Pörssi romahtamassa! Koronatartunnat ovat Euroopassa jyrkässä nousussa, ja se saattaa pian laittaa talousennusteet uusiksi, sanoo pääanalyytikko – ”Kyllä tästä huolissaan kannattaa olla”
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä treidaaminen on mennyt vaikeaksi. Keskuspankit tai Trump voi liikuttaa kursseja milloin vain.
Helppoa on. Ostaa vaan dipit.
Trumpin mieli vaihtuu kuin tuuliviiri. Eli dipin jälkeen noustaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous on mennyt päin persiitä keväästä asti, mutta itselläkin salkku keväästä noussut yli 20%. Eli juu, en olisi huolissani talousongelmista.
Ja tuossa yhtälössä ei mielestäsi ole mitään outoa?
Tolleenhan se menee. Kun duunari-danilta menee työpaikka alta niin sitä pitää kompensoida antamalla rutkasti lisää rahaa obligaatio-ossille ja pörssi-petelle. Jotain pikku hiluja voi heittää myös samalla duunari-danille jottei sille tuu paha mieli.
Kas, näin kulutus ei vähenny ja talous pysyy pystyssä. Ja keskuspankki on tyytyväinen kun talous ei ajaudu deflaationääriseen 1929 kierteeseen.
Mahtaa olla elämää kytätä jotain käyriä ja jännittää rahaa. Olla rahan húo ra. Mulle riittää että on ruokaa jääkaapissa, pönttö mihin paskantaa ja sänky mihin käydä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutinen, että piensijoittajat ovat rynnänneet ostamaan. Minäkin innostuin ja laitoin lainarahalla hyviä osingonmaksajia salkkuun. Nytkö menetänkin kaikki?!
Usan osakevälittäjät tiuksenivat juuri margin vaatimuksiaan. Maanantaina heitetään paljon kamaa laitaan ja pörssi rommaa. Varsinkin ne ns pelipaperit tyyliin tesla.
Ostakaa kultakaivosyhtiöitä, ne tekee tällä hetkellä rajua tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla elämää kytätä jotain käyriä ja jännittää rahaa. Olla rahan húo ra. Mulle riittää että on ruokaa jääkaapissa, pönttö mihin paskantaa ja sänky mihin käydä nukkumaan.
Jaajaa, mitä sitten teet saadaksesi ruoat ja pönttösi maksettua? Kelan tuillako sitä elellään ja tienaatko nuolemalla jonkun pikku pomon persettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutinen, että piensijoittajat ovat rynnänneet ostamaan. Minäkin innostuin ja laitoin lainarahalla hyviä osingonmaksajia salkkuun. Nytkö menetänkin kaikki?!
Usan osakevälittäjät tiuksenivat juuri margin vaatimuksiaan. Maanantaina heitetään paljon kamaa laitaan ja pörssi rommaa. Varsinkin ne ns pelipaperit tyyliin tesla.
Futuurit viheriöi.
Myykää vaan kaikki äkkiä pois niin saan ostettua halvemmalla! Massiivinen elvytys pitää huolen siitä, että kurssit jatkaa nousuaan vaikka koko maailmaan tulisi vuoden lockdown.
Kaikkea te uskotte ja pelkäätte. Koronahan EI ole vaarallinen enää. Ihan sama siis vaikka jokaisella olisi tartunta.
Suosittelen ostamaan kultakaivosyhtiöitä, takovat rajua tulosta tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Futuurit viheriöi.
Ei ne ole auki vielä. Urpo!!!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan kultakaivosyhtiöitä, takovat rajua tulosta tällä hetkellä.
Kulta on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt koitetaan saada piensijoittajat myymään. Ei kannata ellei ole sijoittanut enemmän kuin voi menettää.
Minä taas foliohattuna luulen, että nyt yritetään saada piensijoittajat ostamaan tässä keinotekoisessa nousussa mahdollisimman paljon ylihintaisia osakkeita, jotta iso raha voi taas nostaa seuraavassa pidemmässä laskussa ne halvalla takaisin. Sitten on näppärästi siirretty keskiluokan säästöt suurrikkaiden taskuun.
En kyllä itse ole myymässä, mutta salkku onkin tällä hetkellä sen verran kevyt että sen kestää hävitäkin. Jos tulee ostospaikkoja niin sitten tankataan.
+100 k€ edestä osakkeita salkussa, käteisenä about 80k€, odotan että voin tankata lisää jos tulee dippi.
Jaa taasko.... Kuinka monta kertaa sen pörssin onkaan pitäny romahtaa.. Tuntuu että vähintään kerran vuodessa. Taantumakin on ollut jatkuvasti 90-luvulta asti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt koitetaan saada piensijoittajat myymään. Ei kannata ellei ole sijoittanut enemmän kuin voi menettää.
Minä taas foliohattuna luulen, että nyt yritetään saada piensijoittajat ostamaan tässä keinotekoisessa nousussa mahdollisimman paljon ylihintaisia osakkeita, jotta iso raha voi taas nostaa seuraavassa pidemmässä laskussa ne halvalla takaisin. Sitten on näppärästi siirretty keskiluokan säästöt suurrikkaiden taskuun.
En kyllä itse ole myymässä, mutta salkku onkin tällä hetkellä sen verran kevyt että sen kestää hävitäkin. Jos tulee ostospaikkoja niin sitten tankataan.
Kyllä ne kurssit pysyvät tapissa siihen asti kunnes jokainen pikku-bullero on laittanut rahansa takaisin osakkeisiin.
Siihen asti ei armoa. Kurssit pysyvät tapissa.
Vierailija kirjoitti:
+100 k€ edestä osakkeita salkussa, käteisenä about 80k€, odotan että voin tankata lisää jos tulee dippi.
Mulla onkin pian 5 miljoonaa pörssissä, kunhan Tulikiven osake tästä raketoi.
Hirveä romahdus tosiaan! Omakin salkkuni on tänään jo +3,18% plussalla, vaikka päivä on vielä nuori.
Osake ei ole yhtä kuin mikä tahansa osake. Kannattaa ostaa niitä, jotka hyötyvät kriisistä jotenkin. Niitä, jotka tienaavat ja myyvät juuri nyt enemmän kuin koskaan.
Ottaa edullisella, pitää pahimman kriisin yli ja myy veke ennen kuin ehtii laskea. Muutaman kanssa kerkesin tämän jo tehdäkin.