Teinipoika syö ihan järkyttävät määrät ruokaa!
Esim tänään on uponnut:
Aamulla 4 kinkkuvoileipää
Lounaalla 5dl perunamuussia ja 3dl nakkikastiketta
Välipalalla 2 leipää ja teetä
Kahvilla 200g sipsejä, pari lidlin paistopiste pizzaa, 6 suklaakeksiä, 200g cashewpähkinöitä, jääteetä
Päivällisellä 5dl makaronilaatikkoa ja maitoa
Nyt valittaa että on nälkä.
Kommentit (67)
Minkä ikäinen teini? 12v vai 16v?
Ennen sanottiin, että kasvavat nuoret pojat syövät paljon ja myös tarvitsevat paljon ravintoa.
Ei liata näytä ollenkaan liian suurelta. Anna vaan pojalle tarpeeksi ruokaa.
Ei kovin kaksiselta kuulosta tuo ruokavalio. Ja ei nuo määrätkään suuria ole, varsinkaan kun ei hevi-osastoa eikä marjoja ole lainkaan (kirsikka tomaatit ei riitä alkuunkaan).
Sipsejä kyllä mätetään...
Rahastako on pula kun kyttäät syömisiä? Osta paljon ruokaa kotiin jotta saa syödäkseen. Itse en kyttää 16 ja 14 vuotiaiden poikien syömisiä, saati sitten mieti ottiko desin vai kaksi
Mietipä ap, kun meillä oli aikoinaan kolme teini-iässä olevaa poikaa, syntyneet kahden vuoden ikäeroilla. Sitä ruokamäärää! Sitten kun muuttivat pois kotoa, niin vähän aikaa olin hukassa, kun perunoita ei tarvinnut keittää kuin neljä viisi kappaletta kerralla eikä kattilallista, maitoa meni viikossa 15-20 litraa. Valehtelematta meni vuosi, että opin tekemään ruokaa niin, että sitä ei tarvinnut samaa syödä viikkoa kerrallaan. Mutta olen kuullut sanonnan, että pojat syövät armeijaan menoon asti, sitten tasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko lihava? Jos ei ole, niin ruoka menee tarpeisiin.
Ihan kun lihavat teinit ei kasvaisi pituutta!
Jos se on normaalipainoinen tai hoikka, niin silloin ruoka menee tarpeeseen. Reiluja annoksia mutta ei tuo miltään mahdottomalta kuullosta. Ei neljä leipää ole minusta paljoakaan aamupalaksi jos siinä on lähes kaikki. Tee edullista kotiruokaa suuria annoksia, niin kyllä siitä riittää. Antaa pojan syödä jos maistuu eikä ole ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin kaksiselta kuulosta tuo ruokavalio. Ja ei nuo määrätkään suuria ole, varsinkaan kun ei hevi-osastoa eikä marjoja ole lainkaan (kirsikka tomaatit ei riitä alkuunkaan).
Sipsejä kyllä mätetään...
Tänään oli vieraita, siksi sipsit ja keksit plus pähkinät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lihava? Jos ei ole, niin ruoka menee tarpeisiin.
Ihan kun lihavat teinit ei kasvaisi pituutta!
Lihavathan kuluttavat luikkuja enemmän ihan vaan hengittelemällä.
Kymmenen perunaa kerralla, pari kolme pihviä, toista litraa maitoa, puolikas leipää, ihan normisettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen perunaa kerralla, pari kolme pihviä, toista litraa maitoa, puolikas leipää, ihan normisettiä.
Mutta missä kasvikset? Parsakaali ja porkkana? Paprika ja punajuuri?
"Meillä oli tänään broileripihvejä ruoaksi, olin ostanut yhden jokaiselle, ajattelin että riittää."
Jollekin vanhukselle olisi sopiva. Kyllä 2-3 pihviä voisi olla, en koskaan syö miehenä vain yhtä.
Vihanneksia pitäisi olla enemmän. Entä jos tekisit salaatteja joissa olisi esim lihaa, pastaa, juustoa ym ja joku hyvän makuinen kastike. Saisi siinä sivussa menemään kasviksia ja ehkä oppisi tykkäämään niistä, jos pelkät pilkotut kasvikset eivät yksinään mene.
Vierailija kirjoitti:
Desimitallako sinä lasket annoksia?
Meillä tänään aamupalalla kulhollinen ruissydämiä turkkilaisella jogulla+mansikkamustikkasotkulla, riisipiirakka kokonaisella kananmunalla ja paprikakurkkutomaatilla, lasillinen tuorepuristettua appelsiinimehua ja isompi lasillinen vettä, päärynä ja klementiini+d-vitamiini ja maitohappobakt.
Lounaalla iso lautasellinen hapanimeläkanaa+riisiä+ruisleipäviipale+tomaatti ja toscapulla.
Välipalaksi otti 2kpl Rostiksia.
Päivällisellä itsetehty kanawrappi ja iso pala porkkanakakkua, iltasella söi toisen wrapin.Ja meillä 2 teinimiestä jotka syö, paljon. Ruokakauppaan menee n.1000€/kk.
👍
Niinhän ne syö,koska kasvaa.T:Laihan teinin äiti (syö silti kuin hevonen)
Vierailija kirjoitti:
"Meillä oli tänään broileripihvejä ruoaksi, olin ostanut yhden jokaiselle, ajattelin että riittää."
Jollekin vanhukselle olisi sopiva. Kyllä 2-3 pihviä voisi olla, en koskaan syö miehenä vain yhtä.
Enkä minä normaalipainoisena(178cm/68kg) naisena.
Rostikset on niitä "suljettuja" riisipiirakoita, sisällä siis riisipuuro+munavoi ja ruiskuori.
No ei mielestäni mitenkään järkyttävää. Teini kasvaa, ja pitää saada syödä.
Raukka vetää nälkäänsä sipsiä ja pähkinää kun äiti ei tarjoa ruokaa.
Sellaiset syömishäiriöt siellä sitten. Ja ilmeisesti aloittajallakin.