Miehen naisystävä
Onko teidän miehillä naisystävää esim töiden kautta jota treffailee säännöllisesti? Mulla on ja myönnän, olen mustasukkainen, miehen exäkin oli samasta naikkosesta. En meinaa kestää tätä tilannetta:(
Kommentit (27)
Mun exällä oli hyvä "kaveri". Jossain vaiheessa kyllä selvisi, että olivat käyneet paneskelemassa, mitä mulle ei tietenkään kerrottu. En tiedä onko mulla syytä olettaa että olisivat paneskelleet samaan aikaan kun minä olin exän kanssa ja tämä "ystävä" omansa, mutta ei kai se mahdotontakaan ole. Siinä tämä niidenki "pitkäaikainen ystävyyssuhde" - tottahan sitä oli nussimassa käyty (ja silloin vielä petettiin)...
Mäkin olen nainut "kaverimiesteni" kanssa, tosin niin ettei kukaan ole ottanut siitä tilanteesta siipeensä.
Vähän huonosti uskon noihin "ystävyyksiin".
Eiköhän se mies olisi jo suhteessa sen naisen kanssa, mikäli se kiinnostaisi enemmän kuin ystävämielessä. Kerta siis on noin pitkäaikainen ystävä ollut.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:38"]
Eiköhän se mies olisi jo suhteessa sen naisen kanssa, mikäli se kiinnostaisi enemmän kuin ystävämielessä. Kerta siis on noin pitkäaikainen ystävä ollut.
[/quote
Sori, ei välttis. Kuten ei esim. tuossa mun tapauksessani. Siinäkin oli petetty varmaksi ainakin kahta kumppania. Eivätkä ne missään vaiheessa alkaneet yhteen, vaikka molemmat oli vapaalla. Ei se nyt vaan niin mene. En minäkään aloittanut seurustelemaan "kaverimiesteni" kanssa...
Turha ajatella noin sinisilmäisesti, monelle seksi on vaan seksiä eikä tarkoita, että pitäisi aloittaa seurustelu. Vaikken tietenkään voi tietää ap:n miehen ajatuksia!
22
Mun miehellä on useampikin naispuoleinen ystävä, ja olen mustasukkainen. He saavat monesti enemmän huomiota ongelmineen kuin minä jokapäiväisessä elämässä.
Jotenkin ärsyttää, kun naiset soittaa jostain minkä puhelimen ostaisin, miten pa**a oma mies on, miksi mies ei mene jonkun syndeille yksin ilman minua.
Tuo on ärsyttävää ja mietin kun itsellä on miespuolisia ystäviä heidän naiset vaativat että ei saa olla ystävä naisen kanssa ja niin minun ystäväsuhteet loppuu. Itse en viitsi vaatia samaa mieheltä
Olen nainen ja töissä miesvaltaisella alalla ja tapaan harrastuksenkin kautta paljon miehiä. Kaksi hyvää ystäväni ovat miehiä. Mieheni taas harrastaa lajia, jonka kautta on tekemisissä paljon naisten kanssa. Emme ole onneksi kumpikaan mustasukkaisia perusluonteeltamme eikä näistä ole ollut ongelmaa.
On ok jos kumpikaan ei himoitse toista , eikä ole koskaan paneskelleet. Mut exän kanssa kaverina roikkuvat on asia erikseen, vain täysi idiootti uskoo sellaisen olevan oikeesti kaveruutta :D
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:23"]
On ok jos kumpikaan ei himoitse toista , eikä ole koskaan paneskelleet. Mut exän kanssa kaverina roikkuvat on asia erikseen, vain täysi idiootti uskoo sellaisen olevan oikeesti kaveruutta :D
[/quote]
Mun mies väittää olevansa exänsä kanssa kaveri ja yhteen kaveriinsa on ollut ihastunut, toivonut tästä muutakin kuin kaveria. Mulla itsellä on kamuna miehiä ja yhteenkään en ole ollut ihastunut.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:23"]
[/quote]
On tääkin aika rajoittunut näkemys. Mulla on ex, jonka kanssa oltiin vuosia yhdessä kauan sitten. Erostakin on jo aika kauan, ja hetken hankaluuksien jälkeen ollaan oltu ystäviä. Olen ystävystynyt myös exän vaimon kanssa.
Mulla on myös ystävä, johon olin hyvin mieltynyt, kun tapasimme opintojen kautta. Oltiin vuoden verran molemmat sinkkuja ja fuckbuddyjä, sitten alettiin seurustella tahoillamme vuorotellen, minkä jälkeen meidän välillä ei ole ollut enää mitään ei-sallittua. Nyttemmin olemme kavereita, eikä vanha suola janota kumpaakaan.
Pidän kumpaankin näistä miehistä yhteyttä, eikä tämä ole mitenkään uhka aviomiehelleni. Hän tuntee molemmat miehet eikä ole mustasukkainen heistä kummastakaan.
Tämä osoittaa, että sääntöjä ei voi tehdä ja vetää tuollaisia linjoja kuvitellen niiden olevan yleispäteviä. Eivät ne ole. Mies ja nainen voivat olla ystäviä myös silloin, kun on yhteistä seksihistoriaa tai jopa suhdehistoriaa. Se, jos jompikumpi tai molemmat himoitsevat, voi olla ongelma, mutta ei sekään sitä väistämättä ole.
Mitä on omaa kokemuspohjaa lähipiiristä niin ensinkin naisystäviä on yleensä nuoremmalla iällä ja jokaisella miehellä on takaa-ajatus, siksipä parisuhteessa ei voi olla kolmansiapyöriä. Ehdoton ei.
Miehenä otan kantaa Hehe, kyllä mä ainakin mittailen naisia ja ollaan vain työkavereita, nuorempana tärppäs helposti eikä tarvinnu olla pikkujoulut.
Sihteeriä vois taas pyytää oluselle torstaina jep.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:06"]
Onko teidän miehillä naisystävää esim töiden kautta jota treffailee säännöllisesti? Mulla on ja myönnän, olen mustasukkainen, miehen exäkin oli samasta naikkosesta. En meinaa kestää tätä tilannetta:(
[/quote]Jos heillä olisi jotain meneillään, niin kai mies olisi sen kanssa alkanut suhteeseen exänsä jälkeen - eikä sun kanssa?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:10"]
Laita miehes ruotuun ,miks ihmeessä pitääkään kestää. Jos exkin ollut sitä mieltä että aihetta olla mustis niin eikös se mies jo tajua
[/quote]
Niin, paitsi että usein ollaan mustiksia vaikkei olis mitään aihettakaan. Ei sen kaverin sukupuoli ole vielä mikään syy.
Miehestä on varmaan rentouttavaa viettää välillä aikaa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei vahdi hänen jokaista askeltaan, viestiään ja puheluaan ja joka ei kihise mustasukkaisuutta.
Ehkä sen avulla hän jaksaa elämäänsä sinun kanssasi.
Vastaan miehenä. Suvussani on mielisairautta ja olen saman näköinen mitätä tämä tapaus oli. Henkilöllä oli nuorena ero naisystävästä ja sairaus puhkesi kun tätä yritettiin tappaa. Tämä tapahtui sodassa. Nyt ei ole ollut Suomessa sotaa ja naisseura aiheuttaa minulle voimakasta hyvänolontunnetta. Yksinäisyys taas on pelottavan epämiellyttävä. Tullainen nainen joka kuvittelee omistavansa miehen kuin lemmikkieläimen on mielenterveysriski. Vielä jos hän on aseseksuaali niin häneen ei saa edes koskea yyöllä. Hulluksi tuleminen ei todellakaan tunnu miellyttävältä ajatukselta. Se tuntuu kuolemaakin epamiellyttavämmältä.
Antakaa meidän vilkuilla naisten takamuksia ja yrittää päästä lähemmäksi. Minä luulen että se on ainoa millä säilyttää mielenterveys. Ei se hulluksi tullut aviomies ole mikään tavoittelemisen arvoinen.Pitää myös ajatella yhteisten lasten onellisuutta jos itsellä ei ole tunteita muita kohtaan.
Minun arvaus muuten on että ne tunteet on vienyt joku lääkevalmiste. Se on kerrasta tuhonnut vaimoni aivoista mm. seksuaalisuutta aiheuttavan alueen.Toinen mahdollisuus on se että kyseessä on hitaasti etenevä Altzhaimerin tauti. Näkyy noita kylmiä ja tunteettomia naisia kirjoituksista ja elämän havainnoista päätellen olevan muitakin. Miehet ovat paljon tunteikkaimpia mutta heterous taas sulkee miehet täysin pois laskuista.
Okei, en ymmärtänyt viestiä 16, mutta en kyllä teitäkään, jotka ette sallisi miehelle(nne) nasipuolista ystävää tai useampaa. En tiedä millaista huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta siellä taustalla oikein on, mutta ajattelen, että mustasukkaisuus on lähinnä sen kokijan oma ongelma, ja juuri siihen pitäisi pyrkiä vaikuttamaan, ei miehen kaverisuhteisiin. Luottakaa seurustelukumppaneihinne/puolisoihinne, mutta älkää sokeasti.
Itse tottakai sallin miehelle naispuoliset ystävät, joita hänellä on lähinnä työn puolesta, ja muutama opiskeluaikainen kaveri. Tai tarkemmin, minulla ei ole oikeutta sallia, minulla ei ole oikeutta kieltää tai myöntää miehelleni kavereita, eikä siihen haluakaan. Hyvä että hänellä on ystäviä, molemmista sukupuolista. Myös eksälläni oli naispuolisia kavereita, ja kun tuli se yksi, joka lopulta oli enemmän, se kemia oli havaittavissa varhaisessa vaiheessa ja siitä keskusteltiin. Erosimme sovussa.
Mutta älkää hyvät naiset lähtökohtaisesti epäilkö jokaista naista miehenne elinpiirissä, tai jokaisessa tilanteessa miestänne. Aiheutatte sillä vain hallaa suhteellenne ja itsellenne.
Laita miehes ruotuun ,miks ihmeessä pitääkään kestää. Jos exkin ollut sitä mieltä että aihetta olla mustis niin eikös se mies jo tajua
Ei siis taida olla tavallista että miehellä on ystävänä nainen oman vaimon lisäksi. Kuulostaa vähän oudolle tuo naisystävä, mikšei kaveri vain. Ja miksi treffailee, itse en sallis ukoltani...
Miehelläni on pitkäaikainen kaveri joka on naispuolinen. Minäkin olin aluksi hyvin epäilevä (en ole mustasukkaista tyyppiä) heidän "suhdettaan" kohtaan. Tässä minun tapauksessa asiaa ehkä helpotti se että olivat tunteneet todella kauan ja ajattelin että kyllä kai siitä olisi rakkaussuhde jo tullut jos niin olisi tuleman.
Pitkä juttu lyhyeksi... Nykyään tämä nainen on yksi parhaista ja lähimmistä ystävistäni. Läheisempi kuin miehelleni jolle hän on edelleen "kaveri".