Kaikkien lapsuudesta tuttu 1970-luku on pian taas muotia kun purjelahkeet tekevät paluun
Purjelahkeet näkyy jo johtavien muoti-ikonien ja edelläkävijöiden kuten Victoria Beckhamin jalassa ja ne tulevat valloittamaan vaatekaupat ensi vuonna: https://www.iltalehti.fi/muoti/a/4df3ef79-a822-4b35-85c5-62cf6367af63
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, olen niin odottanut, että lahkeet levenisivät edes vähän. Nuo kapenevat lahkeet eivät sovi suurimmalle osalle, ainakaan suomalais-vartaloista. Kivat levenevät lahkeet ja hyvä istuvuus myös vyötäröltä ovat niin huolettomat. Välillä katson, miten noita "tuppifarkkuja" pitää koko ajan nykiä ylöspäin, se on vaivaannuttavaa katsottavaa. Eihän lahjetta tarvitse jättää maata viistäväksi, vaan normaalisti kengän päälle jääväksi. Eihän miesten puvuissakaan lahkeet laahaa katua.
Lahkeet levenivät jo 2015-2016
Kyllä, mutta edelleen tavarataloissa on noita kapeita myynnissä, mihin ei edes jalka mahdu sisälle. Varmaan noita leveämpiä löytyykin nettikaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, olen niin odottanut, että lahkeet levenisivät edes vähän. Nuo kapenevat lahkeet eivät sovi suurimmalle osalle, ainakaan suomalais-vartaloista. Kivat levenevät lahkeet ja hyvä istuvuus myös vyötäröltä ovat niin huolettomat. Välillä katson, miten noita "tuppifarkkuja" pitää koko ajan nykiä ylöspäin, se on vaivaannuttavaa katsottavaa. Eihän lahjetta tarvitse jättää maata viistäväksi, vaan normaalisti kengän päälle jääväksi. Eihän miesten puvuissakaan lahkeet laahaa katua.
Laahaavat ne jos et ole standardi mittainen mies etkä osaa niitä itse lyhentää. Standardi mitta on 180 senttiä ja sitä lyhyemmät saavat tyytyä käärimään lahkeitaan kun nyky räätälit sen enempää kuin ompelimotkaan eivät suostu lyhentämään housujen lahkeita edes satasella.
Jopa oman kauppani (alepa) ilmoitustaululla on ilmoituksia, että vaatteiden korjauksia otetaan vastaan. Oletko katsellut, löytyykö paikkakunnaltasi ompelimoita? Suurimmissa kaupungeissa ainakin löytyy, esim Helsingin Kalliossakin on monta.
Kaikkien? Synnyin 20 vuotta myöhemmin mutta joo en aio käyttää tuollaisia. Ei sovi tyyliini.
Kuinka helvetin vanhaa porukkaa täällä on???
Porukka sanoo että ovat olleet nuoria 70-luvun alussa, eli mun eläkkeellä olevan äidin ikäisiä! Mitä ihmettä te teette vauvapalstalla? Minäkin olen tänne jo liian vanha...
Vierailija kirjoitti:
Leveät lahkeet on olleet muotia jo pitkään, ainoastaan jämähtäneet mammat käyttää vaan niitä tiukkoja kapenevia housuja.
Juuri tein kauppaa erään naisen kanssa yhdessä huonekaluliikkeessä Helsingissä. Hän ei varmaan ollut paljon yli 25, mieluummin alle 25 v ? Hänellä oli farkut, jotka olivat tiukat ylhäältä ja alhaalta. Niitä kyllä piti hänen nyhtää takaa ylemmäksi koko ajan, kun kävimme katsomassa erästä kaupan olevaa asiaa. Tämä nuori myyjä näytti kyllä aivan muulta kuin "jämähtäneeltä mammalta".
Vierailija kirjoitti:
Porukka sanoo että ovat olleet nuoria 70-luvun alussa, eli mun eläkkeellä olevan äidin ikäisiä! Mitä ihmettä te teette vauvapalstalla? Minäkin olen tänne jo liian vanha...
No mitäpä sinä tällä palstalla teet?
Vierailija kirjoitti:
Laskeutuvat jalassa paljon muodottomammin kuin 70-luvulla. Kuin risteymä 70-luvun trumpettilahkeista ja 90-luvun vaihteen leveistä, suorista lahkeista.
Ysärillä oli myös levenevät/trumpettilahkeet muotia. Noin 30v sykleissä näköjään menee
Vierailija kirjoitti:
Aiheet täällä av-palstalla koskettelee tosi harvoin vauvoja. Onhan täällä nonen ikäisiä ja velojakin, joita lapsiasiat eivät kai kiinnosta ollenkaan. Välillä täällä on mielenkiintoisia ketjuja, joita on mukava seurata ja osallistua keskusteluihin. Mistäs tiedät, vaikka se eläkkeellä oleva äitisi on myös täällä?
Ruskea-oranssi-keltainen. SKDL. SKP. Kekkosen valinta poikkeuslailla. NL. DDR. Silmälasit. Pulisongit. LAHKEET. Saunaan lauantaina. Ei turvavöitä takapenkillä. Tupakointi ja muu perseenhajuinen tunkkaisuus oikein välittyy ajan valokuvista.
Vierailija kirjoitti:
No minä oon 65-vuotias enkä ole "helvetin vanha".
Vaikka nimi on vauvapalsta niin ei sitä vauvaa välttämättä tarvii olla, että tänne voi kirjoitella.
Aihe vapaa nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskeutuvat jalassa paljon muodottomammin kuin 70-luvulla. Kuin risteymä 70-luvun trumpettilahkeista ja 90-luvun vaihteen leveistä, suorista lahkeista.
Ysärillä oli myös levenevät/trumpettilahkeet muotia. Noin 30v sykleissä näköjään menee
Se seitkytluku ja trumpettilahjemuoti palasi 90-luvulla vasta loppupuoliskolla. 90-luvun vaihteen muoti erosi paljon vuosituhannen vaihteen muodista.
Leveät lahkeet on ihanat! Rakastan itse 70-luvun tyyliä ja musiikkia ja olen onnessani, kun nyt leveitä lahkeita saa. Aiemmin niitä näkyi kirppareillakin vain harvoin, eikä koskaan tietysti omassa koossa. No nyt löytyi! Peace and love kangasmerkit vielä takataskuihin ja voila ✌️
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään muuten, muttei toimi Suomen syys-talvi-kevätkeleillä. Sitten on kaikki loskap*skat ja koirapissat lahkeissa koko päivän mukana. Ah niitä tuoksuja.
Toimiko se nilkat paljaana kulkeminen jotenkin paremmin?
Palkat niskassa tulee sinun tietäsi tarpoman.
KAIKKIEN lapsuudesta tuttu 70-luku? Eikö nuorempia ole olemassakaan?
Minä olin kyllä pikkulapsi 70-luvulla ja olen valokuvista nähnyt, että esim. isälläni oli sellaset levenevät farkut, mutta ei ne kyllä maata laahanneet. Itse käytin trumpettihousuja 90-luvulla, kun se hippityyli oli niin muodikasta.