Teinipoika syö ihan järkyttävät määrät ruokaa!
Esim tänään on uponnut:
Aamulla 4 kinkkuvoileipää
Lounaalla 5dl perunamuussia ja 3dl nakkikastiketta
Välipalalla 2 leipää ja teetä
Kahvilla 200g sipsejä, pari lidlin paistopiste pizzaa, 6 suklaakeksiä, 200g cashewpähkinöitä, jääteetä
Päivällisellä 5dl makaronilaatikkoa ja maitoa
Nyt valittaa että on nälkä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
No ei mielestäni mitenkään järkyttävää. Teini kasvaa, ja pitää saada syödä.
Raukka vetää nälkäänsä sipsiä ja pähkinää kun äiti ei tarjoa ruokaa.
Miksi juuri äiti, entäs pojan isä?
Onneksi minulla ei ole lasta. Tuollaisen suursyömärin ruokkiminenhan veisi perikatoon kun syöttämiseen menisi tolkuton määrä rahaa. Minä ja mieheni syömme 200-300 eurolla kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kiinnostaa, miksi lasket ja punnitset pojan syömiset?
Samaa mietin, hirviöperhe, muussakin mitataan desin mitalla.
Tämä palsta on nykyään täynnä näitä ääliömäisiä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla ei ole lasta. Tuollaisen suursyömärin ruokkiminenhan veisi perikatoon kun syöttämiseen menisi tolkuton määrä rahaa. Minä ja mieheni syömme 200-300 eurolla kuukaudessa.
Elämän ainoa tarkoitus nuukailla jopa ruoassa. Hienoa!
Onneksi minun ei tarvitse, aina on syöty hyvin, ei ole rahaa tarvinnut miettiä.
Onhan se yllättävää, kun yhtäkkiä alkavat syömään hirveän paljon enemmän kuin ennen. Minulla on laiha poika, joka on syönyt lapsena niin vähän, että jouduin lisäilemään öljyä sun muuta ruokaan. Nyt on 17v ja syö ihan valtavasti, mutta on edelleen superlaiha. En ehdi muuta tehdä kuin ruokaa laittaa. Välillä toinen lämmin ruoka on valmisruoka kun en vaan pysty koko viikonloppua kokkailemaan. En mittaile enkä laske rahanmenoa, rankinta on laittaa sitä ruokaa lähes koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän ainoa tarkoitus nuukailla jopa ruoassa. Hienoa!
Onneksi minun ei tarvitse, aina on syöty hyvin, ei ole rahaa tarvinnut miettiä.
En nuukaile ruuassa. Haluan syödä terveellisesti, ostan esim. pähkinöitä vaikka kalliita ovatkin. Mutta tuollainen 1000 euroa kuussa ruokaan kuulostaa hirveältä summalta näin pienipalkkaisena.
Meillä 190cm, sm tasolla urheileva teinipoika. Syö myös mielettömiä määriä. Usein kolmekin lämmintäruokaa, viimeisen treeneistä tultuaan. Treenit kestävät 2-3h kerrallaan.
Jumalauta. Olen pullea ja mun syömisten kalorit on tuon pojan aamupalassa ja vältän vielä hiilareita ja syön paljon kasviksia. Kävelen työmatkat, itse siivoan ja ulkoilutan koiran.
Paska aineenvaihdunta mulla kyllä on. Ikääkin on toki.
Eihän tuossa ole mitään. Höttöruokaa mitä pystyy upottamaan kilon helposti.
Mä syön kerta istunnolla helposti 200g kananrintaa, 500g paistettuja perunoita, 500g keitettyä parsakaalia, 4 viipaletta runsaasti voideltuja voileipiä + muita lisukkeita ja tämä on vain yksi viidestä ateriasta päivässä.
Oon 84kg minibull ja ikää 30v. Puuroa kun keitän aamulla niin teen pelkästään itselleni yhden kattilallisen joka syödään kerralla. Sinne pilkon vielä ison banaanin ja keitän 3 munaa. Turha tulla kerskumaan jollain höttöruualla.
teinipojat syövät ja hyvä niin. keitä 10 kg perunoita ja kunnon 5 kg lihakastike kerralla, jotta se poika saa syödäkseen.
uusavuttomat vali vali sitä tätä. nyt teinin syömisestä.
mutta ap on taasen porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tänään broileripihvejä ruoaksi, olin ostanut yhden jokaiselle, ajattelin että riittää. Tunnin kuluttua teini oli jo jääkaapilla, kun oli taas nälkä.
Miten yksi ''broileripihvi'' joka muuten kuulostaa joltain einekseltä voisi riittää teinipojulle jos ei riitä edes aikuiselle miehelle. Mä syön päivässä 350g-400g kananrintaa joka on ehtaa lihaa eikä mitään teurasjätettä. Yhdellä 100g kananrinta palalla on jo kokoa kivasti. Olen hyvin ylpeä ruuastani ja otan sen vakavasti.
Ikään ei saa alkaa laskemaan tai mittailemaan kasvavan nuoren syömisiä. Tuo määrä ei edes ole paljon, mun 170 cm 12 v. poika syö tuon ja enemmänkin. Miten ne pojat pääsee kasvamaan miehiksi jos ei rakennusaineita anneta? Tiedän aikuisia, jotka muistavat kipeästi sen, kun kotona ei saanut tarpeeksi ruokaa ja aina oli nälkä. Annetaanhan nuorten syödä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 190cm, sm tasolla urheileva teinipoika. Syö myös mielettömiä määriä. Usein kolmekin lämmintäruokaa, viimeisen treeneistä tultuaan. Treenit kestävät 2-3h kerrallaan.
Meilläkin sado-masoilee, ja vähintään tuo 3 tuntia menee ”treeneissä”.
Jokin taisi tosiaan olla liikaa kun nyt vielä nukkuu poika, ei ole nälkään herännyt.
Tänään on ruokana riisiä ja kanaa, illalla teen kaalilaatikon. Keittoja tekisi mieli tehdä, mutta ne ovat pojalle vain alkuruokia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran joku nainen toteamassa itsestäänselvyyksiä.
Kyllä järkyttää. Olen itse syönyt tänään jugurtin ja 2 dl kanarisottoa. Kahvia on kyllä mennyt. Ja teetäkin kuppi.
N 164cmSellaiset syömishäiriöt siellä sitten. Ja ilmeisesti aloittajallakin.
No ei kai, en vain oikein kuluta paljon. En kasva enää, enkä tee ruumiillista työtä, joten nälkä on harvoin.
Paino on tällä syömisellä pysynyt 58 kilossa jo vuosia.
On väärin että pikkulapsista saa lapsilisää saman kuin esim 16 - vuotiaista, ja huutava vääryys että lapsilisän maksu loppuu siinä kuussa kun nuori täyttää 17!
Meilläkin teini syö paljon mutta tosi hyvä ratkaisu on ollut se, että olen ostanut paljon kaurahiutaleita ja rahkaa ja vetää sitten puuroa ja rahkaa marjojen kanssa "välipaloina". Ei oikein innostu hedelmistä, niin olen saanut noita marjoja ujutettua mukaan ruokavalioon.
Eilen teini söi
Aamulla 2 reissumiestä, päällä paistettua kananmunaa, salaattia, kurkkua, paprikaa, juustoa. Smoothie.
Parin tunnin päästä lautasellinen puuroa marjojen kera.
Lounaaksi (noin klo 14) kuusi kauhallista perunamuusia ja noin 400 g lohta (lohi oli 800 g, joten tuo oli nyt arvio), salaattilautanen eli salaatinlehtiä, paprikaa, kurkkua, pähkinöitä ja salaatinkastiketta.
Treenien jälkeen pizzaa 4 isoa palaa.
Iltapalaksi rahkaa ja marjoja. Reissumiehiä 2 kpl ja päälle juustoa ja kinkkua ja kurkkua.
Helposti sitä ruokaa menee paljon. Minäkin saatan miehenä syödä aika paljon, jos siis haluan syödä hyvin ja isoon nälkään. Vasta hain ravintolasta yli kilon annoksen ruokaa. Kaikki meni kerralla ja salaattia lisäksi. Teillähän on lisäksi tosi halpaa ruokaa kuten makaronia, perunoita, leipää, kaalta ym ja teette itse.
Eihän se niin kauheasti maksa. Varmasti minä joka olen laiska yksineläjä käytän kahviloihin ja kuppiloihin saman verran rahaa kuussa. Ruuasta ei kannata nipottaa. Lapset kasvaa ja kohta muuttavat pois. Sitten voitte säästää.
Meidänpä ruunat söivät talon konkurssiin. Joka aterialla kapallinen perunoita, hehto heiniä, lehmällinen maitoa ja välipalaksi lähimäkin tyhjäksi ranskalaisista ja pirtelöistä.
Annetaan poikien syödä niin kasvavat samanlaisiin mittoihin kuin isänsä.
Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa, yli sata sikalassa.