Voisitko hoitaa itse omia vanhempiasi?
Voisitko kuvitella itsesi hoitamassa omia vanhempiasi kun/jos he ovat hoidon tarpeessa? Pesisit, syöttäisit, vaihtaisit vaipat ja kuuntelisit kiukuttelut.
Kommentit (8)
En pystyisi, olen hoidon tarpeessa jo itsekin. Mutta eipä ole tarvettakaan kun ovat vanhemmatkin kuopassa.
kyllä, koska olen ollut töissä monissa eri vanhainkodeissa/palvelutaloissa, ja en tosissaankaan halua omia vanhempiani sinne hoitoon! en hutiloivien hoitajien hoidettavaksi, en sekavien ja väsyneiden potilaiden keskelle. etenkään, jos ovat vielä silloin "huonokuntoisina" täysjärkisiä. eri asia, jos on sitten niin dementoitunut ettei läheisiäkään tunnista tms. aion hoitaa itse vanhempani niin kauan kuin pystyn, kuten toivon lapsienikin joskus tulevaisuudessa tekevän :)
En, olen henkinen lapsi vielä. Voisin tavata, laittaa ruokaa, auttaa virastoasioissa ja ulkoiluttaa yms, mutten asua heidän kanssaan hoitajana.
En missään nimessä. En ole heidän kanssaan missään tekemisissä (josta he saavat syyttää vain omaa käytöstään minua kohtaan), joten ei tarvitse tuollaisiakaan miettiä.
Äitiä joo, mutta isä joutaa laitokseen.
En. Voisin tietty käydä usein heitä katsomassa, soitella päivittäin, ja autella mahdollisimman paljon yksinkertaisissa arjen asioissa, mutta miksikään hoitsuksi en alkaisi. En koe olevani siihen tarpeeksi vastuullinen, kypsä, ahkera, enkä kyllä motivoitunutkaan. Plus että oma sairaanhoitajaäitini on kieltänyt meitä lapsia koskaan ottamasta häntä tai isäämme hoidokeiksemme, mikäli menevät joskus tosi huonoon kuntoon. Varmaan työssään nähnyt, kuinka henkisesti raskaaksi se voi käydä.
En pystyisi. En myöskään toivo omien lasteni koskaan joutuvan hoitamaan meitä jos tosi raihnaisiksi päädytään.
Minulla ei olisi siihen tarvittavia fyysisiä tai henkisiä voimavaroja. Auttaa voin jonkin verran, mutta noin suureen työhön minusta ei ole.