Vieraita tulossa - arvostele buffet pöytä
N. 15 henkeä tulossa syömään. Ajattelin tehdä buffet tyyppisen seisovan pöydän, josta jokainen syö mitä haluaa. Menu vasta suunnittelun asteella. Vieraiden ikähaitari 7 - 70 v. Mitä muuttaisit?
Savulihaa
Karitsan lihapullia
Uunilohi, päällä tomaattia ja kaprista
Kermaperunat/valkosipuliperunat
Vihreä salaatti, jossa omenaa, savujuustoa ja pähkinää
Pestolla maustettu pastasalaatti, jossa kirsikka tomaatteja, kesäkurpitsaa ja myös vihreää salaattia ja basilikaa
Jugurttipohjainen salaatinkastike
Karjalanpiirakoita ja munavoita
Patonkia
Briejuustoa
Joku jälkkäri sitten erikseen ja kahvit, ei vielä päätöstä, mikä.
Kommentit (24)
Olen melkeinpä samaa mieltä nro 11 kanssa - alkuperäinen menu oli jotenkin juhlavampi.
Lihapullat on toki tarkoitus tehdä itse, samoin kermaperunat ja kaikki muukin. Savulihan ostan valmiina, meillä on käytettävissä todella hyvä lihasavustamo.
Mietin sitäkin, että olisi alkuperäinen menu ja pastasalaatin tilalle vaikka toinen vihreä salaatti, jossa punaisia ja keltaisia kirsikkatomatteja eikä muuta.
Öljyä ja balsamicoa on toki tarjolla aina.
Jossain vaiheessa mietin myös kukkakaaligratiinia / vihannesgratiinia. Silloin kermaperunat voisi vaihtaa keitettyihin.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:48"]
Annan vinkin aloittajalle. Tee perunat jo edellisenä päivänä valmiiksi ja sitten pistät kuumumaan uuniin yhtä aikaa lohen kanssa, samoin myös pyörykät voi valmistaa ennakkoon.
Tai niin että perunat kypsennetään ensin.
Peruna vaatii kypsyäkseen 200 astetta ja kalaa en kypsentäisi kuin 150-170 asteessa.
[/quote]
Lihapullat teen aina ennakkoon.
Onnistuisiko kermaperunoiden lämmitys uunissa perunoiden kuivumatta? Ehkä tilkka kermaa tietysti vähentää kuivumista. Tai jos edellisenä päivänä paistaisi lähes kypsäksi ja sitten antaisi kalan kanssa hautua loppuun?
hyvä ehdotus vaihtaa karitsapullat naudanlihaan. savujuuston ottaisin pois salaatista ja todella pesto ei maistu kaikille. olen esimerkiksi kaikkiruokainen mutta en myöskään pidä pestosta jostain syystä. pastasalaatti olisi parempi ilman pestoa, mutta tee pestosta salaatinkastike oljyä lisäämällä ja laita salaatin viereen niin jokainen voi itse lisätä halutessaan.
taitavalta emännältä vaikutat, tulisin teille vieraaksi heti jos kutsuttaisiin!
Annan vinkin aloittajalle. Tee perunat jo edellisenä päivänä valmiiksi ja sitten pistät kuumumaan uuniin yhtä aikaa lohen kanssa, samoin myös pyörykät voi valmistaa ennakkoon.
Tai niin että perunat kypsennetään ensin.
Peruna vaatii kypsyäkseen 200 astetta ja kalaa en kypsentäisi kuin 150-170 asteessa.