Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kaveri, joka ostaa aina suhteettoman kalliita lahjoja.

Vierailija
19.01.2014 |

Niin siis oli kyse synttäreistä tai joulusta. On vielä tyttäremme kummi. Hänellä itsellään on myös samanikäisiä lapsia. Vaikuttaa myös välillä oikeasti pettyneeltä kun en itse anna yhtä kalliita lahjoja hänelle tai lapsilleen.. Mutta tuntuisi hassulta alkaa ostamaan hienompia tai kalliimpia kuin omille lapsillekaan ostaisi. Jotenkin vaan kiusallista... Ei auta sanomisetkaan, että "ei sit mitään lahjoja" tms. Toisaalta saattaa valittaa rahapulaa jne... Joten tulee oikeasti vähän typerä olo kun taas antoi alle kouluikäiselle lapselle (joka ei edes ole hänen kummilapsensa) varmaan lähes 100e maksavan syntymäpäivälahjan. Mun mielestä ihan liikaa... 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on suosion ostamisesta, tai yrityksestä. Minä sanoisin suoraan, että multa ei tartte kaveruutta liian kalliilla lahjoilla ostaa. Jos loukkaantuu, anna loukkaantua. 

Vierailija
2/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sanoa hänelle, että arvostat heiltä tulevia lahjoja, mutta teillä ei todellakaan ole varaa vastaaviin lahjoihin? Voitte ostaa värityskirjan, mutta satasen lahja on täysin mahdoton. Ilahduttaisitte mielellänne heidän lastaan, mutta pienillä tuloillanne se ei mitenkään onnistu. Perheenne näkee nälkää, jos ostat kalliita lahjoja. (Liioittelu on toki sallittua.) Voisitteko sopia, että lasten lahjat ja mahdolliset tuliaiset ovat jatkossa alle 20 euroa maksavia? Joskus on pakko ottaa tiukka kanta, jos vastapuoli ei halua ymmärtää tilannettanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans nuorimman kummi laittoi lahjoja jatkuvaan. Ja osti kassikaupalla vaatteita. Itse olen huono lahjan ostaja ja esim. joulun lahjarumbasta haluaisin kokonaan eroon. Ja koska en itse osta lahjoja, en niitä myös haluaisi vastaanottaa. Koitin monesti sanoa tälle henkilölle, että kummius on vain nimellinen, en halua mitään lahja-automaattia. Mutta ei.. No onneks meidän välit meni toisesta syystä poikki. Jos joku syytää lahjoja ja tavaraa jatkuvaan, niin tunnen olevani kiitollisuudenvelassa ja se ei ole kiva tunne. Rajansa kaikella.

Vierailija
4/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän perhe näe nälkää, jos ostan kalliita lahjoja heidän lapsilleen, mutta onhan se ihan hullua että ostan vain heidän lapsilleen, mutta en sitten muille? Edes omiani en halua totuttaa sellaiseen. Sitäpaitsi ystäväni lapset saavat mielestäni jo aivan liikaa kaikkea, eivät myöskään osaa arvostaa "tavallisia" lahjoja. Siinä on sekin puoli mitä kalliin lahjan ostaja ei tule ajatelleeksi.  t.ap

Vierailija
5/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan 50-100 lahjoja kummipojille (5+7v), Miksi?

Koska ne joilla lahjoja ostan, ovat minulle rakkaita ja toisekseen, parinkympin krääsällä ei tee mitään ja jos ajattelette pikkuisen, jo yksi konsolipeli maksaa sen verran.

TÄRKEIN POINTTI; Ei se lapsi katso lahjan rahallista arvoa!!!! Sitä kiinnostaa ainoastaan se onko sille kiva!!!

Tää vasemmistoilainen "kaikki on köyhiä ja pettyy yhtä paljon" mentaliteetti menee pikkasen yli jos lahjarahatkin pitää kaikkien kesken sopia tasan....

Omat lapset 3+5 joille lahjat hommataan samalla periaatteella.

Vastapainona, mitään krääsää ei osteta sekä olen henkilökohtaisesti ollut ostamatta alkoholia (en siis ole absolutisti), ja tupakinpoltin lopetin pari vuotta sitten. Nämä asiat koen yhteiseksi eduksi kun isä voi hyvin ja taloudellinen hyöty menee lapsille.....!

Mies 31v.

Vierailija
6/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kiitos ja ole tyytyväinen. Tästä syystä mä inhoon lahjoja kun niihin sisältyy ihan järjetön määrä kaikenlaista koodistoa, että mitä voi antaa ja mitä Se kertoo!!

Vierailija
7/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiiis mikä teitä suomalaisia oikein vaivaa?! Valitetaan jos joku ostaa "liian kalliin" lahjan! Mitä?? Jokainen ostaa lahjaksi juuri niin kalliilla kuin haluaa, lahjojen ostaminen ei ole mikään suosiokilpailu.. Kasvakas aikuisiksi ja nauttikaa elämästä, älkääkä valittako turhanpäiväisistä asioista!

Vierailija
8/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 09:16"]

Itse ostan 50-100 lahjoja kummipojille (5+7v), Miksi?

Koska ne joilla lahjoja ostan, ovat minulle rakkaita ja toisekseen, parinkympin krääsällä ei tee mitään ja jos ajattelette pikkuisen, jo yksi konsolipeli maksaa sen verran.

TÄRKEIN POINTTI; Ei se lapsi katso lahjan rahallista arvoa!!!! Sitä kiinnostaa ainoastaan se onko sille kiva!!!

Tää vasemmistoilainen "kaikki on köyhiä ja pettyy yhtä paljon" mentaliteetti menee pikkasen yli jos lahjarahatkin pitää kaikkien kesken sopia tasan....

Omat lapset 3+5 joille lahjat hommataan samalla periaatteella.

Vastapainona, mitään krääsää ei osteta sekä olen henkilökohtaisesti ollut ostamatta alkoholia (en siis ole absolutisti), ja tupakinpoltin lopetin pari vuotta sitten. Nämä asiat koen yhteiseksi eduksi kun isä voi hyvin ja taloudellinen hyöty menee lapsille.....!

Mies 31v.

[/quote]

20 eurolla saa jo ihan laadukkat värikynät ja värityskirjan  sekä vaikka mitä kirjoja. Meillä rakkaimpia lahjoja ovat olleet lapsille kirjat. 20 eurolla saa myös musiikkia, laadukkaita pieniä puuleluja yms. Konsolipelejä saa kyllä 20 eurollakin, ainakin googlella löytyy vaikka kuinka. Mun veli on hyvätuloinen, mutta ostaa aina edullista ja hänen lahjansa ovat aina olleet onnistuneita. Pienenä lastenkirjoja, isompana Don Rosan Aku Ankkoja, no ne taitaa olla 30 euroa yms. Nyt saivat pulmapelit ja ne olivat mieluisimmat lahjat. Eikä se ole urbaanilegendaa, että ihan pienimpiä saattaa pakkaukset kiinnostaa itse lahjaa enemmän, sillä meillä on ainakin ollut niin. 

Vierailija
9/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla vaatimaton ja anteeksi pyytävä niiden lahjojen suhteen?

En myöskään kuulu kirkkoon. Uskon kyllä jumalaan mutta en paikalliseen kirkkovaltuustoon. Veroa vastaavan summan olen laittanut pari vuotta MLL:n toimintaan.

Suomessa opetetaan ihminen tallaamaan tiettyä polkua ja näitä kaiken maailman pikkusääntöjä on sitten kyllästymiseen saakka.....

Mies 31v.

Vierailija
10/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vain sanoa kiitos ja olla tyytyväinen?

Vierailija
11/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin älytöntä. Pidä sinä vain linjasi ja kohtuus, älä lähde tollaseen mukaan.

Vierailija
12/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei suomalainen, opi vain sanomaan kiitos äläkä huonoile ja inise kaikesta.

Vierailija
13/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin ostan mielummin laadukkaita ja tarpeellisia lahjoja tilpehöörin sijaan.

Vierailija
14/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tulojensa mukaan.

Vierailija
15/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikenlisäksi kyse ei ole mistään kovin tarpeellisesta, vaan aivan turhakkeista. Tilpehööriä en osta minäkään, kyllä sitä nyt parilla kympillä saa ihan hyvän ja hyödyllisen lahjan ostettua ja allekin. Tykkään myös tehdä itse käsitöitä, leipoa, askarrella jne. t. ap

Vierailija
16/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et asialle voi mitään, kun puhe ei auta, anna olla. Se ostelee kalliita lahjoja sä et.

Olen joutunut itse saman koulun käymään, kun perhetuttavat aina ostaa ihan överilahjoja. Heillä on siihen varaakin, meillä ei. Mutta se pettymys. "me ostettiin sun muksulle sadan euron merkkivaate, mutta sä ostit värityskirjan" - se on vaan kestettävä.

Asuvat paritalossa pkseudulla ja ostivat seinänaapurin muksulle 5 v lahjaksi parin sadan euron kauko-ohjattavan auton. - eikä heitä oltu edes kutsuttu kekkereihin. Ne naapurit olivat ihan järkyttyneitä ja yrittävät palauttaa yms.

Sitten nää sydäntäsärkevästi puhuvat, että he vaan näki kivan lahjan ja ostivat sen.

Vierailija
17/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toisaalta kaverini ostelee itsellensäkin jatkuvasti kaikkea kallista (ja turhaakin), kämppä ja kaapit täynnä design esineitä, kalliita vaatteita jne... Mutta hänellä taas taitaa olla rahankäytön kanssa vähän ongelmia, kun toinen hetki tosiaan puhuu siitä kun ei ole yhtään rahaa. Voisin minäkin palauttaa lahjan, mutta lapsi ei varmasti ole samaa mieltä... Täytyy miettiä vähän miten toimii jatkossa. Ehkä pitää koittaa jutella vielä aiheesta. t.ap

Vierailija
18/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkkäjänkkä valivali, provopelle.

Vierailija
19/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaralla rakastaja

Vierailija
20/20 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole mikään provo, miksi olisi? Maailmaan mahtuu oikeasti kaikenlaista, usko pois. Ja mua ihan tosissaan ärsyttää tämän kaverin tyyli, kun en oikein tiedä miksi ostaa niin kalliita lahjoja. Haluaa näyttää, että rahaa on? Ei osaa olla ostamatta? Ja vaikka lahjasta on kyse, niin kuitenkin odottaa että itse ja omat lapset saisivat yhtä hienoja. Ärsyttää myös se, että ei itse kiitosta saa sanotuksi kun omia lahjojaan availee, kun on niin pettynyt, kun kuka tahansa muu tuntemani ihminen olisi onnellinen saamastaan. t.ap