Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulihan se sieltä. Lääkäritkään ei mielellään tee abortteja

Vierailija
18.01.2014 |

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1361591410746

Eniten jutusta jäi mieleen kohta "Vuonna 2011 tehtiin sosiaalisin perustein 174 aborttia 16. raskausviikon jälkeen". Minä olen ajatellut tähän asti ettei sosiaalinen syy käy niin myöhään.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään joku aloitteli useita aborttikeskusteluita. Niistä on luettelo tässä viestissä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3916952/ketju/aborttikeskustelu_eiko_voi_antaa_jo_olla/viesti/47#47

Vierailija
102/106 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava aloitus, miten kellään voi olla edes fiilis, että lääkärit mielellään tekee abortteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:18"]

Oliko se nyt kenellekään yllätys, että lääkärit eivät pidä aborttien tekemistä mukavana hommana? Silti niitä pitää tehdä ja se kuuluu työhön.

[/quote]

Niinkuin kaikissa muissakin ammateissa. En minäkään ole kaikista päätöksistä samaa mieltä.

Vierailija
104/106 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta jos nyt 45 vuotiaana tulisin raskaaksi, niin abortti olisi ainoa vaihtoehto. En edes harkitsisi mitään muuta. Olisinko parempi ihminen, kun syyksi voisi laittaa kolme lasta? Sehän ei ole se sosiaalinen syy. Ihme niuhoja täällä. 

Vierailija
105/106 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan sterilisoitaisiin kaikki miehet jotka eivät pidä huolta ehkäisystä?!  Eivät sitten saattelisi enää naisia raskaaksi, ja abortit voitaisiin sitten sallia vain erikoistapauksissa. Tietysti jokainen tällainen  erikoistapaus virallisesti puitaisiin av-mammojen kanssa, ja varmistettaisiin siten teon moraalisuus

Vierailija
106/106 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei lääkärit mielellään tee abortteja. Itseni ei tartte niitä konkreettisesti tehdä, mutta lausuntoja kyllä. Sosiaalisia syitä on erilaisia, niitä, jotka mielestäni on parempia perusteita ja sit niitä, joita on tosi vaikea ymmärtää.  Urani aikana on ollut pari kertaa, jolloin on oikeasti tuntunut hyvältä kirjoittaa ne paperit, molemmat vakavasti päihdeongelmaisille naisille, joista tiesin, että lapsen hyvän elämän edellytykset olisi jo ennen syntymää sabotoitu äidin päihdekäytöllä. 

Niin kauan, kun aborttioikeus on Suomen laissa, niitä lausuntoja ja toimenpiteitä pitää jonkun tehdä. Ei mulla ole mielestäni oikeutta sanoa, että sen pitää olla joku muu joka ne tekee. Eikä mulla ole oikeutta sanoa, että joku nainen ei saisi sitä itselleen tehdä. Voin vaan auttaa näkemään eri mahdollisuudet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän