Pahempaa, poraaminen vai viisaudenhampaan poistaminen
Kommentit (8)
Molemmissa tapauksissa mulla on puudutettu.. Repiminen tuntuu ilkeeltä..
¨hampaanpoisto, ei satu yhtään mutta tuntuu ikävältä
Poraaminen ilman puudutusta vihlaisee hermoon, mutta kipu on hyvin lyhytaikainen. Viisaudenhampaan poisto on paljon isompi operaatio, mutta itselläni se meni kaikista kauhutarinoista poiketen hyvinkin kivuttomasti (siis sekä toimenpide että siitä toipuminen).
Mulla ei viisaudenhammas suostunut lähteen kokonaisena, joten hammaslääkäri joutui poraamaan sen osiin ennen poistamista.
Kun puudutetaan, kumpikaan ei tunnu kivalta. Visaudenhampaat kannattaa poistaa(poistattaa) koska, monesti, ne on hankalaa harjata. Niihin tulee kumminkin reikiä jne.
Eihän sitä hammasta revitä! Itsellä viisaudenhampaat poistettu. Ja hammaslääkäri kertoi, ettei sitä revitä laittoi semmoisen litteän lastan ja hieman nitkutteli ja hammaspois. 4 tikkiä ja hieman kipeä poski, elossa silti.
Mulla on kaikki viisauden hampaat vielä suussa kolmekymppisenä. Aikoinaan hammaslääkäri puhui että ne varmaan poistetaan kun ovat huonompaa ainetta kuin muut hampaat mutta ei niistä ole tarkastuksissa mitään mainittu. Voihan olla että kerjään vaikeuksia kun niitä ei poistettu nuorena:D Poraamisen vihlonta ilman puduutusta on kyllä sellainen etten tiedä mitään pahempaa kipua kuin se läpitunkeva viiltävä vihlonta. Annoin porata ilman puudutusta ensimmäisen ja viimeisen kerran.
no viisaudenhammasrempassa puudutetaan niin että ei tunnu yhtään.