Estävätkö kuukautiset sinua harrastamasta liikuntaa?
Kommentit (48)
Ei estä, siteet käytössä. Ei ole itse asiassa koskaan tullut mieleen, että se voisi jotenkin vaikuttaa asiaan.
Ei vuoto vaan se ihan jumalaton särky mikä on.
En yleensä treenaa 1-3 ensimmäiseen päivään menkoista, sen jälkeen on jo pahin kipu mennyt ohi ja pysyyy ajattelemaan liikuntaa.
Eivät periaatteessa estä, mutta en itse tykkää liikkua menkkojen aikana. Turvottaa, pierettää, on ripuli ja maha kipeä, ja sen lisäksi myös selkä, lonkat ja polvet ovat tosi kipeät. Otan Buranaa ja laitan lämpimiä kauratyynyjä kipeisiin kohtiin.
Eivät estä, mutta mukavuudenhaluisena jätän rankemman liikunnan väliin kuukautisten alkamispäivänä. Silloin on kiva mennä peitonalle ja levätä. Olo on väsynyt ja vähän kipeä.
Estävät ainakin uinnin. En voi käyttää tamponeja/kuukuppia.
Pahimpina päivinä myös kivut, huono vointisuus ja runsas vuoto tekevät liikkumisesta vastenmielistä ja mieluummin lepään niittten yli. Kärsin runsaista ja pitkistä, yleensä 8 päivää kestävistä menkoista. Pahinta on yleensä tokasta päivstä viidenteen ja sitten vähän helpottaa.
Vanhaan ketjuun vielä uutta kommenttia, jos jossain kohtalontovereita:
Estää viikon verran, vaikka vuoto on runsaimnillaan vain 2pvä. Ylivuodoista en välitä, niitä varten on mustat treenihousut, joissa ei tahrat näy. Kipuihin liikunta jopa auttaisi. Oksetuksesta huolimatta pystyn väkisin myös syömään.
Huimaus ja hengenahdistus sen sijaan tekee jo suihkussa käymisestä urheilusuorituksen, ja portaita kävellessäni joudun muutaman kerroksen jälkeen tasaamaan hengitystä useamman minuutin. Kuukautisten välillä ei mitään ongelmia. Hemoglobiinia epäilin, mutta se oli korkea, kun kävin mittauttamassa. Mälsää.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:24"]
Ei estä. En harrasta esim. mitään vesiurheilua, ja jumpat menee kyllä tamponin kanssa. Yleensä ongelmana on enemmänkin se, että saatan olla melko melankolisella tuulella ja syödä hirveästi hiilareita jotka saa mut turpoamaan. Silloin ei kerta kaikkiaan huvittaisi yhtään mennä treenaamaan :D Koitan kuitenkin pakottaa itseni, sillä liikunta kohentaa oloa tosi paljon ja auttaa pysymään normaalissa ruokavaliossa menkkojen ajan - sellaisen kunnon hikijumpan jälkeen ei oikein tee mieli jatkaa samaa hiilarimättölinjaa.
[/quote]
Minäkin olen sitä mieltä, että moni pahentaa itse sitä turvotusta huonoilla hiilihydraateilla.