Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset raskausoireesi

Vierailija
19.01.2014 |

Haluaisin kuulla mitkä oli ihan ensimmäiset oireesi mistä arvasit että olisit raskaana :) Ja tarkoitan aikaa ennen plussaamista. Itse täällä odottelen että voisi tehdä testin.. :) Viime yönä heräsin todella rajuihin menkkakipuihin ja välillä mahassa tuntunut outoja tuntemuksia.. Menkkoihinkin on vielä viikko aikaa ja yleensä kivut alkanut vasta samana päivänä.. voisikohan tämä tarkoittaa jotain?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli esikoista odottaessani nuo kauheat "menkkakivut". Heräsin yhtäkkiä yöllä kauheaan alavatsakipuun. Menin vessaan kun luulin että menkat alkaa etuajassa mutta ei ne sit alkanutkaan. Ja takasin nukkumaan mennessä tuli taas niin kauhea kipukohtaus että meinasin pyörtyä. Seuraavana päivänä tein testin niin haaleaa plussaa näytti :)

Vierailija
22/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengästyminen ja sykkeen nousu ihan pienestäkin rasituksesta... Se oli niin poikkeavaa, että ajattelin siirtoalkion viimeinkin kiinnittyneen <3 lisäksi, kun näin metroasemalla maassa oksennukset, meinasi itseltänikin lentää laatta. Normaalisti ne ei olisi hetkauttanut millään lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:37"]

Mulle tuli esikoista odottaessani nuo kauheat "menkkakivut". Heräsin yhtäkkiä yöllä kauheaan alavatsakipuun. Menin vessaan kun luulin että menkat alkaa etuajassa mutta ei ne sit alkanutkaan. Ja takasin nukkumaan mennessä tuli taas niin kauhea kipukohtaus että meinasin pyörtyä. Seuraavana päivänä tein testin niin haaleaa plussaa näytti :)

[/quote]

Missä vaiheessa sun kiero oli kun teit testin? :)

Vierailija
24/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto*

ap

Vierailija
25/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo oli huono sellainen flunssamainen ja kauhea väsymys. Sitten tuli rinnat tosi kipeäksi. Ei tosin tullut mieleenkään että voisin olla raskaana vaikka yritys olikin päällä. Tein raskaustestinkin vasta viikko sen jälkeen kun kuukautisen olisi pitänyt alkaa. Ajattelin että kuvittelen oireet ja että olen raskaustoiveissani saanut kuukautisetkin myöhästymään :)

Vierailija
26/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:37"]

[/quote]

Missä vaiheessa sun kiero oli kun teit testin? :)

[/quote]

Saatto olla jotai 27/34.. eli jotai viikkoa aikasemmin ku ois menkkojen pitäny alkaa.

Vierailija
27/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noita tosi voimakkaita menkkakipuja vasta plussan jälkeen! Olinkin varma koko ajan että seuraavan kerran, kun menen vessaan, huomaakin menkkojen alkaneen sittenkin.

Ne jäi sinne ekoille viikolle kuitenkin.

Vierailija
28/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurallinen migreeni 1 vko ennen kuukautisten oletettua alkupäivää, oli alkuraskauden keskenmenossa sekä onnistuneessa raskaudessa, jossa vaiva jatkui 2 krt viikossa eka kolmanneksen.

Vierailija
29/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa väsymys ja menkkakivut, tokassa väsymys ja kipeet tissit

Vierailija
30/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ja lievä huimaus, näistä aloin aavistella jo 5 päivää ennen plussaa. Siis sellainen väsymys et töissä jaksoin mut ilta meni torkkuessa sohvalla, ei vaan jaksanut nousta.

Vierailija
31/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat kivut kohdussa ja sen poistuttua armoton pahaolo <3

Vierailija
32/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli. Eivät neuvolassakaan uskoneet, mutta sama juttu ollut kaikkina kolmena kertana.

Vierailija
33/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit turpos ja oli kipeet.

Vierailija
34/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois jääneet kuukautiset. Niiden lisäksi ainoa oire on ollut painon nousu. Ei koskaan mitään muuta ja neljä täysimittaista raskautta takana + tuulimuna.

Vierailija
35/41 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odottaessani tunsin rinnoistani, että olen raskaana. Se vain oli niin tuttu, "painava" tunne. Myös alavatsani oli turvonneen oloinen ja oli myös. Olin 100%:n varma asiasta.

Vierailija
36/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa onko muilla ollut samanlaisia oireita, tai kuulostaako raskausoireilta: eilen ja tänään varsinkin ollut kovia vatsakipuja. Välillä menkkakivun tapaisia ja välillä kovia hetken kestäviä vihlaisuja. Sen jälkeen huono, hieman oksettava olo.. Ja tänään alkoi myös migreeni. Kuukqutisten alkamispäivä pitäis olla 26.1

Vierailija
37/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo maku suussa ja muutaman päivän tuhruvuoto, joka kerta.

Vierailija
38/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla tuli menkkakipuja kun menkkojen piti alkaa, menkat ei vaan sit koskaan alkaneet. En edes ajatellut koko asiaa (silloin laskenut mitään kiertopäiviä), mutta juhannuksena tuli vaan sellainen fiilis että pitäiskö tehdä testi nyt varmuuden vuoksi ennen juhlimaan lähtöä. Vasta sen plussan jälkeen aloin laskea että niin, niiden menkkojen olisi pitänyt alkaa silloin viikko sitten.

Toisen kohdalla imetys alkoi sattumaan aika lailla heti hedelmöittymisestä. Tein testejä jo heti ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa mutta negatiivista näytti. Kun menkkojen piti alkaa tuli vaan menkkakivut, mutta testit vieläkin negaa. Viikkoa myöhemmin oli jo oireita enemmänkin, vasta silloin sain plussan.

Molemmat siis hedelmöittyneetkin vasta viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli sinun tapauksesi voisi pitääkin paikkaansa, koska viikko hedelmöittymisestä on juuri ollut noita kuukautiskipuja ilman vuotoa.

Vierailija
39/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta päivää maha ihan sekaisin. Tajusin vasta myöhemmin, että se ihan varmasti johtui raskaudesta. Rinnat turposi vähän, ne oli jotenkin normaalia kiinteämmät :D kokoero ei kuitenkaan iso ollut, mutta itse (ja mies) ihmeteltiin.

Mahassa oli koko ajan semmonen "alkaakohan kohta menkat" -tunne, sekin oli omituista kun menkkohin piti olla vielä vaikka kuinka kauan aikaa.

Nämä oireet oli siis kaikki jo pitkästi ennen kuin kuukautiset oli tarkoitus tullakaan (mulla on tosi pitkä kierto, lähemmäs 40 päivää).

Positiivisen testin tein kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Sitten pian alkoikin kamalat pahoinvoinnit ja väsymys, koko ajan myös janotti :)

Vierailija
40/41 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS-oireiden puuttuminen. Mulla on normaalisti kipuja ja muita PMS-oireita päivää tai paria ennen ku menkat alkaa, ja nytkin odottelin niitä tulevaksi, mutta niitä ei ikinä tullutkkaan. Toinen oli niukka ruskea vuoto 3 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Luulin tietysti menkkojen alkavan, mutta se loppuikin pian. Seuravaana päivänä plussasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme