Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku lääke aiheuttaa painon nousua, vaikka ei söisikään yhtään enempää kuin ennen?

Vierailija
19.10.2020 |

Siis jos ei ala syömään enempää, mutta lääke SILTI nostaa elopainoa esim 20 kiloa vuodessa?

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/valmistus/yhteiset…

Pieni sekaannus sattui edelliseen, mut ei haittaa, jos se aine tulis noteerattua sen vuoksi jossakin;-)

Vierailija
42/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 20 kiloa, mutta allekirjoitan tuon mirtatsapiinin vaikutuksen. Painoa tuli 7 kiloa, vaikka ruokavalio pysyi ennallaan. Viimeisimpien tietojen mukaan mirtatsapiini muuttaa elimistön rasva-aineenvaihduntaa ja sitä kautta saa aikaan lihomista.

Sun olis pitänyt muuttaa syömisiä, eikä vinkua, että lääkkeet sen lihomisen aiheutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortisoni turvottaa ihan kamalasti, jolloin painokin tietysti nousee.

Minulle sanoi ihan reumalääkäri, kirjoittaessaan kortisonireseptiä, että sivuvaikutuksena on tavattu painonnousua, mutta ei pidä ruveta syömään enemmän kuin ennen, ellei halua painon nousevan.

Söin vuoden kortisonia ja lihoin monta kymmentä kiloa ja mietin miten hiton tyhmä se reumalääkäri oikein on. Siis lääkäri. Luulisi hänen olevan pikkuisen enemmän perillä asioista, mutta ei.

Vierailija
44/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastailko näihin "lääkkeet ei lihota" -viesteihin. Sama trolli aina joka ketjussa, joka käsittelee aihetta. Ei ole itse kokenut sitä, mutta puhuu kuin suurenkin asiantuntijan suulla. Antakaa se painoarvo, jonka ansaitsee: tasan 0.

Vierailija
45/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni kerää nestettä.

Vierailija
46/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mulla on tää lääke niin se lihottaa"

ex tuumas tuota ja mässytti joka ikinen ilta herkkuja telkun ääressä

Vierailija
47/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä kasvattaa rasvasoluja

Vierailija
48/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Turvottaa poskilihaksien vierusta, ei muuten. Mut miten?

Vierailija
49/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi ihan reumalääkäri, kirjoittaessaan kortisonireseptiä, että sivuvaikutuksena on tavattu painonnousua, mutta ei pidä ruveta syömään enemmän kuin ennen, ellei halua painon nousevan.

Söin vuoden kortisonia ja lihoin monta kymmentä kiloa ja mietin miten hiton tyhmä se reumalääkäri oikein on. Siis lääkäri. Luulisi hänen olevan pikkuisen enemmän perillä asioista, mutta ei.

Kortisonin aiheuttama nestekertymä ei ole lihomista.

Vierailija
50/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Jos osaat googlata niin löytyy kyllä tieto tästä, että kortisoni vaikuttaa rasvasoluihin ja rasvakertymään

Vierailija
51/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nestekertymä lisää painoa?

Vierailija
52/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Jos osaat googlata niin löytyy kyllä tieto tästä, että kortisoni vaikuttaa rasvasoluihin ja rasvakertymään

Osaat varmasti googlata, mutta ymmärrätkö oikeasti lukemaasi tekstiä?

Vierailija
53/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoahan se tietty lisää, mutta ei se lihomista ole. Lihomiseen kuuluu läskin lisääntyminen.

Vierailija
54/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoahan se tietty lisää, mutta ei se lihomista ole. Lihomiseen kuuluu läskin lisääntyminen.

Ei lähde pois edes nesteenpoistolääkkeillä, tiedä sitten mitä on.

Vierailija
55/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Osaat varmasti googlata, mutta ymmärrätkö oikeasti lukemaasi tekstiä?

En googlaile enää, mut siinä kortisonissa on ollut ennenmuinoin risiiniöljyä, karmeinta myrkkyä ikinä! Näköhän siitä menee, vaikka vaan rasvana käyttäisi, mut silti sitä käytetään yhä paljon. Sano sinä. Onhan se mun häpeä, jos en ymmärrä:-D

Google muuten kääntää sanat miten sattuu: rikkaruohoja valvotaan, vaikka on kyse torjunnasta jne.

Vierailija
56/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ketipinor 200 Mg/ vrk, ja laihdun vaan. Toki kuntoilen. Mulla ongelma on ajoittaiset ruokahaluttomuuspäivät. Ei vaan tee mieli syödä, lähes kaikki yököttää. Onneksi tuohon auttaa urheilu. Se herättää ruokahalun. Toki syön terveellisesti.

Olen hoikka. Ketipinoria syönyt nyt yli 2 vuotta.

Vierailija
57/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut insuliinit lihottaa myös. Huvittavaa on että sairaanhoitaja terkkarissa (ei diabeteshoitaja) alkoi tyrkyttämään minulle insuliinia vaikka mulla on hyvät erikoislääkärin määräämät tabletit ja hyvä hoitotasapaino. Sen lisäksi kehotti syömään runsaasti leipää että saa hiilareita. Hänen ohjeillaan lihoisin ja tulisi hypoja. Päätin sitten että jatkan yksityislääkärillä käyntejä enkä siirry terveyskeskukseen hoitamaan diabetesta. En olisi saanut edes suomalaista lääkäriä.

Vierailija
58/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset syövät sitten näitä painoa nostavia mielialalääkkeitä? Ei kai se painon holtiton nousukaan tervettä ole!

Vierailija
59/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset syövät sitten näitä painoa nostavia mielialalääkkeitä? Ei kai se painon holtiton nousukaan tervettä ole!

No ei ole vaihtoehtoa!! Jos en söisi Ketipinoria, en nukkuisi. Alkaisin kahden viikon nukkumattomuuden jälkeen mielenterveys hajota. Unettomuus on oikeasti ihan hirvittävää. Mun kroppa alkaa käydä ylikierroksilla ilman Ketipinoria. Ei mikään leikinasia. Ärsyttää tollaset jotka eivät voi ymmärtää että kaikilla ei vain elämä toimi ilman lääkkeitä.

Vierailija
60/163 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan sit kuvittelin sen, kun kortisonikuurilla vaatekoko kasvoi kaksi numeroa, reisiin ja vatsaan tuli raskausarpia ja kiloja tuli toistakymmentä lisää. Ei se ollutkaan lihomista.

Nestettähän se suurin osa varmasti oli, mutta kyllä se elopainoa nosti kuitenkin ja ulkopuoliselle näyttäytyi lihomisena.