Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastun jokaiseen mieheen, kuinka estää tämä?

Vierailija
18.10.2020 |

Minua on kiusattu peruskoulussa poikien osalta, enkä ole saanut mitään huomiota keneltäkään. Nyt parikymppisenä olen huomannut, että ihastun työkavereihin ja kaverieni miespuolisiin kavereihin turhan helposti. Riittää ihan vain, että puhuvat mukavasti minulle. :D En haluaisi näin käyvän, koska tällä tavalla olisin helppo uhri narsisteille. Eikä se edes tarkoita sitä, että työkaveri olisi kiinnostunut, vain koska kehuu työskentelyäni tms. Miten kasvattaa itsetuntoa ja päästä eroon tästä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin puutteessa että jo se, että opiskelussa teen jotain koulujuttua jonkun OK näköisen miespuolisen henkilön kanssa niin alkaa pánettamaan.... Ja sit ihastun siihen.

42/55 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ihastunut ihmiseen vaan hänen tapaansa toimia, jokaisesta tuntuu hyvälle saada kehuja ja kannustusta.

Oivaltava kommentti. Jos täällä olisi jonkinlainen viestien palkitsemisjärjestelmä, antaisin sellaisen tälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen masentunut yh äiti joka ei paljon kotoa poistu ja nyt olen ihastunut lapseni opettajaan... En toki tee asialle mitään koska mies on opettaja ja naimisissa. Olen kyllä aina ihastunut helposti, nuorena niitä joskus miehille kerroinkin jos oltiin molemmat sinkkuja...

Vierailija
44/55 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen voi piristää harmaata arkea mutta toisaalta se voi saada yksinäisen ihmisen tuntemaan itsensä entistä yksinäisemmäksi.

Vierailija
45/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet auttaa tähän vaivaan. Vie pois ylimääräiset tunteet ja seksuaaliset halut. Niin ainakin mulla kävi kun kokeilin. Toisaalta ihastuminenhan on mukava tunne, miksi siitä haluaisi eroon?

Vierailija
46/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen päinvastainen, en ihastu helposti. Enkä usko enää ihastuvani. Minulla on hyvä itsetunto, olen introvertti, olen oppinut arvioimaan ihmisiä pidempään ennen kuin päätän pidänkö vai en, elämä tämän opettanut. Tulen elämässäni nähdyksi, hyväksytyksi ja olen onnellinen. Saan iloa elämään harrastuksista ja tavallisesta arjesta perheen kanssa.

Olisiko tuo jatkuva ihastuminen elämyshakua tai aivojen tapa korjata serotoniinitasoja ilman lääkettä? Osaatko nauttia tavallisesta arjesta, oletko masentunut? Hyväksytkö itsesi? Itsetuntoa voi kehittää, samoin arjensietokykyä. Kokeilisin kiitollisuuspäiväkirjaa, meditointia, hetkessä elämistä, metsässä kävelyä. Elämysten ja onnen hakua muusta kuin muista ihmisistä. Itsestä ja luonnosta.

Vierailija
47/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen helpottavana sen, että ihastun edelleen helposti. Se tarkoittaa ainakin sitä, ettei aivoni ole lopullisesti masentuneet ja luovuttaneet. Lähtee myös painoa pois kun ruoka ei maistu niin hyvin. Saa vähän motivaatiota huolehtia itsestään, meikata, laittaa hiukset jne. 

Olin monta vuotta niin masentunut että hädin tuskin jaksoin harjata hampaitani enkä todellakaan ihastunut yhtään kehenkään, en vaikka David Beckham olisi kävellyt vastaan. Koen ERITTÄIN positiivisena asiana sen että olen alkanut ihastumaan ihmisiin.

Vierailija
48/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tuota ongelmaa. Olen markkinointitradenomi, työpaikat olleet teollisuudessa ja tilitoimistossa joten ensimmäisessä kaikki työkaverit ja asiakkaat olivat miehiä, jälkimmäisessä työkaverit naisia mutta asiakkaista suurin osa miehiä. Lapsenakin oli ihan tasan tyttöjä ja poikia kavereina. Olen varmaan ollut yhtä paljon miesten kuin naistenkin kanssa tekemisissä joten on ollut aina helppoa pysyä uskollisena kumppanilleni. Samaa ei voi sanoa kumppaneistani, jotka ovat olleet miesvaltaisilla aloilla työskennelleitä. Sortuivat helposti ainakin flirttiin ja jopa suhteisiin naisalojen esim. hoitajiin, lastenhoitajiin ja opettajiin. 

Vierailija
49/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole tuota ongelmaa. Olen markkinointitradenomi, työpaikat olleet teollisuudessa ja tilitoimistossa joten ensimmäisessä kaikki työkaverit ja asiakkaat olivat miehiä, jälkimmäisessä työkaverit naisia mutta asiakkaista suurin osa miehiä. Lapsenakin oli ihan tasan tyttöjä ja poikia kavereina. Olen varmaan ollut yhtä paljon miesten kuin naistenkin kanssa tekemisissä joten on ollut aina helppoa pysyä uskollisena kumppanilleni. Samaa ei voi sanoa kumppaneistani, jotka ovat olleet miesvaltaisilla aloilla työskennelleitä. Sortuivat helposti ainakin flirttiin ja jopa suhteisiin naisalojen esim. hoitajiin, lastenhoitajiin ja opettajiin. 

Tässä ei nyt ihan täsmää, sun miehet on olleet miesvaltaisilla aloilla ja sortuneet siellä hoitajiin ja opeihin?

Vierailija
50/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä opettaa. Mä olin samanlainen nuorena, olin lähdössä melkein jokaisen matkaan joka oli mulle näennäisen ystävällinen. Enää en voi tajuta miten olinkin sellainen. En pysty selittämään asiaa psykologialla, siihen täytyy olla joku biologinen ja hormonaalinen syy.

Nykyään miesten, ja ihmisten yleensäkin, täytyisi olla todella ihmeellisiä että viitsisin lähteä edes kahville.

Vierailija
51/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kuulla etten ole ainoa. Mies, jos luet tätä ketjua niin voit huomata ettei naisen saamiseen välttämättä paljoa vaadita. Ap

Niin, paitsi jos miehellä on paljon sellaisia fyysisiä ominaisuuksia, joista naiset eivät yleisesti ottaen viehäty.

Nimim. kokemusta on...

Vierailija
52/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tuntuu olevan taustaa koulukiusattuna, niin minullakin. Lisäksi isäsuhteeni on ihan vinksahtanut, äitini oli käytännössä yh lapsuudessani, vaikka isä jollain tapaa kuvioissa olikin. Ehkä nämä hylkäämisen kokemukset saavat aikaan sen, että myöhemmin saatava huomio menee omissa ajatuksissa jotenkin yli.

Olin myös lapsena ja nuorena lihava, mutta kun parikymppisenä laihduin, sainkin yhtäkkiä huomiota ihan kaikilta. Oma kehonkuva oli vielä vääristynyt, enkä nähnyt peilistä sitä mitä muut näkivät. Vanhoista kuvista kyllä näen, että näytin todella hyvältä, mutta silloin vain ihmettelin, että miten kukaan voi haluta olla kanssani. Tämä johti siihen, että takerruin jokaiseen mieheen, joka osoitti huomiota. Ja koska miehet harvemmin tykkää takertujista, vaihtuivat kohteet liki viikottain, kun edellinen karisti minut kuvioista.

Nyt, nelikymppisenä perheenäitinä, ihastun edelleen herkästi. Minulla melkeinpä "pitää" olla joku ihastus aina. Saan siitä varmastikin jonkin serotoniiniannoksen, johon olen itseni totuttanut. Joskus ihastus on ihan oikea ja jopa molemminpuolinen, mutta useinkaan ei. Tajuan tämän jo, enkä enää niin usein nolaa itseäni flirttaamalla epäsopivasti pelkästään ystävällisen miehen kanssa. En taida päästä tästä piirteestä eroon ikinä.

Vierailija
53/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin illalla tätä ketjua, koska minäkin olen herkkä ihastumaan. Näin sitten yöllä unta, että olin mennyt kylään lapsuuden kavereitteni luo ja he vain häipyivät ja jättivät minut yksin. Lapsenakin minut tasaisin väliajoin jätettiin ulkopuolelle. Oli tosi ahdistava olo, kun heräsin.

Vierailija
54/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kissa tai koira. Tämä on viisas neuvo.

Vierailija
55/55 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, naisillakin on tätä ongelmaa. No, ainakin olen saanut aika monta ihastusta käännettyä ystävyydeksi. Satun vaan aina ihastumaan niihin joiden kanssa homma ei toimi, ja joka kerta sillä hetkellä joku minusta todella kiinnostunut jää huomiotta.