minkä väriset silmät teillä on? :)
Ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää, itselläni on erikoisen
väriset silmät, eli ensin on tummansininen kehä, seuraava
(se isompi "kehä" ennen iiristä) on harmahtavan vihreä, mut sen ja iiriksen välissä on syvän keltainen pieni osa :) onko muilla vastaava"?
Joo tiedän, oli vähän hankala selittää. Ja kyllä, olen nainen.
Kommentit (54)
Heheh :D mun silmat onkii tumman vihreet :) jossain valos näyttää ihan siniselt ja muute se pukeutuminen vaikuttaa asiaa ja jos kattoo oikee tarkkaa ni ei siel mitää vihreetä oo vaa pelkästää sinist ja ruskeeta :) Mut toisaalta olin koko nuoruuden 6lk asti puhdas sinisilmänen ;) (pelkään et nää muuttuu joskus vaaleen ruskeiks kuten mun tädil on käyny)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:13"]Tummanvihreät
[/quote]
kivat :3 tulee rakas (valitettavasti edesmennyt)
isosetäni mieleen ^^ -ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:16"]Heheh :D mun silmat onkii tumman vihreet :) jossain valos näyttää ihan siniselt ja muute se pukeutuminen vaikuttaa asiaa ja jos kattoo oikee tarkkaa ni ei siel mitää vihreetä oo vaa pelkästää sinist ja ruskeeta :) Mut toisaalta olin koko nuoruuden 6lk asti puhdas sinisilmänen ;) (pelkään et nää muuttuu joskus vaaleen ruskeiks kuten mun tädil on käyny)
[/quote]
oih, ihanat -ap
Jossain akselilla vihreä/sininen/harmaa liikutaan, muuttavat kovasti valaistuksen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:55"]
Tässä hyvä värikartta.
Minulla on siniset, nuo kolmosrivin toiset vasemmalta päin.
http://eyemakeart.files.wordpress.com/2009/07/eye_colour_chart_by_delpigeon.jpg
[/quote]
Minulla on ekan rivin viimeiset eli myös "hazel eyes"-sarjaa kuten ap:lla. Tykkään kyllä kaikista silmien väreistä :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:59"]
Toinen silmäni on ruskea, toinen puoliksi sininen ja puoliksi vihreä. Tässä sekavärisilmässä käytän ei-vahvuista ruskeaa piilaria, en tykkää kun ihmiset tuijottavat :(
[/quote]
Minusta silmäsi kuulostavat ihanan erikoisilta ja persoonallisilta :)
Minulla tuollaiset, mutta ei ne minun mielestä ole hazel?!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Hazeleyes.jpg
Tuolta löytyy värit.
Minullakin on keltainen rinkula. Uloin reuna on tumman vihreää, keskellä keltainen ja sisällä vaaleampi sinivihreä.
Ikää on yli 30 enkä edelleenkään osaa sanoa niiden väriä, riippuu valosta.
Mulla on melkein samanlaiset kuin tässä kuvassa, ilman noita kellertäviä pilkkuja
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Greeneyes.jpg
Minulla on nuo ekan rivin ensimmäiset eli vihreät (swifty). Ovat juuri samansävyiset, joukossa ei ole lainkaan muita värejä. Mainitsen vielä, että isälläni ja pojallani on erittäin harvinaislaatuiset turkoosinsiniset silmät. Pojallani turkoosin iiriksen ympärillä on tumma reunus, joka tekee katseesta hyvin intensiivisen. Moni aina hämmästelee noita silmiä:) Ovat minustakin aika hätkähdyttävät.
Mulla on ulkokehä ihan tumman sininen, sitten melko vihreää ja ihan sen mustan ympärillä ruskea rinkula. Miehellä aika samat, enemmän ruskeaa ja tummemman vihreät.
Pojallamme on upeat tummanvihreät silmät ja myös se ruskea rinkula. :)
Mulla on myös vihertävän ruskeat hazel-väriset. Syvennän niitä usein vielä kellertävillä piilareilla.