Ennen eroa, mielipiteitä
Eli. Meillä on avopuolisoni kanssa mennyt asiat siihen pisteeseen, että joudun miettimään eroa lähes päivittäin. Kynnys on kuitenkin suuri, sillä ostimme viime kesänä yhteisen asunnon ja meillä on myös 8kk ikäinen poika.
Olen yrittänyt olla aina vaan parempi ja parempi ja tehdä elämästämme kaikinkeinoin onnellista, mutta mitä enemmän panostan, sitä enemmän mies pilaa. Tuntuu, etten vain jaksa enää olla suhteen ainoa osapuoli, joka yrittää.
Ystävättäreni asunto on tyhjillään pian n. kolme viikkoa, hänen ollessa matkoilla. Sovittiin, että minä ja poika muutamme kaksin sinne asumaan reissun ajaksi. Tunnustelemaan, millaista olisi elämämme eron jälkeen. Kahdestaan vuokra-asunnossa. Mielestäni tämä on järkevä ratkaisu ja olen iloinen, että meillä on tähän mahdollisuus ennen lopullista päätöstä. Uskon sen antavan uutta perspektiiviä tilanteeseen, sekä minulle että puolisolleni. (Ja kyllä mä salaa toivon, että se mies huomaisi tahtovansa meidät takaisin. Vaikka en siihen voikaan tuudittautua.)
Onko tällainen "välitauko" muiden mielestä hyvä ratkaisu? Mielelläni kuulisin mielipiteitä. Ja jos jollain sattuisi olemaan vaikka kokemusta vastaavasta tilanteesta?
Kommentit (23)
Nyt painun nukkumaan, ihanan pikku tuhisijan viereen :)
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille ! Palaan kertomaan kuulumisia tilanteen edetessä. Hyvää yötä !
Ap
Onneksi lapsellasi on järkevä äiti!
Hyvältä kuulostaa mielestäni suunnitelmasi. Älä vaan anna periksi, lapsesi ansaitsee päihteettömän kodin.
Kiitos. Näin se asia on kohdattava, joskus pitää valita kahdesta pahasta se pienempi. Tiedän sen kuitenkin olevan suuremmassa mittakaavassa oikea ratkaisu.