Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäoikeudenmukaista työpaikallasi?

Vierailija
19.01.2014 |

Mikä on väärin ja vaikuttaako oleellisesti töissä viihtymiseesi tai siihen kuinka paljon viitsit töissä panostaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:35"]Eipä muuten juuri valitettavaa. Se välillä sylettää, että dippa-inssit saa samasta duunista väh. 500€ kuussa enemmän liksaa, kuin perusinssit. Ja ite tietenkin perusinssi. Mutta niinhän se menee, eikä tässä itsekkään nälkään kuole....

[/quote]

Siis täh? Otapa huvikses selvää DI:n koulutuksen laajuudesta. Sinusta olisi ihan reilua saada DI:nä sama liksa kuin paljon vähemmän opiskelluy perusinssi jolla ei ole yhtä laaja-alaista osaamista. Niin ja inhottavaa kun lääkärit saa enemmän liksaa kuin sairaanhoitajat! On se niin ihmeellistä!

[/quote]

Onko sairaanhoitajalla ja lääkärillä sama duuni? Puhun nyt kolleegoista, jotka tekevät täysin samaa duunia. Asiakkaaltakin veloitetaan täsmälleen sama tuntihinta....

Vierailija
22/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:32"]

Meillä ärsyttää vaan palkkaus, olen siis ison firman toimistossa ja vastaan mm. laskutuksesta ja olen paljon raha-asioissa kiinni joten tiedän palkat. Plus että kirjanpitäjämme on hyvä ystäväni. Eli siis miehillä isompi palkka kuin naisilla samoista hommista! Epistä!

Kesälomat päätän minä, itsekin perheellisenä naisena tiedän miten vaikea on jörjestää lasten hoito kesälle joten perheellisten toiveet (meillä n. 90% työntekijöistä) menee aina etusijalle. Pari lapsetonta on käynyt vonkumassa minulle että hekin haluaisi joskus heinäkuun lomaa että pääsevät festareille?!?! Siis oikeasti, onpa koskettava ongelma jos vertaa pikkulapsen hoitoon? Joten nää lapsettomat varmaan vihaa mua sydämensä kyllyydestä, siinähän vaihtavat firmaa ihan vapaasti. Sattumalta vastaan myös rekrystä joten mielelläni ottaisin perheellisiä tilalle joilla se palkka menee lasten ruokintaan eikä minnekään festareiden oluttelttaan, huh.

[/quote]

Huh kun olet kusipää. Miten se sulta on pois kuinka työntekijä oman palkkansa käyttää olueen vai Pilttiin? Ja vielä perheellisille yliajooikeus lomien suhteen, huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun työpaikan keski-ikäiset naiset puhuvat pahaa meistä pari-kolmekymppisistä, tytöttelevät ja pätevät KOKO AJAN. Yrittävät hivuttaa töitänsä meille, valittavat koko ajan jaksamistaan jne. Vihjaisin vähän aikaa sitten esimiehelle (joka ymmärtää huumoria), että pitäisi varmaan kohta päästää nuo "raakit" eläkkeelle kun joka päivä vaan maristaan ja valitetaan, tämä mietti samaa.

Se, kun talon "pomo" kohtelee kaikkia kuin henkilökohtaisia palvelijoitaan, yrittää väkisin tehdä jotain mitä ei osaa ja sitten vie yhden työntekijän huomion mankumalla äänekkäästi apua siihen koko ajan, uudestaan ja uudestaan. Sama ihminen haukkuu työntekijöitään jatkuvasti, etenkin sijaisia, mutta palkkaa samat naamat kerta toisensa perään...logiikka?

Vierailija
24/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:32"]

Meillä ärsyttää vaan palkkaus, olen siis ison firman toimistossa ja vastaan mm. laskutuksesta ja olen paljon raha-asioissa kiinni joten tiedän palkat. Plus että kirjanpitäjämme on hyvä ystäväni. Eli siis miehillä isompi palkka kuin naisilla samoista hommista! Epistä!

Kesälomat päätän minä, itsekin perheellisenä naisena tiedän miten vaikea on jörjestää lasten hoito kesälle joten perheellisten toiveet (meillä n. 90% työntekijöistä) menee aina etusijalle. Pari lapsetonta on käynyt vonkumassa minulle että hekin haluaisi joskus heinäkuun lomaa että pääsevät festareille?!?! Siis oikeasti, onpa koskettava ongelma jos vertaa pikkulapsen hoitoon? Joten nää lapsettomat varmaan vihaa mua sydämensä kyllyydestä, siinähän vaihtavat firmaa ihan vapaasti. Sattumalta vastaan myös rekrystä joten mielelläni ottaisin perheellisiä tilalle joilla se palkka menee lasten ruokintaan eikä minnekään festareiden oluttelttaan, huh.

[/quote]

Luojan kiitos et ole meillä töissä, muuten vastaus tähän kysymykseen olisi että sinä. Ihan yhtä hyvin voisit päättää, että ainoastaan valkoihoisille sallitaan kesäloman pito heinäkuussa, koska he ovat parempia ihmisiä, tummaihoiset lomailkoot niinä aikoina kun jää jäljelle.

Vierailija
25/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:35"]Eipä muuten juuri valitettavaa. Se välillä sylettää, että dippa-inssit saa samasta duunista väh. 500€ kuussa enemmän liksaa, kuin perusinssit. Ja ite tietenkin perusinssi. Mutta niinhän se menee, eikä tässä itsekkään nälkään kuole....

[/quote]

Siis täh? Otapa huvikses selvää DI:n koulutuksen laajuudesta. Sinusta olisi ihan reilua saada DI:nä sama liksa kuin paljon vähemmän opiskelluy perusinssi jolla ei ole yhtä laaja-alaista osaamista. Niin ja inhottavaa kun lääkärit saa enemmän liksaa kuin sairaanhoitajat! On se niin ihmeellistä!

[/quote]

Onko sairaanhoitajalla ja lääkärillä sama duuni? Puhun nyt kolleegoista, jotka tekevät täysin samaa duunia. Asiakkaaltakin veloitetaan täsmälleen sama tuntihinta....

[/quote]

Niin, ja sillä perusinssillä voi olla esim. kokemuksen kautta se osaaminen kovempi

Vierailija
26/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:46"]

Se, kun työpaikan keski-ikäiset naiset puhuvat pahaa meistä pari-kolmekymppisistä, tytöttelevät ja pätevät KOKO AJAN. Yrittävät hivuttaa töitänsä meille, valittavat koko ajan jaksamistaan jne. Vihjaisin vähän aikaa sitten esimiehelle (joka ymmärtää huumoria), että pitäisi varmaan kohta päästää nuo "raakit" eläkkeelle kun joka päivä vaan maristaan ja valitetaan, tämä mietti samaa.

Se, kun talon "pomo" kohtelee kaikkia kuin henkilökohtaisia palvelijoitaan, yrittää väkisin tehdä jotain mitä ei osaa ja sitten vie yhden työntekijän huomion mankumalla äänekkäästi apua siihen koko ajan, uudestaan ja uudestaan. Sama ihminen haukkuu työntekijöitään jatkuvasti, etenkin sijaisia, mutta palkkaa samat naamat kerta toisensa perään...logiikka?

[/quote]

Yritä sitten itse olla erilainen 10 - 15 vuoden päästä. Eivät kaikki keski-ikäiset kuitenkaan ole samanlaisia.

Vierailija
27/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusinssillä ja DI:llä on hyvin harvoin jos koskaan töysin samat työtehtävät. Ja tottakai pitkään töissä olleella perusinssillä on enemmän työelämän mukanaan tuomaa osaamista omista työtehtävistään kuin tuoreella DI:llä. Ja tämä pätee myös lääkäreihin ja sairaanhoitajiin. Vuosikymmeniä uraa tehneellä sh:lla on varmasti kokemuksellista tietoa joistain asioista enemmän kuin tuoreella lääkärillä.

Jos perusinssi ja DI olisivat samoissa hommissa ja tarvitsisivat samat pohjatiedot, ei noita koulutuksiakaan olisi kahta.

Vierailija
28/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt:t kahdesti vuodessa, viimeisen seitsemän vuoden ajan. Samaa työtä tekevä miespuolinen kollegani saa suurempaa palkkaa. Työkokemus ja koulutus molemmilla ihan samaa tasoa. Ainoa mikä motivoi, on kiva ammatti ja ihanat asiakkaat. Työnantaja ihan paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme