abortti/adoptio/synnytyspelko
Mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä? Raskaus on alkanut enkä aborttia haluaisi tehdä. En kuitenkaan lasta halua missään tapauksessa joten antaisin lapsen adoptioon. En kuitenkaan voi kuvitellakaan synnyttäväni alakautta. Periaatteessa olisin lapsen valmis kantamaan ja antamaan pois mutta alateitse en synnytä. Mieluumin tapan itseni kuin synnytän alakautta. Kuitenkaan sektiotakaan ei automaattisesti saa, niin luulen, että jos jatkan raskautta, enkä saisikaan sektiota, luhistuisin täysin. voihan elämä.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 23:48"]
Mutta uskaltaako sektiopäätöksen jättää raskauden loppuun? tai siis saako sen varmasti?
[/quote]
Yleensä sektiopäätökset tehdään vasta viikolla 36. Sinun tilanteessa kannattaa kuitenkin yrittää saada se aiemmin. Kerro tilanteesi neuvolassa ja kerro, että sinun pitää saada aika äitiyspoliklinikalle mahdollisimman pian. Tee äitiyspoliklinikalla selväksi, että abortoit jos et saa sektiopäätöstä aiemmin. Uskon, että tuollaisessa tilanteessa joustetaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 15:04"]
Koen kuitenkin, että lapsen synnyttäminen ja adoptioon antaminen on kunnioittettavampi teko. Itse en siihen pystyisi ja siksi kunnioitan niitä, jotka pystyvät.
[/quote]
Itse en pidä asioita kunnioitettavina vain siksi, etten itse pysty niihin. En pysty esimerkiksi kiduttamaan eläimiä, mutta väkivallassa ei silti ole minusta mitään erityisen hienoa. Hienoutta en löydä myöskään siinä, että synnyttää ei-toivotun lapsen. Syntyminen ei ole itsessään mitenkään positiivinen juttu, ihme tai itseisarvo.
[/quote]
Kyllä syntymä varmasti on positiivinen juttu, ihme ja itseisarvo lapselle itselleen sekä sille onnelliselle lapsettomalle parille/äidille, joka hänet adoptoi.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 23:54"]
Kyllä syntymä varmasti on positiivinen juttu, ihme ja itseisarvo lapselle itselleen sekä sille onnelliselle lapsettomalle parille/äidille, joka hänet adoptoi.
[/quote]
Vanhemmille varmasti mutta ei lapselle. Ihmiselle on aina parempi olla syntymättä.
Ei hemmetti mikä jankkaaja tässä ketjussa on! Hoidata pääsi, jos kerran on niin huonoa elää!
Tosi hieno päätös ap :) Ota heti tämä asia neuvolassa puheeksi!
Hieno päätös todella. Saat kyllä sektion, ei asiasta ole huolta.
Kunnioitettavaa, että olet valmis lapsen kantamaan, vaikka et lasta aiokaan pitää.
T:nro2
Kiitos paljon vastauksista! Aikovatkohan käännyttää pahastikin vai riittääkö perusteellinen keskustelu? Mitä jos synnytys alkaisikin ennen sovittua sektioaikaa ? (jos sitä edes saan)
Abortti olisi kyllä helpoin ratkaisu. Harkitse vielä.
Pystytkö kertomaan, millä paikkakunnalla asut?
Riippuu paljolti työntekijästä, mutta varaudu siihen, että sinua voidaan yrittää käännyttää rankastikin. Jos sinulla on joku läheinen, johon luotat ja joka voi tukea sektiotoivettasi, ota hänet mukaan poliklinikalle.
Itse jouduin pelkosektiossa käymään pahimman taistelun juuri siitä, mitä tehdään jos synnytys käynnistyy ennenaikaisesti. Lopulta sain päätöksen paperiin siitä, että myös siinä tapauksessa tehdään sektio. Vaadi, että se kirjataan papereihisi samalla kun tehdään päätös suunnitellusta sektiosta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:15"]
[/quote]
Kaikki eivät etsi helppoja ratkaisuja vaan haluavat toimia oman moraalinsa kannalta oikein. Voimia ap:lle!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:27"]
[/quote]
Kaikki eivät etsi helppoja ratkaisuja vaan haluavat toimia oman moraalinsa kannalta oikein. Voimia ap:lle!
[/quote]Joo, no, minulle abortti ei ole mikään moraalikysymys.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:27"]
[/quote]
[/quote]Joo, no, minulle abortti ei ole mikään moraalikysymys.
[/quote]
Haluatko kertoa, miksi olet ratkaisuusi päätynyt?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:42"]
[/quote]
Mihin ratkaisuun?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:42"]
[/quote]
Mihin ratkaisuun?
[/quote]
Abortin sijaan synnyttää lapsi ja antaa hänet adoptioon.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:47"]
[/quote]
En ole ollut koskaan raskaana. Osaan huolhtia ehkäisystä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:03"]
Kunnioitettavaa, että olet valmis lapsen kantamaan, vaikka et lasta aiokaan pitää.
T:nro2
[/quote]
Mitä kunnioitettavaa on tuottaa maailmaan lisää lapsia, eikä sitten kuitenkaan kiinnosta niistä huolehtia?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:47"]
[/quote]
En ole ollut koskaan raskaana. Osaan huolhtia ehkäisystä.
[/quote]
Luulin sinun olevan ap.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 01:20"]
Luulin sinun olevan ap.
[/quote]
Olen tuo, jonka viestiä kommentoit.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:15"]Abortti olisi kyllä helpoin ratkaisu. Harkitse vielä.
[/quote]
Älä tapa. (Raamattu)
Mutta uskaltaako sektiopäätöksen jättää raskauden loppuun? tai siis saako sen varmasti?