Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävälläni on ihan hirvittävän sotkuinen koti. Miksi se häiritsee minua?

Vierailija
21.03.2026 |

Eihän sen pitäisi häiritä. Tapaamme hyvin harvoin hänen luonaan. Tulen lähinnä eteiseen odottamaan häntä, kun menemme jonnekin. Näen sen hävityksen kauhistuksen ja on vaikeaa olla huomattamatta siitä. Miksi? Olen miettinyt tätä. Analysoikaa. Tai kertokaa, häiritsevätkö ystävienne sotkut teitä? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni ainakin iljettäå, jos sukanpohjat menwvät likaiseksi touaen kotona. Samoin, en ota tarjoiluja vastaan, jos keittiö on likainen. WC:ssä koetan naisena pissiä seisaaltaan ha käytän vessapapaperia pintoihin koskemiseen ha käsieni pyyhkimiseen.

Vierailija
2/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee, koska ystävä alkaa vaikuttaa likaiselta. Myös hieman loukkaa, ettei pitänyt minua siivoamisen arvoisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vahva myötähäpeän tunne, ihan ilman mitään syytä. Kannattaa hankkiutua siitä eroon, sillä ei siitä ole kuin haittaa. Mitä väliä, että mitä joku ajattelee?

Vierailija
4/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia. Se auttaa pääsemään lapsuuden ongelmista! Terapia pelastaa!

Vierailija
5/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, sillä meillä on ainakin yhtä sotkuista.

Vierailija
6/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten häiritse, mutta mitään ruokatarjoiluja en kaverini luona ota vastaan. Korkeintaan voin juoda kahvia tai teetä, mutta mihinkään muuhun en koske, kun tiedän, että jääkaappi on myös täynnä kerrostumia ja käsihygieniakin on vähän sinne päin.

Vierailija
7/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseäni ainakin iljettäå, jos sukanpohjat menwvät likaiseksi touaen kotona. Samoin, en ota tarjoiluja vastaan, jos keittiö on likainen. WC:ssä koetan naisena pissiä seisaaltaan ha käytän vessapapaperia pintoihin koskemiseen ha käsieni pyyhkimiseen.

Miten seisaaltaan pissaaminen onnistuu? Kastuuko kintut?

Vierailija
8/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, koska on eri tason siisteyseroja. Ei minua häiritse, jos on sekaista tai paljon tavaraa, kunhan on puhdasta. Näin on joskus itselläkin, ei sille mitään mahda, kun on lapsia ja usein kiirettä arjessa.

Olen käynyt myös kodeissa, joissa lattia on niin likainen, että sukat tarttuvat siihen kävellessä, ja astiat on pesty niin huonosti, että ovat vielä rasvaisia, se oikeasti jo häiritsee ja huolestuttaakin. Silloin saatan tarjoutua siivousavuksi ja usein tiskaan oman kahvikuppini. 

Ihmisillä on jo kotioloistaan lähtien hyvinkin erilaisia siisteyskäsityksiä. Toisilla ei saa olla astian astiaa tiskipöydällä tai se on jo häpeän aihe, ja toisten vessa saattaa näyttää siltä, että sitä ei ole ikinä pesty (vaikka olisikin). Eikä se aina korreloi esim. mielenterveyden kanssa, vaikka se tuntuisikin loogiselta.

Vierailija
9/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten seisaaltaan pissaaminen onnistuu? Kastuuko kintut?

Se onnistuu hyvin. Olen aina julkisissa vessoissa tehnyt niin. Eli menet niin kyykkyyn vessanpöntön yläpuolelle, että miltei istut siihen, muttet sittenkään istu. Ja sitten siitä kuset. Ihan siististi menee pönttöön.

Vierailija
10/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minua häiritse, jos on sekaista tai paljon tavaraa, kunhan on puhdasta."

Mutta kun nämä eivät mene käsi kädessä. Ei voi olla puhdasta ja tasot hinkattuna puhtaiksi, jos kaikkialla on niin paljon tavaraa, joka käytännössä estää sen hinkkaamisen.

Vierailija
11/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa elellä kotonaan miten haluaa.  Minäkin tiedän tuollaisen kämpän,  asukas on ihan tavallinen kansalainen mutta ei mikään huushollerska.  Ei ole minun asiani huomauttaa asiasta, se olisi röyhkeää. 

Vierailija
12/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minua häiritse, jos on sekaista tai paljon tavaraa, kunhan on puhdasta."

Mutta kun nämä eivät mene käsi kädessä. Ei voi olla puhdasta ja tasot hinkattuna puhtaiksi, jos kaikkialla on niin paljon tavaraa, joka käytännössä estää sen hinkkaamisen.

Se vaatii sen vaivan, että siirtää tavaroita siivotessaan. 

Sitten kun on niin täyttä, ettei mitään sovi siirtämään, ollaan jo ongelmatilanteessa. 

Mutta vaikka tasoilla olisikin tavaraa, ei lattialla välttämättä ole muruja, roskaa tai tahmaisia tahroja. Tai keittiössä rasvapölyä pinnoilla. Se on eri asia.

Vierailija
13/12 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi ystäväni, ottaisin asian suoraan puheeksi ja tarjoutuisin  siivousavuksi. Näin on käynytkin. Päivän siivosin, sain kiitokset. Hän ei ollut ajatellut asiaa. Hän muuttui sen jälkeen siistimmäksi.

Asia voi häiritä sinua senkin vuoksi, ettet ole sanonut siitä ja tarjoutunut siivousavuksi. Huomaa ja sana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi