Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sossutukien väärin käyttäminen,mihin voi tehdä ilmiannon?

Vierailija
20.01.2014 |

Mulla siis tuttu joka käyttää hyväkseen sossutukia ja vielä leveilee niillä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palsta on hyvä siihen tarkoitukseen. Nimiä ei kuitenkaan parane mainita. 

Vierailija
22/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:05"]Minäkin haluaisin ilmiantaa erään perheen mutta arvaisivat, että se olen minä.

[/quote]Niin arvaisimmekin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,on Se väärin niitä ihmisiä kohtaan,jotka IHAN OIKEESTI tarvis apua. Mutta tää vaan on tätä. Mulla ei olis pokkaa ottaa mitään tukia vastaan ilman todellista syytä. Toisilla ei kai omaatuntoa olekaan..

Vierailija
24/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,on Se väärin niitä ihmisiä kohtaan,jotka IHAN OIKEESTI tarvis apua. Mutta tää vaan on tätä. Mulla ei olis pokkaa2063 ottaa mitään tukia vastaan ilman todellista syytä. Toisilla ei kai omaatuntoa olekaan..

Vierailija
25/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:57"]Kyllä Suomalainen voi olla perusluonteeltaan kateellinen, jos joku saa jotain tukea, niin tuskin se on sun elämästä pois vai onko?!? Kannattaisiko tämän ketjun alottajan tosiaan vaikka huolehtia omat asia, eikä nähdä vaivaa toisten elämisistä, olemisista ja saamisista. Kai jokainen saa saamansa tuet käyttää ihan miten haluaa, eikö? Jokaisen henkilökohtaiseen/taikka perheen elämiseenhän ne on tarkoitettu kumminkin.

[/quote

En ole kateellinen. Ärsyttää vaan kun lähipiirissä ihminen,joka oikeesti tarvis apua,mutta tälläisten väärinkäyttäjien takia avun saaminen on hankalaa. Ja jos somessa huutelee,ihan yleisesti kaikkien nähtävillä olevissa päivityksissä näistä asioista,kuinka käyttää väärin saamiaan tukiaan,niin KYLLÄ ansaitsee mielestäni käräytyksen.

Vierailija
26/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:57"]Kyllä Suomalainen voi olla perusluonteeltaan kateellinen, jos joku saa jotain tukea, niin tuskin se on sun elämästä pois vai onko?!? Kannattaisiko tämän ketjun alottajan tosiaan vaikka huolehtia omat asia, eikä nähdä vaivaa toisten elämisistä, olemisista ja saamisista. Kai jokainen saa saamansa tuet käyttää ihan miten haluaa, eikö? Jokaisen henkilökohtaiseen/taikka perheen elämiseenhän ne on tarkoitettu kumminkin.

[/quote

En ole kateellinen. Ärsyttää vaan kun lähipiirissä ihminen,joka oikeesti tarvis apua,mutta tälläisten väärinkäyttäjien takia avun saaminen on hankalaa. Ja jos somessa huutelee,ihan yleisesti kaikkien nähtävillä olevissa päivityksissä näistä asioista,kuinka käyttää väärin saamiaan tukiaan,niin KYLLÄ ansaitsee mielestäni käräytyksen.

Vierailija
27/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 22:10"]

Juu,on Se väärin niitä ihmisiä kohtaan,jotka IHAN OIKEESTI tarvis apua. Mutta tää vaan on tätä. Mulla ei olis pokkaa ottaa mitään tukia vastaan ilman todellista syytä. Toisilla ei kai omaatuntoa olekaan..

[/quote]

Ongelma on siinä, että jos mentäis kaltaistes mukaan, niin niitä ihmisiä, jotka apua tarvitsevat, ei ole olemassakaan.

Vierailija
28/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tää sama kysymys tulee tänne säännöllisin väliajoin?

Vierailija
29/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:57"]

Kyllä Suomalainen voi olla perusluonteeltaan kateellinen, jos joku saa jotain tukea, niin tuskin se on sun elämästä pois vai onko?!? Kannattaisiko tämän ketjun alottajan tosiaan vaikka huolehtia omat asia, eikä nähdä vaivaa toisten elämisistä, olemisista ja saamisista. Kai jokainen saa saamansa tuet käyttää ihan miten haluaa, eikö? Jokaisen henkilökohtaiseen/taikka perheen elämiseenhän ne on tarkoitettu kumminkin.

[/quote]

Jostain äärettömästä merestäkö luulet näiden tukien tulevan? Eivät ne loputtomiin riitä, kuten taloustilanteestakin näkee, ja pakko niitä on valvoa, että ne riittävät tukiin oikeasti oikeutetuille.

[/quote]

Kyllä sossutukia näemmä myönnetään aivan sattumanvaraisesti. Joku pelle peloton kauppasi 500 e maksusitoumusta netissä. Tuli varmaan tositarpeeseen sekin maksumääräys. Aiheellisesti ja  viimeisenä avun mahdollisuutena, kun ihminen on köyhä. LOL! Joten loputon suo siinä on edessä, jos kaikki haluatte käräyttää. Ja sanonpa vielä, että puolustusministerin muutaman miljardin asehankinnat vuotavat yhteistä rahaa turhuuksiin enemmän ja tehokkaammin kuin köyhän ihmisen perusturva.

[/quote]

Kukaan muu ei pysty käyttämään maksusotoomusta.. Sillä kun ostaa joutuu näyttämään henkkarit. Tyyppi joka myi lappustaan olisi itse joutunut olla mukana maksamassa ostokset lapun ja henkkareiden kera.

Vierailija
30/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuun. Mitä mietit asiaa? Siis että mitä siinä voi hävitä jos epäilee väärinkäyttöä? Se on vasta epäilys, asianhan voi esittää näin. Sossu sitten itse päättää ryhtyykö johonkin toimenpiteisiin.. Jos joku tuttu saa satoja euroja joka kuukausi ilmaista rahaa, niin hänen täytyy kestää se että joskus joku saattaa epäillä tuen tarpeellisuutta. Aika pieni hinta, vai mitä? Eiköhän noitakin aleta tutkia tulevaisuudessa vähän tarkemmin sossunkin puolelta, kun tämä tukien ääretön meri alkaa kuivua kasaan...

Vierailija
31/32 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä pöyristyttävälle että joku voi leveillä saamallaan tuella jos sen vielä väärin perustein saa. Surullista itseasiassa. Kun tällä hetkellä ikävien sattumusten vuoksi olen itse aivan pulassa ja tarvitsen lasten kanssa todella taloudellista tukea, niin tuntuu kurjalle että joku vain kusettamalla saa itselleen kaiken. En voi ymmärtää sitä 500 euron maksusitoumustakaan... Miten joku kehtaa? Itse homekämpästä pois muuttaneena tarvitsisi tuon summan että voisi ostaa lapsille sängyt joissa ei olisi jäämiä vanhan asunnon myrkyllisestä(?) sisäilmasta. Ei mene tasan onnen lahjat, vai miten se sanonta kuuluikaan. 

En kuitenkaan kadehdi ketään joka tukien varassa joutuu elämään. Koen tämän hyvin nöyryyttävänä itse. Tosin tiedän etten ilman pysty omia lapsiani juuri nyt elättämään. Ratkaisu ei ollut omani. Tyhjän päälle vain jäimme. 

Vierailija
32/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootti, kyllä se on verojen muodossa pois omasta pussista. Ittelles vissiin maistuu tuet kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme