käyttääkö joku alle 70 nainen VOITA?
Luulin että vain mummot mutta tänään näin 2 nuorta tyttöä voi ostoksilla.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:17"]
Ruuanlaittoon ja leivontaan käytetään meillä oliiviöljyä ja voita. Esim. leivonnaisia ei todellakaan tehdä mihinkään margariiniin. Eikä sillä hyvää leipääkään pilata, Oivariini nyt vielä menettelee, mutta ei mikään Keiju.
[/quote]
Minä ostin Oivariinia aika tuoreeltaan, kun Dellariini oli kaupasta loppu ja tuli kyllä mieleen, että oli aiheellistakin, etteivät kutsu sitä enää Voimariiniksi. Dellariini on todella hyvää.
Ja käytämme voita. Kun paistamme pihvejä, voi on kaikkein paras, siitä näkee heti onko pannu sopivan kuumana. Voi myös antaa makua aivan eri tavalla pihveihin. Kastikkeisiin menee Dellariinia, joka muistuttaa entistä Voimariinia enemmän kuin Oivariini. Leivonnaisiin menee yleensä oliiviöljyä, mutta vuoat voitelen voilla, en ole vielä löytänyt ruokaöljyä, jonka ansiosta leivonnaiset irtoaisivat yhtä hyvin ja voilla voitelu antaa pintaan kivan rapeuden ja maun.
Terveysväittämät kasvirasvojen puolesta tuntuvat vähän huuhaalta, kun pitäisi kuitenkin jostain saada vähän muitakin rasvoja. Toki jos söisi joka aterialla lihaa, kai niitä saisi sieltä, mutta meillä on välillä ihan täys kasvisruokia.
Ihanaa tukkia verisuonet voilla ja kermalla, nam!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:14"].
terv. 92-60-91 -kroppainen, 172-senttinen 38-vuotias
[/quote]
En mä halua yhtä leveää persettä kuin sulla, joten pidä vois.
[/quote]
Enkä mä yhtä isoa roikkumahaa ja tuplakahvakuulavyötäröä kuin sulla.
[/quote]
Huvittavia olette te, jotka arvostelette ihmistä tietämättä minkä näköinen toinen on.
Ei pidä laittaa omia mittojaan tänne, jos noin närkästyy kommenteista. Nr. 10:n on ihan turha kuvitella, että tuollaiset numerot ovat kaikkien toiveena. Todennäköisesti ne on sitäpaitsi liioiteltu. Anonyyminä on niin helppo selittää.
Lääkärit -tv-sarjassa oli eräänä päivänä 64-vuotias mies joka syönyt Big Mac-aterian joka päivä 30 viimeisen vuoden ajan, ja joskus jopa kahdesti päivässä. Oli kadehdittavan hoikka, hyväkuntoinen, suoli toimi, veriarvot hyvät ja kolesterolit erittäin alhaiset. Eli kaikki on suhteellista, ja mikä toimii toiselle ei välttämättä toimi toisella :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:29"]
Ihanaa tukkia verisuonet voilla ja kermalla, nam!
[/quote]
Kyllä ne kaikilla lisäaineillakin saa tukkoon. Kaikkein fiksuinta mielestäni on käyttää kaikkea kohtuullisesti. Voita ja kermaa erittäin vähän, mutta ei ollenkaan niitä lisäainerasvoja niiden lisäksi on paljon terveellisempää kuin syödä paljon kerman korvikkeita ja margariineja.
Hyvät rasvat saa helposti, kun syö reilusti kasviksia ja käyttää niiden kanssa vähän oliiviöljyä. Ei niitä kasvirasvoja tarvitse yhtään enempää.
Voisilmä puuroon ja leivonnaisiin voita. Muuten voi-kasviöljyseosta. Margariini maistuukin ihan hirveelle. Yritän myös suosia luonnonmukaisia vaihtoehtoja kuten joku muukin kirjoitti.
Joskus anoppilassa herkuttelen ja laitan voita leivällekin. Syömme melko vähän punaista lihaa joten tuskin kovia rasvoja liikaa tulee. Rasvoista on niin vaikea päättää mikä on hyväksi ja mikä ei. Taas oli kirjoittelua siitä että rypsi ja oliiviöljyt tuottaa kuumennettaessa haitallisia omega 6-aineksia, tiedä häntä..
Aniharvoin ja olen 50v. Ravitsemusterapeutti on käskenyt käyttämään kevyttuotteita. Minä en kyllä maista rasvoissa mitään eroa ja mulle on ihan sama mitä leivälle pistän. Yleensä ostan halvinta. Myös leivontaan käytän Raibow-margariinia ja paistamiseen Xtran juoksevaa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:44"]Aniharvoin ja olen 50v. Ravitsemusterapeutti on käskenyt käyttämään kevyttuotteita. Minä en kyllä maista rasvoissa mitään eroa ja mulle on ihan sama mitä leivälle pistän. Yleensä ostan halvinta. Myös leivontaan käytän Raibow-margariinia ja paistamiseen Xtran juoksevaa.
[/quote]
Tupakoitko vai miten sulla on noin huono makuaisti?
Kyllä mä vaan käytän voita, en tosin leivän päälle, kun sitä on niin vaikee levittää. Leivälle jotain paikallista (en asu Suomessa) 60% voi-rypsiöljy -seosta, voita leivontaan ja joskus paistamiseen, täysmaitoa lasiin (rasvaprosentti vaihtelee 3-3,5 välillä erästä riippuen) ja kunnon kuohukermaa leivontaan jne. Ikää 30, ja painoa sen verran vähän, että vaatteita on turha etsiä isojen tyttöjen osastoilta.
No en mäkään kyllä mitään eroa huomaa. Enkä tupakoi.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:49"]
Kyllä mä vaan käytän voita, en tosin leivän päälle, kun sitä on niin vaikee levittää. Leivälle jotain paikallista (en asu Suomessa) 60% voi-rypsiöljy -seosta, voita leivontaan ja joskus paistamiseen, täysmaitoa lasiin (rasvaprosentti vaihtelee 3-3,5 välillä erästä riippuen) ja kunnon kuohukermaa leivontaan jne. Ikää 30, ja painoa sen verran vähän, että vaatteita on turha etsiä isojen tyttöjen osastoilta.
[/quote]
Juustohöylällä levitän.
Käytän ja vielä lähes päivittäin. :) Paistan aamukananmunani voissa!
Käytän. Olen alle 30-vuotias ja alle 50-kiloinen.
Miksi te kevytihmiset ette sitten ole keveitä?
Olette mainosten orjia.
tottakai, meilläkään ei kevytlevitteitä käytetä.
Painoindeksi 19..
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:59"]
Miksi te kevytihmiset ette sitten ole keveitä?
Olette mainosten orjia.
[/quote]
Ai miten niin ei olla? Mä ainakin olen kevyt vaikka käytänkin vain margariinia ja rypsiöljyä. Koskaan ei ole ollut ongelmia painon kanssa.
Käytän. Paistamiseen, leipomiseen, muutenkin ruoanlaittoon ja maustamiseen (esim. risotto, tai jos vaikka lämmittää edellispäivän ruokaa mikrossa, niin siihen laitan toisinaan pari voinokaretta päälle).
Käyttäisin myös leivän päällä, mutta mies haluaa helpommin levittyvää, joten käytetään siihen oivariinia tai vastaavaa.
Olen 30v, painoindeksi 21, ja kolesteroliarvot työterveydenhoitajan mukaan erinomaiset.
Ihmettelen, jos joku ei huomaa eroa rasvojen välillä. Esim. tavallisessa voissa on suolaa, jota ei ole öljyissä. Ja onhan se rakennekin erilainen, vaikka olisi sulanutkin. Oliiviöljykin maistuu ihan erilaiselta kuin rypsiöljy, ja oliiviöljyissäkin on valtavia eroja.
Totta kai voita eikä mitään voin huonoa vesi+lisäainekorviketta. Ihminenhän tarvitsee kunnollisia luonnollisia rasvoja: aivot, nivelet, solukalvot, iho, rasvaliukoisten vitamiinien liukeneminen jne. Elimistö ei pysty hyödyntämään kunnolla näitä liuottimilla tehtyjä rypsiöljyä ja -margariineja. Meillä syödään eniten kylmäpuristettua luomu oliiviöljyä. Toiseksi eniten voita, sitten rasvaista kalaa ja pähkinöitä melkein päivittäin. Ei sairastella juuri yhtään, harrastetaan liikuntaa, nukutaan hyvin jne.
Ikä 40v paino 56kg
Käytän silloin tällöin ruoanlaitossa. Leivän päällä Oivariini on mun mielestä parempaa, mutta sehän on makuasia. "Levitteitä", esim Keiju ja mitäniitäon, en käytä koskaan mihinkään.
44-vuotias
Voita ei mikään voita! Koko elämäni, eli 45 v, olen käyttänyt vain voita. Käytän myös kermaa, kermaviiliä, smetanaa, ranskankermaa, rasvaisia juustoja. Nams kun on hyvää. Mutta jo 20 v sitten huomasin, että leipä ei sovi mulle, saan siitä närästystä ja ilmavaivoja, joten leivän syönti on ollut todella vähäistä. Kokonaan hylkäsin viljat 9 v sitten. Viime vuosina on perunakin jäänyt pois, koska sekin turvottaa ja aiheuttaa ilmavaivoja ja lisäksi peruna on niin pahanmakuinen, paitsi tuoreena juuri pellosta nostettuna.
Johtuuko sitten tuosta voinsyönnistä vai mistä, että vaikka oon jo näin älyttömän vanha, niin oon hoikka ja täysin terve. Naamakin sileä kuin 2-kymppisellä.