Miten pääsen eroon narsistisesta ystävästä
Olen yrittänyt useita kertoja ja silti hän onnistuu luikertelemaan elämääni. Hän saa mieleni muuttumaan ja unohtamaan ikävät asiat. Hän on myöntänyt haluavansa manipuloida ja hallita muita. Hänellä on surkea itsetunto. Tunnen itseni alhaiseksi rotaksi ja hän on päässyt hallitsemaan minua täydellisesti. Tilanteissa hän on se joka ajattelee, minä seuraan perästä. Hän on kateellinen kaikesta minulle, jos mieheni ostaa minulle jotakin tai kuka tahansa muu huomioi minua. Hän ei käy kanssani yökerhoissa koska pelkää jäävänsä varjooni. Hän pitää itseään kauniimpana mutta uskoo miesten vain olevan kiinnostunut muodoistani, joita hänellä ei ole. Hän kehuu mutta halventaa huumorin ja muka-tyhmyytensä kautta minua. Miten toimisin?
Kommentit (28)
Hän ei myöskään juurikaan kuuntele ja puhuu päälle. Heti kun näemme, alkaa selittää omia asioitaan.
Jättäisin ystävän kokonaan huomioimatta. Ennen pitkää myös hän jättää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen "ystävä" voi pommittaa yhteydenotoilla vielä todella pitkään sen jälkeen kun on itse ilmaissut hänelle haluavansa katkaista välit. Narsistinen ihminen ei vaan usko tai ajattelee, että kyseessä on vain väliaikainen riita. Hän oikein suunnittelee miten saisi ystävänsä takaisin ja haluaa erilaisilla tempuilla pysyä välit katkaisseen entisen ystävän mielessä ja ajatuksissa. Varsinkin kaikenlaiset dramaattiset ja sentimentaaliset esiintulot ovat todennäköisiä. Niin että narsistista eroon pyrkivillä kavereilla riittää ihmeteltävää ja yhteistä puheenaihetta.
Välit pitää katkaista ei vain ilmaista että haluaa ne katkaista. Sen jälkeen kun olet kertonut että et halua olla missään tekemisissä et vastaa viesteihin, et kutsu etkä mene kylää, kerrot et tapaa häntä jos hän seisoo ovellasi jne.
Narsistille ei kannata kertoa, että ei halua olla tekemisissä. Siitä nousee narsistinen raivo. Kannattaa vaan vähin äänin siirtyä takavasemmalle. Ei vastata puhelimeen, eikä viesteihin. Eikä kannata välittää juoruista joita narsisti laittaa eteenpäin sinusta. Sinun täytyy osata olla täysin välinpitämätön. Se on aika vaikeaa, koska narsisti yrittää käyttää kaikki keinonsa saadakseen sinut uudestaan loukkuun. Hän tarvitsee sinua, koska ilman ihmisiä narsisti ei ole mitään.
Sehän se suurin ongelma on kun narsisti EI jätä rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin ystävän kokonaan huomioimatta. Ennen pitkää myös hän jättää sinut.
Onko tuttavani narsisti,kun hän joka kerta tavatessamme kääntää puheen rintoihinsa? Ne ovat suuremmat kuin omani ja itse olen ihan sinut vartaloni kanssa. Hän ei. Minusta on vaivaannuttavaa tämä rinnoista jauhaminen enkä yleensä ottaudu edes hänen juttuunsa. Mikä tässä rinnoista jauhamisessa voisi olla taustalla?