesi irti huonosta suhteesta, takuulla pärjäät! 

Vierailija
24/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:28"]

ohhoh kelan laskurin mukaan voisin saada asumistukea 300e/kk.
Täytyy mennä käymään siellä.
Kyllä tuo ukko tästä lähtee ja pakko yritättää selvitä. Ehkä saan tähän vaikka jonkun alivuokralaisen jos en millään meinaa selvitä...
Kiitos av!

ap

[/quote]

Jes, ap, mahtavaa! Nyt selvität raha-asiat ja upeaa, että av aina välillä oikeasti auttaa. Tai itse asiassa aika useinkin. Monet hyvät vinkit olen itsekin täältä saanut.

Vierailija
25/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:29"]

Pistä mies pihalle! Hän käyttää sinua hyväkseen.

Hieman ideoita:

Soita kelaan ja kysy mahdollisuutesi tukiin.

Voitko ottaa toisen työn esim. osa-aikaisena?

Voitteko myydä kotitilan tuotteita?

Voitko ottaa esim. viikonlopuiksi/kesällä lomavieraita ja sitä kautta rahoittaa maatilan toimintaa? 

Voitko myydä irtaimistoa?

Auttaisivatko sukulaiset ylimenovaiheessa?

Nyt riuhtaiset itsesi irti huonosta suhteesta, takuulla pärjäät! 

[/quote]

esim. jostain kesälapsesta voisi saada kivan lisärahan ja samalla lapsille seuraa.

Vierailija
26/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos as.tukea 300€ ja (oletin et 2 lasta sulla) lapsilisät yh-korotuksella 300€ + minimi elatustuet 300€ niin ne jo pelkästään 900€ + oma tulosi päälle ja lasten päivähoitomaksut tod.näk pienenevät, jos sellaisia on. Ja voisiko niillä poneilla pitää lapsille jotain parin euron heppakerhoa tms. Josta saisi rahaa yms.

Vierailija
27/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, löysin tämän ketjun vielä!
Kiitos kaikille jotka tsemppasitte, selvitin raha-asiat, hain asumistukea ja ukko on ollut pihalla nyt viikon!
Taloudellisesti menee edelleen tiukille, mutta kyllä tästä selvitään vaikkei ylimääräistä rahaa jääkkään mihinkään.

terv. Onnellinen ap

Vierailija
28/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:47"]Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Parisuhde ei anna minulle enää mitään, meillä ei ole seksiä, ei ole ollut mitään yli puoleen vuoteen, mies juo ihan liikaa, pari kertaa viikossa arkisin 3-8 olutta ja pe la 15-20 olutta, molempina iltoina sekä sunnuntain tasoittavat.
On kännissä raivostuttava mulkku, haastaa riitaa ja vittuilee minulle ja lapsille. On mm. raivonnut minulle että lapseni vittuilee hänelle, kun kyseessä oli 4v uhmis joka ei halunnut maistaa uutta ruokaa. Ei ole ollut väkivaltainen mutta tavaroita on kyllä rikkonut ja paiskonut suuttuessaan. Selvinpäin on hiljaa ja pelaa omalla koneellaan.
Siis tämä on täyttä paskaa ja kärsimystä. Mutta, me ei olla naimisissa ja talo on minun. Minulla ei mitenkään ole varaa tähän yksin, enkä millään haluaisi lähteä, rakastan tätä taloa ja pihaa. Lapsilla on täällä kaksi ponia ja kanoja ja pupuja jne. Oikein ihana maalaisidylli, mutta miten hitossa kestän katsoa tuota idioottia.

Mitä ihmettä tekisin? Etsin uuden ja otan sen tähän samantien asumaan vai myyn kaiken, lasten lemmikit jne ja lähden johonkin kerrostaloon istumaan. Ihan kamalaa edes ajatella sitä.
Ja olen yrittänyt puhua ja keskustella, mutta se menee aina vaan tappeluun ja raivoamiseen miten minä en tiedä mistään mitään ja koitan vaan kontrolloida kaikkea, hän saa juoda ja tehdä mitä haluaa ei se kuulemma kuulu minulle paskan vertaa. :/

[/quote]syytä itseäsi paskasta olostasi jos joku kanafarmi on oman ja lasten onnellisuuden edellä! en miettis edes kahta kertaa vaan lähtisin heti.

Vierailija
29/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halua sinulta puuttuu! et tosissasi halua erota, vain siitä on kyse. 

rahalla ja taloilla ei ole merkitystä jos oikeasti haluaa / on pakko erota

Vierailija
30/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, me veronmaksajat maksamme nyt sitten sinun unelmaelämääsi kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.

Olit tainnut ottaa edellisen ukkosi lähinnä talonmaksajaksi, jos kerran oli hänen rahoistaan kiinni, pystyitkö siinä asumaan. Ei ihmekään, että sitä otti päähän.

Vierailija
31/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:22"]

No niin, me veronmaksajat maksamme nyt sitten sinun unelmaelämääsi kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.

Olit tainnut ottaa edellisen ukkosi lähinnä talonmaksajaksi, jos kerran oli hänen rahoistaan kiinni, pystyitkö siinä asumaan. Ei ihmekään, että sitä otti päähän.

[/quote]

Pakko olla kurja, mutta peesaan, toivottavasti ap löytää heti sen uuden elättäjän, joka olis vähän kivempi edes...

Mutta se on hyvä, että ero näin nopsaan tapahtuikin, miten mies suostui lähtemään???

Vierailija
32/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:16"]Kyllä voi asumistukea saada. Eikä ne kelassa sellaista sano se vaan lasketaan niin et esim. 3 hlö riittää 80m2 niin tukea laskiessa otetaan huomioon vain tuo 80m2 ylimeneviltä osilta ei lasketa. Laske kelan sivuilla laskurilla arvio. Sossusta en osaa sanoa.

[/quote]Ei omistusasuntoon saa asumistukea paitsi pelkkiin lämmityskuluihin. Ei yhteiskunta kenenkään lainoja maksa paitsi yksityisten vuokranantajien.

Vierailija
33/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:22"]

[/quote]

Minä maksan ihan mielelläni, jos vaihtoehto olisi se, että tuo 4-vuotias asuisi ilkeän alkoholisti-isäpuolen kanssa (itsellä 4-vuotias poika, ja tuntui tosi pahalta tuo aloitus).

Vierailija
34/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, anna koirien haukkua täälläkin. Kyse on sinun ja lastesi elämästä, teit hyvän ratkaisun.

Vierailija
35/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:06"]

Mies ei ole lasteni isä.
EI kyse ole pelkästään talosta, tämä talo on unelma. Elämäntapa, maatila, eläimet, hiljaisuus rauha ja kaikki on täydellistä ilman tuota ukkoa.
Lapset rakastavat tätä myös ja eläimiään jotka on perheenjäseniä, joudun luopumaan unelmastani ja lapset ystävistään jos lähedemme tästä.

Voiko omistusasuntoon saada jotain tukia oikeasti, eikö kela ja sossu vaan käske muuttaa pienempään?

ap

[/quote]

En ehtinyt lukea koko ketjua, joten täällä voi olla jo vastaava viesti.

Kuule ap, meillä kaikilla on tiettyjä toteutumattomia unelmia elämässämme. Sinä olet nyt päässyt maistamaan sitä, mutta se ei ole valitettavasti mahdollista enää. Sinun pitää vaan toivoa, että jossain vaiheessa elämääsi pääset uudestaan tuohon kaipaamaasi elämään kiinni. 

Vierailija
36/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:16"]Kyllä voi asumistukea saada. Eikä ne kelassa sellaista sano se vaan lasketaan niin et esim. 3 hlö riittää 80m2 niin tukea laskiessa otetaan huomioon vain tuo 80m2 ylimeneviltä osilta ei lasketa. Laske kelan sivuilla laskurilla arvio. Sossusta en osaa sanoa.

[/quote]Ei omistusasuntoon saa asumistukea paitsi pelkkiin lämmityskuluihin. Ei yhteiskunta kenenkään lainoja maksa paitsi yksityisten vuokranantajien.

[/quote]

Kyllä saa, joten ole ihan hiljaa. Ei tietenkään niin paljoa kuin vuokrakämppään, mutta lainankorkoihin saa kyllä, ei lainanlyhennyksiin kuitenkaan.

Tämän vuoksi en usko ap:n tarinaa, että alle kuukaudessa asiat ovat hyvin, rahat juoksee ja mies muuttanut pois...

Vierailija
37/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, ap, että asiat lähtivät sujumaan! Mieti oikeasti jotain pientä viikonloppuleirikuviota, voisit hyvin ottaa lapsen tai kaksi kerralla viikonlopuksi tutustumaan elämään maatalossa. Ponien harjausta, kanien ruokkimista ja mitä muita elukoita siellä olikaan. Kaksi lasta kerralla voisi olla hyvä, niin vaikka jotkut ponihullut kaverukset voisi tulla yhdessä. Yksin voisi olla liian jännittävää lähteä vieraaseen paikkaan.

Tsemppiä uuteen alkuun! Usein niitä voimia vapautuu kummasti, kun pääsee tuollaisesta suhteesta irti. Ehkä keksit pian itsekin lisää ideoita tulevaisuuden toimeentuloon!

Vierailija
38/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:50"]Sekä sinun että lapsiesi elämä kuulostaa oikein viehättävältä tuollaisen törkimyksen kanssa. Älä toki poista sitä elämästäsi, kyllähän kivan talon takia kannattaa kärsiä.

[/quote]

näin sarkastisesti voisin minäkin vastata. Kärsitkö kivassa talossa mulkeron kanssa vai elät hiukan vaatimattomammin oman itsesi herrana? Monihan toki etsii jo valmiiksi uudenmiehen .

Vierailija
39/41 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et ole mennyt naimisiin, eli olet fiksu. Iiden talon saa aina uudelleen mutta tuollaisen perussuomalaisen hullun kanssa ei kannata tuhlata aikaa. Myyt kaiken pois ja lähet samantien pois. Kyllä nainen aina pärjää, miehet on taas eri asia. Näitä tälläisiä tapauksia suomessa 9 kpl kymmenestä. Ei kiitos.

Vierailija
40/41 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää takertua taloihin ja paikkoihin jos asiat vaativat muutosta. Saahan sitä surua ja luopumisen tuskaa tuntea, mutta jonkun talon ja pihan takia paskaan väkivaltaiseen suhteeseen jääminen on edesvastuutonta. Been there, done that ja todellakin s***na lähdin vaikka nuorin oli vasta vauva ja talot ja tilukset. Kun se mitta tulee täyteen niin se tulee täyteen ja silloin ei talot ja ponit enää paina vaalakupissa. Ap:n mitta ei ole lähelläkään täyttymistä kun vielä empii.