HUOKOSASIAA. Tarvitsen neuvoa meikkaamisessa.
Voisitteko kertoa, miten meikkivoide levitetään kuivalle ja huokoiselle iholle? Voide menee niihin huokosiin ja iho näyttää sitten pilkulliselta ainakin läheltä katsoen. Jos laittaa voidetta lisää, kuiva iho alkaa irtoilla.
Olen kuorinut säännöllisesti ja käyttänyt primeriä (Smashbox), mutta silti on tällainen kovemman luoka ongelma!
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:57"]
Käytätkö öisin mitään?
[/quote]
Nyt kylmillä on ollut niin kuiva iho, että olen käyttänyt Eucerinin Aquaphoria. Yleensäkin käytän aina jotain, koska muuten tuntuu, että naama repeää eikä saa unta.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:58"]
Mitä meikkivoidetta käytät?
Mulla on pintakuiva sekaiho, ja marketissa myytävistä meikkivoiteista olen kokenut parhaaksi Lumenen CC-voiteen. Tarpeeksi ohut koostumus, levittyy nätisti, mutta on myös tarpeeksi peittävä. Mineraalimeikitkin toimivat, kun osaa levittää tarpeeksi ohuen kerroksen tasaisesti.
[/quote]
Olen tuonut Aasiasta sellaista meikkivoidetta, jota en ole nähnyt missään Suomessa. Tekstitkään eivät ole edes englanniksi, joten en varmaan saa tilattua sitä mistään. Aiemmin olen käyttänyt mm. Maybellinen ja Cliniquen meikkivoiteita ja Misshan BB-voidetta. Se täydellinen on vielä löytymättä.
Ei kai muuten toi Smashbox ole huono iholleni? Alkoi epäilyttää...
ap
Ensin laitetaan rasvaa ja kun se on imeytynyt laitetaan öljyä.
Olen kokeillut monia rasvoja mutta pintakuivalle iholleni en ole parempaa komboa löytänyt.
Meikkivoiteet ei ainakaan itselle ole sopineet, en tosin ole kokeillut kuin markettikamoja, moussesta nestemäiseen ja miltei kaikki merkit. Kuivattaa, iho huokoset leviää, tulee mustapäitäkin joistain.
Kokeile öljytä iho rasvan päälle, pintakuiva iho on vaikea meikata vaikka olisi hyvät meikitkin.Apteekista, anttilasta, ekokaupoista mm. löytää ihoöljyjä, itse suosin argania, toiset tykkää manteliöljystä ja muutama muukin löytyy.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:57"]
Käytätkö öisin mitään?
[/quote]
Nyt kylmillä on ollut niin kuiva iho, että olen käyttänyt Eucerinin Aquaphoria. Yleensäkin käytän aina jotain, koska muuten tuntuu, että naama repeää eikä saa unta.
ap
[/quote]
No ei ihme, jos on ongelmia, jos levittää meikkivoidetta kuivalle iholle. Kunnon hoitorutiini, eli sopivaa kosteusvoidetta aamuin illoin, kuivaihoiselle mieluummin rasvaisempaa yövoidetta yötä vasten, varsinkin talvella. Näiden nyt pitäisi olla ihan perusjuttuja. Primeri on pohjustusvoide, kuivaihoinen ei sitä ehkä edes tarvitse arjessa.
eilen radiossa sanottiin että bb on paha, se tekee vain "kuoren" päälle ja iho huononee alla.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:22"]
eilen radiossa sanottiin että bb on paha, se tekee vain "kuoren" päälle ja iho huononee alla.
[/quote]
Jaa, tämähän oli hieno ja tarpeellinen tieto. Niitä kun vielä sattuu olemaan aika montaa eri merkkiä ja ties millaisia eri koostumuksia. BB-voide muuten tehtiin alunperin hoidollisiiin tarkoituksiin. Mutta jos ihan radiossa näin sanottiin...
Käytä kosteusvoidetta ja todellakin sitä pohjustusvoidetta,meikkivoide kiinnittyy paremmin ihoon:)