Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä mahdollisimman halpaan Lontoon matkaan!

Vierailija
20.01.2014 |

Mä en ole matkustellut paljoa ja tuo Lontoo on sellainen pakko nähdä-paikka. Monet tuntuvat käyvän siellä monta kertaa vuodessa ja mietinkin, että miten on varaa?

Itse haluisin olla siellä vähintään 3 päivää ja todennäköisesti lähtisin koko perheeni kanssa eli 2 aikuista ja 3 lasta (12, 13 ja 16). Majoituksella ei olisi niin väliä, kunhan olisi puhdas, lähellä keskustaa ja halpa.

Entä lennot? Onko jotain aikoja, jolloin Lontooseen on halvempia lentoja? Entä mille lentokentälle kannattaa mennä? Entä lentokentältä hotellille? Kulkeeko säännöllisesti busseja?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lähtenyt ihan Tjäreborgilla, mun laskujen mukaan ei mikään firma toistaan halvempi ole. Varsinkin kun mun pitää ottaa ensin lento Helsinkiin.

Vierailija
2/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianilla on hyviä tarjouksia aika ajoin, kato niitten sivut. Mä olin keväällä, hotelli oli joku pieni ihan siinä Kings Crossin aseman lähellä. Siinä oli paljon sellaisia pikkuhotelleja. Hotels.com tai booking.com, löytyy hotelleja. Laittaa siihen asetuksiin hintajärjestyksen. Metro (Tube) on tosi helppo ja yksinkertainen, kattaa kaikki siinä olennaisella alueella. Juu bussejakin kulkee kyllä.. Kävelemälläkin pääsee ihan hyvin ns. pelipaikoille.Lontoo ON ihana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Lontooseen on päästävä, keinolla millä hyvänsä. ;-)

Vierailija
4/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se halpuus perustuu siihen, että olette illalla perille ja lähdette aamulla. Eli kolmen päivän hinnalla, olette perillä vain yhden päivän. Paras lento on aamulla Lontoossa yhdeksältä ja lähtee illalla kuuden aikaan pois. Siitä kannattaa vähän enemmän maksaakin?

Vierailija
5/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko olla hotelli? Lontoohan on täynnä B&B-paikkoja, ja noin vanhojen lasten kanssa pärjää kyllä niissäkin hyvin. Ainakin meille tuli halvemmaksi kuin halvin hotelli.

Vierailija
6/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian ja Ryanair lentää Gatwickin ja Stanstedin kentille, molemmilta pääsee kätevästi lentokenttäjunalla keskustaan ja siitä voi jatkaa metrolla hotellin luokse. Jos on kolme koko päivää niin kannattaa turisti-infosta hankkia metroon turistikortti, jolla voi matkustaa niin paljon kuin haluaa. Sillä pääsee myös bussiin.
Itse olen asunut Lontoon reissuilla Bayswaterin alueen hotelleissa Kensingtonin puiston tuntumassa. Alueella on paljon monentasoisia hotelleja ja ravintoloita/kahviloita, hyvät metroyhteydet (ja keskustaan tarvittaessa käveleekin) sekä tietenkin Kensingtonin kaunis puistoalue vieressä. Kevät/kesä-aikaan varsinkin voi hakea aamupala-tai iltapalaevästä kaupasta ja mennä puistoon syömään :)

Vierailija
7/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti vielä haluatko lapset mukaan :) 

Vierailija
8/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla hotelli, kunhan on vain joku majoitus.

En mä nyt välttämättä haluaisi lapsia mukaan, mutta ovat sen ikäisiä, että eivät todellakaan halua jäädä kotiin, jos on mahdollisuutena päästä Lontooseen.

Hyvä vinkki olla Lontoossa mahdollisimman aikaisin ja lähteä mahd. myöhään. Tuokin olis varmasti tullut sössittyä ja sitten olisi harmittanut.

Matkakuume vain nostaa päätään, kun luen teidän viestejä. =)

ap

Vierailija
9/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää vielä, että B&B on kyllä munkin mielestä tosi hyvä vaihtoehto, Englannissa on siihen niin eri kulttuuri kuin Suomessa. Itse olen matkustanut yksin tai ystävän kanssa niin olemme asuneet hotellissa.

Vierailija
10/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun sinne pääsette, kannattaa ehdottomasti mennä sellaiseen hop-on-bussiin, ekakertalaiselle kaikkein paras tapa saada Lontoosta irti mahdollisimman paljon. Apua tässä tulee taas matkakuume itsellekin!

Vierailija
11/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä reissun edullisesti, niin jätä lapset kotiin. Tämä siis puolitosissaan annettuna heittona. Hotelli tai B&B on edullisempi kahdelle ja käyttörahaakin kuluu paljon vähemmän. Mutta jos haluatte mennä koko perheenä, niin sitten vaan sopivat lennot Ryanilta tai Norskilta. Hotelleja on vaikka kuinka paljon, tripadvisor antaa vinkkejä ja hotels.com hintoja. 

Vierailija
12/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä 7 (joka rakastaa Lontoota) lisää, että kevätaika on mun mielestä ehdottomasti paras aika käydä Lontoossa. Siellä tulee kevät aiemmin kuin täällä, joten jo huhtikuun puolenvälin jälkeen on lämmintä ja kukat kukkii :)

Vierailija
13/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lennät Gatwickille ottakaa normaali juna London Bridgelle Gatwick expressin sijaan. Kestää suunnilleen saman verran kuin express ja yleensä halvempi ellei expressillä ole jotain perhelipputarjousta. Stansteadiltä halvimmalla pääsee keskustaan bussilla, joka pysähtyy muistaakseni liverpool streetillä ja victoriassa. Terravision oli muistaakseni itselleni halvin.

Vierailija
14/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennot joltain halpalentoyhtiöltä, Ryanair tai Norwegian. Majoitus esim airbnb:sta, josta saa vuokrattua huoneistoja. Tämä ehdoton, jos menette perheenä tai kaveriporukalla. Lähes kaikki museot ilmaisia.

Vierailija
15/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianin lentotarjouksia kannattaa kytätä. Nythän niillä on kamppis. Halpaa hotellia en osaa suositella, mutta ehdottomasti hop on hop off bussia suosittelen! Lontoossa näkee kävellen paljon, monet museot ovat ilmaisia tai halpoja. Ruokaa saa edullisesti etnisistä/ pubeista. Hotelliin voi ostaa iltapalaa tai mennä piknikille lounasaikaan puistoon. Lontoo on ihana kaupunki!

Vierailija
16/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:14"]

Mä en ole matkustellut paljoa ja tuo Lontoo on sellainen pakko nähdä-paikka. Monet tuntuvat käyvän siellä monta kertaa vuodessa ja mietinkin, että miten on varaa?

Itse haluisin olla siellä vähintään 3 päivää ja todennäköisesti lähtisin koko perheeni kanssa eli 2 aikuista ja 3 lasta (12, 13 ja 16). Majoituksella ei olisi niin väliä, kunhan olisi puhdas, lähellä keskustaa ja halpa.

Entä lennot? Onko jotain aikoja, jolloin Lontooseen on halvempia lentoja? Entä mille lentokentälle kannattaa mennä? Entä lentokentältä hotellille? Kulkeeko säännöllisesti busseja?

[/quote]

Aivan loistavalla paikalla, edullinen, siisti vaikka vähän kulahtanut hotelli perheille: Columbia hotel http://www.columbiahotel.co.uk/ .

Sohon alueella syö halvalla, etnisissä ravintoloissa buffetit alkaen 3 puntaa. Ihan syötäviä.

Vierailija
17/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:34"]

mieti vielä haluatko lapset mukaan :) 

[/quote]

Miksi ei?? Lontoo on ihana kaupunki lapsille!

Vierailija
18/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Heathrowlta kannattaa ottaa metro keskustaan Heathrow Express junan sijaan.

Vierailija
19/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heatrowlta kannattaa mennä metrolla.

Vierailija
20/33 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:08"]

Heatrowlta kannattaa mennä metrolla.

[/quote]