Milloin luovutit viimeksi verta?
Kommentit (17)
Joulukuussa. Oli 40.s kerta. Nainen 40 v.
Saatko palkkaa tästä? Sama kysymys väh. kuukauden välein..
Vastaan kuitenkin vielä:
En ole ikinä luovuttanut enkä tule luovuttamaankaan. Ensinnäkin vereni ei kelpaa ja toisekseen en pidä heidän harjoittamasta syrjinnästä homoseksuaaleja kohtaan.
Homot voivat nykyään luovuttaa verta. Samat ehdot uusien kumppanien suhteen kuin heteroilla. Itse olen luovuttanut n 20 kertaa, mutta nyt en sairauteni vuoksi voi luovuttaa.
Olisiko siitä 1½vuotta. Sen jälkeen oli huonot hemoglobiinit ja nyt olen 7kk raskaana. Syksyllä taas kun on kulunut ½v synnytyksestä! :)
N24
Minäkin kävin uuden vuoden aattona. Käyn aina kun saan kutsun jos vain ehdin. seuraavaksi huhtikuussa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:43"]
Homot voivat nykyään luovuttaa verta. Samat ehdot uusien kumppanien suhteen kuin heteroilla.
[/quote
Ei ole. Jos homot haluavat luovuttaa verta, heidän tulee olla harrastamatta seksiä (toisen miehen kanssa) 12 kuukautta ennen luovutusta.
14.11.2013. Menossa taas tossa maaliskuun puolen välin tienoilla. Se on sitten kuudes kerta kun luovutan.
Mennään työporukan kanssa 4 kertaa vuodessa, 4kk välein. Miehet käy aika usein luovuttamassa itekseen niin, että tulee se 2kk väli eli joka toinen kerta itekseen ja joka toinen kerta työporukan kanssa. Luovutus on meillä on työaikaa (kiva pomo!) ja kuljetukset sinne ja takasin firman piikkiin tilataksilla. Tulee aika helposti lähettyä sillä tavalla, ehkei muuten tulisikaan kun kerran vuodessa.
N26
Reilut kolme vuotta sitten kun spr:n hoitsu käski pitämään turvan kiinni samalla kun laittoi neulaa. Eipä ole sen jälkeen paljo tarvinnut verta luovutella.
En ole koskaan luovuttanut. Runsaat kuukautiset ovat pitäneet hemoglobiinin melko matalana ja nyt olen raskaana.
Oiskohan pari vuotta aikaa viime kerrasta. Taitaa olla ohi luovutuksen minun osaltani. No taidan kuitenkin osani antanut sitä verta SPR:n pakkiin
10.1.2014. Sitä edellisen kerran 24.9.2013.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:40"]
Saatko palkkaa tästä? Sama kysymys väh. kuukauden välein..
Vastaan kuitenkin vielä:
En ole ikinä luovuttanut enkä tule luovuttamaankaan. Ensinnäkin vereni ei kelpaa ja toisekseen en pidä heidän harjoittamasta syrjinnästä homoseksuaaleja kohtaan.
[/quote]
Ota selvää asioista ennen kuin tuomitse avunantamisen ja altruismin.
Homoja ei mitenkään syrjitä verenluovutuksessa Tietosi on vanhentunutta.
Itse luovutin edellisen kerran 1983. Valitettavasti sen vuoden lopussa sain pysyvän lääkityksen eikä vereni enää kelpaa.
Tarjouduin joulun jälkeen, mutten kelvannut. Hemoglobiini oli liian alhainen.
Edellinen kerta oli 2009, siinä välissä olenkin ollut joko raskaana tai imettänyt...
Luovuttaisin, mutta en voi. Krooninen sairaus ja lääkitys siihen estävät. Hb olisi kyllä luovutuksen kannalta erinomaisella tasolla, mutta kun ei, niin ei.
Uuden vuoden aattona (oli 15. kerta).
Nainen 36 v