Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapään pesu aina virtsaamisen jälkeen?

Vierailija
19.01.2014 |

Tuli nyt monen mutkan kautta uuden miehen kanssa puheeksi, mutta ilmeisesti jokainen nainen pesee alapäänsä aina virtsaamisen jälkeen.  Mitä ihmettä, en ole kuullutkaan, että näin pitäisi toimia. Kaiken lisäksi mies käyttäytyi aivan kuin minä olisin jotenkin saastainen, vaikka olin käynyt suihkussa 30 minuuttia aiemmin. 

Ensinnäkin asumme maassa jossa ei käsisuihkuja tunneta, joten miten tämä käytännössä edes onnistuisi. Kotona kyllä suihkussa, mutta entäs julkisilla paikoilla. 

Eikös tuollainen jatkuva vedellä läträäminen kuivata limakalvoja?

Onko mies oikeassa ja olenko minä elänyt jossain harhaluulossa koko elämäni, vai mitä ihmettä? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tyttönä ihmettelin valkovuotoa, miksi sitä tulee ja päätin pestä itseni sisältä. No siellähän oli vuodon pesä ja alkulähde, kohdunnapukan ymärillä.. pesin pois, eikä 40 vuoden aikana ole tarvinnut siitä vaivasta kärsiä. Pesen vedellä ja sormella siis emättimen sisältä, tietenkin!! (Olen pitkäsorminen), hajut ym.poissa, myös miehen pitää olla peseytynyt myös sieltä nahan alta, jos ei, niin tulehduksia voi tulla Kumppanille.

Vierailija
2/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kotona joka kerran, aamulla ja illalla huolellisemmin. Kannan jälkeen saippualla. Ja on oma pyyhe tätä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huuhtelen mun alapään joka pissaamisen jälkeen ja isommalla hädällä kuuraan oikein huolellisesti aina kun siihen on mahdollisuus. Näin tekee myöskin kaikki mun ystävättäret. Tää on opittu tapa.

Vierailija
4/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan pese, en edes kakkaamisen jälkeen. Käyn kerran päivässä (illalla) pesulla ja se riittää.

Vierailija
5/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:47"]

No ei miehetkään sitä penistä pese pissaamisen jälkeen.. kyllä siellä boksereissa sitä kusta on :D

[/quote]

Minä huuhtaisen peniksen kraanan alla aina kun mahdollista (eli käytännössä aina muulloin kuin julkisissa vessoissa pisoaarin äärellä). Näin tekee moni tuttunikin. Kyllä, asiasta on juteltu.

Vierailija
6/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan esim. Intiassakin ym. Aasiassa on tapana pestä vessakäynnin yhteydessä. Eikä siellä syy ole naisten ympärileikkaus, kuten joku tuossa mainitsi, vaan ihan samanlainen tapa kuin täällä vessapaperin käyttö.

Vierailija
7/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamulla ja illalla vedellä ja joskus kakkosen jälkeen. Menkkojen aikana pesen ennenkun vaihdan sidettä. Joskus loppuu vessapaperi ja silloin pesen joka kerta ja joskus olen extra saastainen ja pyyhkäisen vaan kylmästi pyyhkeeseen.

Miehesi on muuten idiootti. Peseekö hän sitten joka kerta pippelinsä ja persreikäänsä?

Vierailija
8/30 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riku Rantalan kolumni hesarissa

http://www.hs.fi/matka/Amerikkalainen+vessassa+on+tuhon+alku/a1390000819746?ref=hs-hitaat-e-7

18.1.2014

Pari viikkoa sitten jouduin lentokoneessa matkalla Sri Lankaan väittelyyn amerikkalaisen vierustoverini kanssa. Hän kärsi turistiripulista ja joutui ramppaamaan eriössä. Miestä hämmästytti lentokoneen vessan seinään sijoitettu ohjetarra, jossa kiellettiin matkustajia nousemasta istuinrenkaan päälle kyykistelemään. Miten joku voisi tehdä jotain niin vastenmielistä? Tyypillinen esimerkki kulttuurin alennustilasta, mies päätteli.

Olin käynyt saman keskustelun aiemminkin, vuosia sitten Intiassa paikallisen tuttavuuden kanssa. Häntä ällötti länsimaalaisen wc-käyttäytymisen epähygieenisyys. Mies ei voinut kuvitella kuvottavampaa käytäntöä kuin istuinrenkaan jakaminen satojen ihmisten kanssa – pyyhkimisestä puhumattakaan.

"Jos kompastuisit naamallesi lehmänläjään, pyyhkisitkö sen mieluummin paperilla vai pesisitkö vedellä", intialainen retorisoi. Vesihuljutusta hän piti ehdottomasti pätevimpänä intiimihygieniahommissa – kädethän pestään joka tapauksessa huolellisesti toimituksen jälkeen.

Kerroin tästä esimerkistä amerikkalaiselle ja huomautin, että meidän valtaistuimella päkistelevien tulisi ennemminkin ottaa oppia kyykistelijöistä – muutoin planeettamme on pian parturoitu vessapaperirulliksi.

Maailman luonnonsäätiön WWF:n arvion mukaan vessasta vedetään alas joka päivä 27 000 puuta, ja klosettien vedenkulutuskin on valtava. Keskiverto pohjoisamerikkalainen kuluttaa vuodessa 23 kiloa vessapaperia, jopa puolet enemmän kuin eurooppalainen. Kierrätyspaperikaan ei amerikkalaiskermapepuille kelpaa.

Paperiteollisuus hieroo käsiään yhteen, sillä pehmopaperin kulutus on huikeassa kasvussa. Mutta mitä useampi kiinalainen ja intialainen nousee länsimaalaistumispäissään pytylle, sitä lähempänä olemme tuhoa.

Amerikkalaismies arveli, että mikään ei saisi häntä luopumaan silkinpehmeästä kolmikerroksisesta. Kehotin häntä kuitenkin ryhtymään mielikuvaharjoituksiin, sillä ripuloivana Sri Lankan -reissaajana reikävessa tulisi hänelle pian tutuksi.

Mutta voiko mikään meitä enää pelastaa?

Odotan oman suosikkini, japanilaisen washlet-vessan, voittokulkua maailmalle. Siinä vettä säästävä robotiikka hoitaa napin painalluksella peräpään suihkutuksen ja kuivatuksen. Ehkä teknologia voisi saada meidätkin luopumaan kulttuurisesta alennustilastamme, vessapaperin käytöstä.

Vierailija
9/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ain't nobody got time for dat!

Vierailija
10/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, millaisia saastapesiä naiset ovat. Itse miehenä pesen todellakin joka vessakäynnin yhteydessä alapään, muu ei kävisi mielessäkään. Inhottaa todella ajatus naisen kusisesta vitusta.

Vierailija
11/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo pissan ja nuolee puhtaaksi.

Vierailija
12/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 09:51"]Kyllä minä pesen mieluummi pideesuihkulla alapääni. Paperia käytän vai sellaisilla julkisilla paikoilla missä ei voi peseytyä ja kuivata esim. käsipyyhkeeseen.

Ei limakalvot kuivu, minulla on ihan puhtaat ja hyvät paikat. Paperista ne vasta rapiintuu ja häpyhuulten väliin voi jäädä kökköä ja paperia.

En tiedä mite yleistä o, en ole tehnyt aiheesta galluppia. Joskus asuin Lähi-Idässä, missä ylipäätään viemärikoon vuoksi vessapaperi ei ollut sallittua. Kyllä siellä yksityisasunnoissa kaikissa oli silti vessapaperia ja roskis siinä vieressä mihin käytetyt paperit heittää. Mutta oli aina myös suihkumahdollisuus ja pikkupyyhkeitä.

Mutta, asia ei uudelle miesystävällesi kuulu, ja jos hän tuollatavoin sinua nälvii henkilökohtaisilla asioilla, olisin aika varuillani. Vaikuttaa epämiellyttävältä luonteeltaan.

[/quote]

Millaista kökköä sulla tulee pissan mukana?

Vierailija
13/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikin pesen ihan jokaikisen toimituksen jälkeen. Oli sitten ykköshätä, kakkoshätä tai seksin jälkeen sperma sisällä niin pesen. Ja tietenkin alkkarit vaihdan joka päivä yms joskus parikin kertaa päivässä.

Näin on mut opetettu, sheivaan alapään ja pesen ja näin tekee myös (ympärileikattu) mieheni. Ja mies pissaa istualtaan, jotenkin ihmettelen, miten sekin on joidenkin mielestä niin kauheata.

Miksi ihmiset kammoksuvat niitä, jotka pitää itsestään (ekstra) huolta? Joskus esim. bussissa haistaa oikeasti, miten joku haisee suoraan sanottuna ihan paskalle, ja kiitän onneani siitä, että meille on opetettu lapsesta asti, miten omasta hygieniastä täytyy pitää huolta.

Vierailija
14/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa tulee säästää kipeämmin, puhdasta vettä vai wc-paperia/puita?

Itse pesen alapääni vain kerran tai kahdesti päivässä (+lisäksi menkat&seksi). Pidän vedellä huljuttelua paperia hygienisempänä, mutta olen vähän laiska tässä asiassa. Aasiassa asuessa vesipesu tapahtui minullakin jokaisella vessakäynnillä.

R. Rantalan kanssa olen muuten samaa mieltä, mutta hän kirjoitti hieman aiheen vierestä. Itseänikin inhottaa wc-renkaan päällä seisominen, sillä kengänjäljet ovat epähygieeniset. Minusta hyviin tapoihin kuuluu osata tunnistaa vessatyypit (reikä vai pönttö) ja käyttäytyä sen mukaan. Kyllä pöntölläistujakin voi suorittaa vesipesun, ei se ole vain squattaajien yksinoikeus. Pönttöö voi myös pissata istumatta renkaalle ilman että likaa pöntön kengillä. Squatting ei-reiällisessä vessassa on epäkohteliasta, jos sen tekee seisomalla istuinrenkaimen päällä.

Vierailija
15/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese pyyhin pissaamisen jälkeen vain.

Vierailija
16/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pesty ja kerran kustu.. herkkua...

Vierailija
17/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 03:40"]Mikin pesen ihan jokaikisen toimituksen jälkeen. Oli sitten ykköshätä, kakkoshätä tai seksin jälkeen sperma sisällä niin pesen. Ja tietenkin alkkarit vaihdan joka päivä yms joskus parikin kertaa päivässä.

Näin on mut opetettu, sheivaan alapään ja pesen ja näin tekee myös (ympärileikattu) mieheni. Ja mies pissaa istualtaan, jotenkin ihmettelen, miten sekin on joidenkin mielestä niin kauheata.

Miksi ihmiset kammoksuvat niitä, jotka pitää itsestään (ekstra) huolta? Joskus esim. bussissa haistaa oikeasti, miten joku haisee suoraan sanottuna ihan paskalle, ja kiitän onneani siitä, että meille on opetettu lapsesta asti, miten omasta hygieniastä täytyy pitää huolta.

[/quote]

Jos pitää itsestään ekstrahuolta, miksi sitten...

...miehesi pissa istualtaan (seisoessa ei tule ihokosketusta renkaaseen eli on hygienisempää)

...ette käytä kondomia? silloin sperma ei pääse sisään = hygienisempää seksiä.

Alapääni karvat minäkin siistin, mutta sheivauksesta saan aina näppyjä (kaikki keinot kokeiltu). Oma ihoni ei kestä ajelua, valitettavasti. :(

Vierailija
18/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina, myös pissaamisen jälkeen. Tosin asumme ulkomailla, ja täällä wc-hygienia on vähän toista kuin Suomessa. Kaikki pesevät, eivätkä käytä vain paperia.

Vierailija
19/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin pyyhkeeseen kuivaatte suihkuttelun jälkeen? Onko teillä vessassa erikseen joku alapääpyyhe, joka roikkuu naulasta? Miten usein vaihdatte pyyhettä?

Vierailija
20/30 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan