Lapset fiksuinta hankkia 20-vuotiaana
Tuota olisin itsekin halunnut. Ja että olisin nuori energinen äiti lapsilleni, jaksava isoäiti lapsenlapsille, saisin myös nelikymppisenä omaa aikaa kun lapset muuttaneet pois jne jne.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:04"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 02:57"]Parikymppisenä pitää opiskella, luoda uraa, bilettää ja reissata. Niin sitten kolmekymppisenä on täysin valmis perheelle, vaikka useammallekin muksullekin. Pääsee oravanpyörästä kivasti irti, hyvä duuni taattu ja säästöjäkin on. :)
[/quote]
On valmis hedelmöityshoitokierteeseen, kun ei lapsia näy ei kuulu. Mieskin jo vaihtaa nuorempaan ja nauravaisempaan, kun kyllästyy vaimon hermoiluun raskaaksi tulemattomuudesta.
[/quote]
tai sitten voi olla ilmankin lapsia ja parisuhdetta.
[/quote]
Kitkeränä ja katkerana vanhapiika-maisterina.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:04"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:02"]
Niin no... Jokaisella on oma ajatuksensa sopivasta iästä. Tässä mun, varmaan monen mielestä karu ja lapsellinen mielipide: minusta yli kolmekymppinen ensisynnyttäjä on säälittävä tapaus. En kuitenkaan tue teinien lisääntymistä. Minusta lapsia kannattaa mieluummin hankkia nuorena JOS oikeasti kokee olevansa siihen valmis.
[/quote]
Perustele säälittävyys. Et kannata naisten korkeakouluttautumista ja työelämässä aseman vakiinnuttamista? Paluu kotiäitiyteen?
[/quote]
Perhe on kestävämpi juttu kuin ura. Ura voi pettää alta hetkenä minä hyvänsä ja kaikki kaatuu sitten siihen. Lapset ovat kestävämpi sijoitus.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 02:57"]Parikymppisenä pitää opiskella, luoda uraa, bilettää ja reissata. Niin sitten kolmekymppisenä on täysin valmis perheelle, vaikka useammallekin muksullekin. Pääsee oravanpyörästä kivasti irti, hyvä duuni taattu ja säästöjäkin on. :)
[/quote]
On valmis hedelmöityshoitokierteeseen, kun ei lapsia näy ei kuulu. Mieskin jo vaihtaa nuorempaan ja nauravaisempaan, kun kyllästyy vaimon hermoiluun raskaaksi tulemattomuudesta.
[/quote]
:D
No, ehkä sulla on niin, ettei mies kestä roikkuvaa mahoa.
Itsestä ainakin tuntuu siltä,että jos olisin saanut esikoiseni vasta yli kolmekymppisenä, olisi huomattavasti hankalampaa pysyä ajan hermolla esim kun lapsi on teini-iässä. :)
Kun hankkii lapset nuorena ja elää lasten kanssa perus arkea jne lapset menevät siinä sivussa. Nyt sitten kun olen pari lasta hankkinut ja sen jälkeen lähtenyt työelämään tienaamaan, voin olla iloinen,että kun lapset lähtevät kotoaan minulla ja miehellä on varaa matkustella ja viettää vielä suht nuorena aikaa yhdessä uudelleen SILLÄ EROTUKSELLA että nyt on tosiaan varaa matkustaa toisin kuin nuorena, mitä täällä yritetään toitottaa nuorille vauvakuumetta poteville. Harvalla nuorella kuitenkaan on vielä semmoiset tulot että niillä pahemmin reissattaisiin...
Jokainen päättää itse miten elää. Minä aion tehdä lapsen 3-kymppisena tai yli. Nyt olen opiskelija ja nautin itseni toteuttamisesta ja vapaudesta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:15"]Itsestä ainakin tuntuu siltä,että jos olisin saanut esikoiseni vasta yli kolmekymppisenä, olisi huomattavasti hankalampaa pysyä ajan hermolla esim kun lapsi on teini-iässä. :)
Kun hankkii lapset nuorena ja elää lasten kanssa perus arkea jne lapset menevät siinä sivussa. Nyt sitten kun olen pari lasta hankkinut ja sen jälkeen lähtenyt työelämään tienaamaan, voin olla iloinen,että kun lapset lähtevät kotoaan minulla ja miehellä on varaa matkustella ja viettää vielä suht nuorena aikaa yhdessä uudelleen SILLÄ EROTUKSELLA että nyt on tosiaan varaa matkustaa toisin kuin nuorena, mitä täällä yritetään toitottaa nuorille vauvakuumetta poteville. Harvalla nuorella kuitenkaan on vielä semmoiset tulot että niillä pahemmin reissattaisiin...
[/quote]
Hyvä kirjoitus! Täysin samaa mieltä. Lukekaa ja ottakaa opiksenne.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 02:58"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 02:55"]Kukin tyylillään, mutta itse opiskelin parikymppisenä yliopistossa. Oli vapaa matkustelemaan ym.
[/quote]
Mitä tekee korkeakoulututkinnolla? Ei nykymaailmassa mitään.
[/quote]
Pääsee sossun luukulle.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:04"]Oon kyllästynyt tähän jatkuvaan (korkeakoulu)tutkintojen dissaukseen. Tietysti tutkinto on henkilökohtaisella tasolla saavutus, eikä toisten tutkintoja pidä vähätellä tai lytätä. Parempi hyvin koulutettu kansa kuin kouluttamaton. Oletko muuten koskaan asunut maassa, jossa koulutustaso on matala ja vain rikkaat pääsevät kouluun? Kannattaa kokea sellainen maa, sillä saattaa avata silmiä. Jonkin syyn takia niitä tutkintoja kuitenkin suoritetaan tuhansittain joka vuosi, olisikohan siksi, että työelämä kuitenkin kyselee niiden perään?
Ihan näin vain ot:nä kun ärsyttää tuo 4:sen horina, ettei tutkinnolla muka tekisi mitään nykypäivänä. Se on vain sun kapea näkökulmasi.
[/quote]
Parempaa palkkaa duunarina saa kuin Siwan kassalla maisterina.
Hah, ei ainakaan minulle fiksuinta. Opiskelen yliopistolla tällä hetkellä, ei säännöllisiä tuloja eikä parisuhdetta. Lisäksi haluan matkustella, juhlia, olla "vapaa" ja nauttia nuoruudesta. Valmistumisen jälkeen haluan kerryttää jonkin verran varallisuutta. Lapsien aika olisi 30+ ikäisenä, jos niitä olisi tullakseen. Lisättäköön vielä, että jos nyt sattuisin tulemaan raskaaksi ja pitämään lapsen, katkeroituisin myöhemmin. Faktahan se on, että siinä jää se oma paras aika eli varhaisaikuisuus elämättä :)
Höpö höpö, liian nuori tytön tai pojan hupakko sillon. Pyh pah
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:46"]Höpö höpö, liian nuori tytön tai pojan hupakko sillon. Pyh pah
[/quote]
Ennen vanhaan piti alkaa ottaa vastuuta elämästä jo nuorena. Nykyään bailataan koko nuoruus ja lapsia aletaan miettiä vasta sitten, kun maallinen keho alkaa osoittaa jo rapistumisen merkkejä ja ensimmäiset rypyt tulevat naamalle.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:44"]Hah, ei ainakaan minulle fiksuinta. Opiskelen yliopistolla tällä hetkellä, ei säännöllisiä tuloja eikä parisuhdetta. Lisäksi haluan matkustella, juhlia, olla "vapaa" ja nauttia nuoruudesta. Valmistumisen jälkeen haluan kerryttää jonkin verran varallisuutta. Lapsien aika olisi 30+ ikäisenä, jos niitä olisi tullakseen. Lisättäköön vielä, että jos nyt sattuisin tulemaan raskaaksi ja pitämään lapsen, katkeroituisin myöhemmin. Faktahan se on, että siinä jää se oma paras aika eli varhaisaikuisuus elämättä :)
[/quote]
Kuulostat aika pinnalliselta, itsekkäältä ja materialistiselta.
21 vastaa: varmasti kuulostan itsekkäältä ja sitä olenkin (kuten jokainen ihmisolento, turha yrittää kieltää). Valitettavasti en koe, että roolini tässä maailmassa olisi pukata mahdollisimman monta lasta mahdollisimman nuorena. Ja joidenkin meistä täytyy teidät kotiäiditkin rahoittaa! Tosin itsekin olen vielä kuluerä yhteiskunnalle opiskelijana, mutta senpä takia ajattelin tehdä ihan rehellisiä palkkatöitäkin ennen mahdollista perheellistymistä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:57"]21 vastaa: varmasti kuulostan itsekkäältä ja sitä olenkin (kuten jokainen ihmisolento, turha yrittää kieltää). Valitettavasti en koe, että roolini tässä maailmassa olisi pukata mahdollisimman monta lasta mahdollisimman nuorena. Ja joidenkin meistä täytyy teidät kotiäiditkin rahoittaa! Tosin itsekin olen vielä kuluerä yhteiskunnalle opiskelijana, mutta senpä takia ajattelin tehdä ihan rehellisiä palkkatöitäkin ennen mahdollista perheellistymistä.
[/quote]
Miten voit taata saavasi töitä? Entä jos sinustakin tulee sossun elätti.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:57"]21 vastaa: varmasti kuulostan itsekkäältä ja sitä olenkin (kuten jokainen ihmisolento, turha yrittää kieltää). Valitettavasti en koe, että roolini tässä maailmassa olisi pukata mahdollisimman monta lasta mahdollisimman nuorena. Ja joidenkin meistä täytyy teidät kotiäiditkin rahoittaa! Tosin itsekin olen vielä kuluerä yhteiskunnalle opiskelijana, mutta senpä takia ajattelin tehdä ihan rehellisiä palkkatöitäkin ennen mahdollista perheellistymistä.
[/quote]
[/quote]
Sanotaanko näin, että työllisyysnäkymäni ainakin tällä hetkellä ovat erittäin hyvät ja työpaikka valmistumisen jälkeen varma.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 04:02"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:59"]
[/quote]
[/quote]
Sanotaanko näin, että työllisyysnäkymäni ainakin tällä hetkellä ovat erittäin hyvät ja työpaikka valmistumisen jälkeen varma.
[/quote]
Niinhän niillä Nokian insinööreilläkin oli.
Minä sain lapseni 20- ja 21-vuotiaana. En suosittele kenellekkään! vaikka itse olin ihan valmis äidiksi niin mieheni ei sitten ollutkaan, lähti lätkimään. Tukea ja apua en saanut mistään ja sain olla ihan yksin lasten kanssa. Tuntui että koko maailma odottaa että koska minä epäonnistun, väsyn ja sossutäti vie lapset.
Vasta nyt kun olen 30v. ja lapset jo isoja ( ja hyvinkasvatettuja) osa sukulaisista puhuu minulle taas.
Älkää lapset pilatko elämäänne hankkimalla lapsia liian nuorena. On tosi raskasta olla yksin koko maailmaa vastaan. vieläkin kun kerron että minulla on 10v. Ja 9v. lapset minua ihmetellään ja osa pitää ihan teiniäitisaastana.
Olen 28 v ja minulla on kolme lasta. Olen ensimmäiseltä ammatiltani lastenhoitaja ja tällä hetkellä opiskelen fysioterapeutiksi. Ei lapset estä opiskelua ja elämistä! Mutta minusta kyllä jokainen saa päättää ihan itse koska on valmis perhe-elämään ja 30: nä on ihan yhtä hyvä kuin nuorempanakin. Sallitaan jokaisen elää itsensä näköistä elämää arvostelun sijaan!
Onneksi en tehnyt lapsia 2-kymppisenä! Olisi nimittäin sellainen yökötys niillä isänä, ettei mitään rajaa! :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:02"]
Niin no... Jokaisella on oma ajatuksensa sopivasta iästä. Tässä mun, varmaan monen mielestä karu ja lapsellinen mielipide: minusta yli kolmekymppinen ensisynnyttäjä on säälittävä tapaus. En kuitenkaan tue teinien lisääntymistä. Minusta lapsia kannattaa mieluummin hankkia nuorena JOS oikeasti kokee olevansa siihen valmis.
[/quote]
Perustele säälittävyys. Et kannata naisten korkeakouluttautumista ja työelämässä aseman vakiinnuttamista? Paluu kotiäitiyteen?