Miehen naisystävä
Onko teidän miehillä naisystävää esim töiden kautta jota treffailee säännöllisesti? Mulla on ja myönnän, olen mustasukkainen, miehen exäkin oli samasta naikkosesta. En meinaa kestää tätä tilannetta:(
Kommentit (27)
Tässä taitaa olla keskustelijoiden välillä aika suuria kulttuurieroja. Omassa ystäväpiirissä on aika tavallista, että naisten ja miesten väliset ystävyyssuhteet jatkuvat, vaikka osapuolet tahoillaan aloittaisivat parisuhteen tai menisivät naimisiin. Ei se tietenkään aina ongelmatonta ole, on monitulkintaisia tilanteita ja joka tapauksessa primitiiviset mustasukkaisuustunteet saattavat yllättää. Parempi kuitenkn kohdata mustasukkaisuus ja koittaa selättää se kuin pyytää toista katkaisemaan ehkä tärkeäkin ystävyyssuhde. Siis omasta mielestäni. Mun mielestä ap voisi miettiä että mikä siinä tilanteessa on pahinta? Mikä on se asia, jota et kestä? Ja voisiko miehesi tehdä sen jotenkin sinulle paremmin kestettäväksi. Ehkä voisit keskustella rauhallisesti miehen kanssa omista tarpeistasi liittyen tilanteeseen. Pitää kuitenkin ehdottomasti välttää kiukuttelua, koska siten tulee vain itse aina epävarmemmaksi. (Hyvänä tavoitteena voisi olla, että olisi niin varma omasta asemastaan ja arvostaan, että ei tarvitsisi vahtia ja kieltää.)
Tiedän tilanteita, joissa näin on tai on ollut jonkin aikaa. Usein naiset kyllä voivat olla miehelle "vain ystäviä", itse ainakin olen ollut, ilman mitään taka-ajatuksia. Jostakin syystä silti miehesi ei exänsä jälkeen aloittanut suhdetta ystäväänsä, vaan sinuun? Oletko ajatellut miksi? Ole parasta itseäsi miehellesi, huoli pois. Mustasukkaisuus vain rumentaa.
Mulla on joskus ollut myös vastaavaa mustasukkaisuutta. Mutta sit oon ajatellut omien ystävien kautta, että ystävät on ystäviä ja et ihminen tarvii niitä. Eikä toiselle miehelle oo välttämättä kaikkien miesten yhtä helppo puhua. Neuvotteluja on sitten käyty siitä kuinka paljon ylipäätään parisuhteen asioita on toisille reilua puhua.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 22:33"]
Mulla on joskus ollut myös vastaavaa mustasukkaisuutta. Mutta sit oon ajatellut omien ystävien kautta, että ystävät on ystäviä ja et ihminen tarvii niitä. Eikä toiselle miehelle oo välttämättä kaikkien miesten yhtä helppo puhua. Neuvotteluja on sitten käyty siitä kuinka paljon ylipäätään parisuhteen asioita on toisille reilua puhua.
[/quote]
ja mun mielestä taas nainen ja mies ei voi olla vain ystäviä, kyllä parisuhteessa olevan oman naisen pitää riittää. jokaisella kun on omat periaatteet ja niistä SAA pitää kiinni.
Mun miehellä ei todellakaan ole mitään naisystäviÄ:-)) sorry vaan mut jos parisuhde ei riitä niin mies menkööt menojaan:/