Antavatko opettajat tytöille aina paremmat arvosanat?
Silloin kun jotain vääntelyn varaa on suuntaan tai toiseen. Rupesinpa vain miettimään asiaa. Opettajakunta on aika naisvaltaista ja feminismi jyllää. Käyn nyt itse SH-koulutusta ja olen kuullut feministisiä ja lievästi miesvastaisia kannanottoja esim.suomen kielen opettajalta. Yhdellä tunnilla opiskelijat (tytöt) pitivät myös esitelmän, jossa lasten (poikien) ominaisuuksiksi laskettiin mm.kerskailu.
Olin kerran yksityisessä kansanopistossa oppilaana ja opettaja oli keski-ikäinen mies, jolla oli myös oma tytär. Vähän väliä opettaja toisteli miten "miehet ovat sikoja" ja heti ensimmäisenä päivänä vitsaili, että yhden naispuolisen oppilaan pitäisi laittaa poikaystävä "ojennukseen" ja joku nainen koulussa voisi näyttää miten. Siinä vaiheessa alkoi jo mennä maku koko laitokseen.
Peruskoulussakin eräs naisopettaja kertoi vitsin, joka vertasi miehiä siittiöihin; vain yksi miljoonasta onnistuu.
Sen lisäksi mietin sitä, että vain harva teini-ikäinen tai sitä vanhempi miespuolinen oppilas saa keski-ikäisen naisopettajan sukat pyörimään jaloissa kun taas useimmat teini-ikäiset tyttöoppilaat miellyttävät miesopettajan silmää ja tunteita. Sekä mies- että naisopettajilla on siis 'syy' antaa tytöille parempia arvosanoja, joka ei perustu reiluuteen. Toki joku miesopettaja voi olla niin naisvihaaja, että harrastaa vallankäyttöä alentamalla tyttöoppilaan arvosanoja, kun ei seksiäkään ole tiedossa, ja jokunen naisopettaja saattaa pitää jotain poikaa niin mussukkana, että nostaa arvosanaa. Ne lienevät kuitenkin poikkeuksia.
Tytöt saavat parempia numeroita, siksi että ovat koulussa parempia, mutta pojat saavat numeronsa helpommalla. Naisopettajat suosivat poikalapsia. Tämä on tutkittu juttu.